JBL Studio L880 /en versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ben hier voor het eerst,maar kan maar het beste meteen.m,n vraag stellen.
Het gaat dus om die beesten van Speakers,nu m,n Receiver kapoerewits is moet ik dus een nieuwe kopen want zonder Muziek is het Leven een stuk saaier.
Ik had een HK3490 2X120 Watt pch.
Nu is was dit net voeldoende om die JBL,S aan te sturen
Maar nu heb ik niets meer.
Die HK Koste toen 599,00 en toen kon ik dat betalen,maar de fin,toestand is een beetje veranderd.
Daarom mijn vraag is een goedkopere Receiver(Stereo b.v
2x100 Watt bij bovengenoemde Speaker goed(groot woord,maar bedoel eigenlijk kan dat zonder m,n Speakers te beschadigen.
Heb al diverse Audio zaken gebeld en de Spec.van de Speakers opgenoemd en ze waren meteen,zo van nooit doen je Speakers gaan er aan en nog veel erger.
Alleen het rare is ik heb er nu een JVC AX411Super Dynamic op staan van 2x65 Watt pch,oke kan hem niet op de helft zetten want dan vervormen de Speakers,maar op Marktplaats staat ook een JVC te koop uit 1990 2x100 Watt.
Iemand van HIFI Klubbe zij mij een keer je kan er ook een NAD opgooien van 2x50 Watt omdat deze een hoger rendement heeft en daardoor meer geeft,ook zeggen zij dat die JVC van 2x65 Watt speelt omdat er in die tijd versterkers werden gebouwd met betere Travo,s,dus ik dacht meteen ja,die JVC uit 1990 heeft dat dus ook en hij is 2x100 Watt RMS.
Nou dit is het wel zo,n beetje moet ik gaan voor die JVC uit 1990 met 2x100 Watt of moet ik een Onkyo kopen(TX8020)2x90 bij 6 Ohm lijkt mij niet maar ik zou graag jullie mening hier over willen hebben.

Bij voorbaar dank,
Vriendelijke groeten
C Kramer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Welke versterker je het best kan kopen hangt ervan af hoe je naar versterkers kijkt. Er zijn mensen die zeggen dat alle versterkers boven een bepaald niveau hetzelfde klinken en mensen die zeggen dat er verschil is. In de traditionele hi-fi wereld heb je vooral dat tweede. Hoe sta jij erin? Mis je iets bij de versterker die je nu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17

FeaR

In GoT we trust

NoFi, maar wat een warrig verhaal. Als het in je hoofd klopt wat je tikt wil nog niet zeggen dat het ook lekker leest op een forum.

Ontopic:
Naar vermogen moet je niet kijken. Zeker als je puur naar de getallen kijkt en niet de achterliggende gedachte snapt maken al die getallen het eerder lastiger dan overzichtelijker. Na de xx Watt staat altijd nog hoe het gemeten is. Daarom is hoger zeker niet altijd beter. Daarbij is het gemiddelde gebruik in de huiskamer letterlijk een paar Watt. De JBL hebben een gevoeligheid van 91 dB/m met een nominale weerstand van 8 Ohm. Met 1 Watt heb je dus met één speaker al 91 dB op 1 meter afstand. Nu zit je waarschijnlijk niet zo dicht op je speaker, maar met een paar Watt heb je al serieus ruzie met de buren. Dat 2 x 120 Watt "net voldoende" was is dan ook echt pure nonsens. Of de versterker stond niet goed afgesteld of je zit met een zeer grote ruimte dan wel zeer dempende akoestiek.

Laat het vermogen voor wat het is. Het verschil tussen 1 en 2 Watt is groter dan de stap van 65 Watt naar 100 Watt. Het eerste is namelijk een verdubbeling van vermogen wat 3dB meer output geeft. Om echt stappen te maken moet je niet van 100 naar 120 Watt, dan moet je van 100 naar 1000 Watt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.