Office 365 omzetten van prive/eigen account naar werkaccount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Ik heb al erg veel gegoogled, maar ik kom er maar niet uit.

Situatie nu:

meerXXX@outlook.com is mijn MSFT account. Hierop heb ik een geldige office 365 licentie die binnenkort verloopt (pro versie)

Via mijn werk zeg meerXXX@werk.nl MSFT account mag ik een licentie thuis gebruiken.

Ik wil mijn outlook (lokaal) en Word instellingen bij voorkeur behouden.

Ik open nu WORD, en zie dat mijn licentie binnenkort verloopt
Ik ga naar account, en bij gebruikersgegevens kan ik overschakelen naar een andere account.

Ik voer hier netje smijn werkemailadres in, Wachtwoord etc en het werkt. Ik ben nu 'verbonden'

Echter hij geeft nog steeds aan licentie verloopt binnenkort, En aan de rechterkant van het stukje account zie ik nog steeds:

Product met abonnement: Behoort tot meerXXX@outlook.com

Hoe kan ik nu juist dat behoort tot aanpassen? Ik heb al geprobeerd werkemail als alias toe te voegen aan prive account, maar dat kan ook niet. Dan krijg ik
Je kunt geen e-mailadres voor werk of school toevoegen als een alias aan een persoonlijk Microsoft-account. Probeer een ander e-mailadres

Kortom, hoe kan ik de 'licentiehouder' aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Login op portal.office.com met je werk account. Kun je daar Office van downloaden?
Zo ja, verwijder je huidige office versie, gebruik de installer van Office365 van je werkaccount en installeer office eens opnieuw. Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat je dit graag wilt.

ja, Microsoft zegt je mag een liecentie thuis gebruiken maar je moet dan wel inloggen met werk account op je prive computer. Je Onedrive is dan ook gelijk gedeeld en je hebt werk en prive echt helemaal door elkaar lopen.

Paar jaar geleden dat ik er naar gekeken heb. Misschien heb ik toen iets over het hoofd gezien maar volgens gaat je dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ok. Maar als ouder kan ik evt ook legaal een licentie kopen via schoolspot. Dan heb ik hetzelfde issue. (Was Nl met je eens qua werk/privé)

Alles verwijderen kan wellicht, maar outlook zou ik graag bewaren aangezien ik email lokaal opsla (al jaren). Wellicht werkt het, maar zet liever de account enkel om? Want ook een schoolspot licentie kun je niet toevoegen bij je privé msft account :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meermarco schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:52:

Alles verwijderen kan wellicht, maar outlook zou ik graag bewaren aangezien ik email lokaal opsla (al jaren). Wellicht werkt het, maar zet liever de account enkel om? Want ook een schoolspot licentie kun je niet toevoegen bij je privé msft account :-(
Bij deinstallatie van Outlook blijven je pst files, accounts en instellingen gewoon bewaard en kan je verder waar je gebleven was als je de nieuwe geïnstalleerd hebt. Voor de zekerheid even de pst's back-uppen.

De optie die @akimosan noemt is de enige die gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ok dankjewel. Wel ‘jammer’ dat het zo moet. Want dan vergeet ie ook recente bestanden etc. Maar goed als het zo is is het zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meermarco schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:32:
Ok dankjewel. Wel ‘jammer’ dat het zo moet. Want dan vergeet ie ook recente bestanden etc. Maar goed als het zo is is het zo :-)
Als je met hetzelfde outlook account inlogt zullen je recente bestanden ook gewoon blijven.
Het enige wat er veranderd is de afkomst van de licentie/software.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
aangezien ik email lokaal opsla (al jaren).
Oh wat zonde.. Heb je een Office365 account (werk/privé/schoolspot, whatever en kan het allemaal mooi in de cloud (Email, Contactpersonen/Agenda) en gesynchroniseerd op al je (mobiele) devices en dan gebruik je het niet.. 8)7

Ik ben zeer tevreden over outlook.com / exchange online.

[ Voor 21% gewijzigd door akimosan op 29-03-2018 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:13:
[...]

Als je met hetzelfde outlook account inlogt zullen je recente bestanden ook gewoon blijven.
Het enige wat er veranderd is de afkomst van de licentie/software.
Alles gedeinstalleerd. Daarna de nieuwe installatiefile en alles werkt weer prima. Blijft jammer dat je die installfile niet kan vervangen door een ‘wijzig’ file. Maar bedankt allemaal!
Pagina: 1