Printen vanuit Acrobat Pro en Acrobat reader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 13:29
Als ik een pdf document print vanuit Acrobat reader wordt het document goed afgedrukt.
Print ik hetzelfde pdf document af vanuit Acrobat Pro dan krijg ik op de print allemaal vreemde tekens
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In beide programma's stat er bij de afdrukinstellingen 'Afdrukken als afbeelding' als ik dat wijzig in Acrobat Pro dan blijven de vreemde tekens geprint worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Allebei de laatste versie van de software, en allebei onder Windows? En in beeld zie je geen problemen?

Misschien, maar dat is een gok, wordt een in het OS ontbrekend lettertype gebruikt. En het font ook niet is ingesloten in de pdf. Dan moet de app een 'best guess' doen. Of Postscript vs PCL.

Al zou dan afdrukken als afbeelding moeten helpen..

Alternatief: kijk of je een andere printdriver kunt instellen. PS ipv. PCL (of andersom).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 13:29
Bedankt voor je reactie F_J_K
Inderdaad van de software is de laatste versie beiden onder Windows geïnstalleerd. In beeld geen enkel probleem. Het probleem doet zich voor bij alle te printen pdf bestanden. Als het font niet is ingesloten waarom zou er dan bij Reader wel een goede print komen en bij Acrobat niet?
Het lijkt me ook sterk dat het aan de printerdriver zou kunnen liggen omdat het probleem zich ook voordoet op
een andere printertype. (ik gebruik een inkjet- en een laserprinter van 2 verschillende merken)