Ten eerste wil ik even melden dat dit onderwerp al vaker ter sprake is geweest. Maar desondanks vind ik dat we er wel tijd aan moeten besteden, want we hebben er ten slotte allemaal mee te kneken vandaag de dag. Het is de laatste tijd een soort van trend om van alle leed van de wereld de schuld te geven aan de religies, dit concept is wel modieus, maar heeft geen enkele onderbouwing. Het zijn de mensen ZELF die de problemen veroorzaken, en die zeggen dan dat ze dat in naam van hun geloof doen, terwijl hun religie dat niet eens voorschrijft. Even een voorbeeld concept:
Als ik heel nederland zou terroriseren en ik pleeg een aanslag op het Nationale Nederlanden gebouw en vermoordt daarbij 63.000 mensen, vervolgens zeg ik: Ik doe het in naam van Paul Witteman! Is Paul Witteman hier dan aan schuldig!??? Het antwoord op dit concept is NEE! Ik ben dan zelf schuldig. Paul Witteman is hier dus te vergelijken met religie, het gebeurd in naam van, maar niet in OPDRACHT van, dus wat mij betreft is dit onzin.
Elke religie (met uitzondering van het jodendom) is voor gelijkheid en vrede en broederschap, geen enkel geloof schrijft zomaar doden en oorlogen voor etc. De schuld van dit alles ligt dus toch bij de mensen.
Dit is mijn mening op deze stelling.
Als ik heel nederland zou terroriseren en ik pleeg een aanslag op het Nationale Nederlanden gebouw en vermoordt daarbij 63.000 mensen, vervolgens zeg ik: Ik doe het in naam van Paul Witteman! Is Paul Witteman hier dan aan schuldig!??? Het antwoord op dit concept is NEE! Ik ben dan zelf schuldig. Paul Witteman is hier dus te vergelijken met religie, het gebeurd in naam van, maar niet in OPDRACHT van, dus wat mij betreft is dit onzin.
Elke religie (met uitzondering van het jodendom) is voor gelijkheid en vrede en broederschap, geen enkel geloof schrijft zomaar doden en oorlogen voor etc. De schuld van dit alles ligt dus toch bij de mensen.
Dit is mijn mening op deze stelling.