Wie is verantwoordelijk bij een antwoordnummer ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb vorige week dinsdag een product retour gestuurd middels een antwoordnummer van de webshop (Paradigit).Het pakket is echter nooit aangekomen. Sterker nog, volgens postnl zou het pakket nooit gescand zijn door de chauffeur.

Het verloop vanaf het begin :
  • Retour aangemeld bij Paradigit, retour is vervolgens goedgekeurd en kort daarna kreeg ik een mail met een verzendlabel welke ik op de doos heb geplakt.
  • Ben naar de plaatselijk AH gegaan en heb het pakketje afgegeven bij het postnl punt (bonnetje met T&T nummer heb ik ).
  • Aangezien de status op de postnl site niet veranderd ( Afgifte, Zending is bij PostNL) heb ik contact opgenomen met Paradigit. Er blijkt niets binnen te zijn gekomen
  • Paradigit verzoekt mij contact op te nemen met postnl via een 0900 nummer (klantenservice), echter de dame aan de telefoon geeft aan mij niet te kunnen helpen aangezien ik niet de houder ben van het antwoordnummer en geeft ook aan dat antwoordnummers soms moeilijk volgbaar zijn. Dit heb ik teruggekoppeld aan paradigit, zij gaan een onderzoek starten.
  • Krijg een mail dat dat het pakket nooit door PostNL is gescand door een chauffeur, dit zou dus betekenen dat deze nog bij het postnl punt moet liggen en er wordt mij verzocht contact op te nemen met het postnl punt.
  • Ik bel naar het postnl punt en het antwoord is : " Nee dit is niet mogelijk de pakketjes gaan iedere dag rond half 6 mee met de chauffeur". Dit heb ik laten weten aan Paradigit vervolgens wordt mij verzocht om langs te gaan. Ook dit heb ik gedaan, en zoals ik al vermoeden werd er niks gevonden in de kasten waar de dozen in gaan na afgifte.
Stel dat het pakket gestolen is of echt kwijt is, wie is er dan verantwoordelijk en wie voor de kosten ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt een T&T van de plaatselijke AH. Daarna is het dus verdwenen. Hun verantwoordelijkheid dus.

Maar ga maar eens verhaal halen...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Dat heb ik gedaan echter de medewerkers geven aan dat er niks ligt, het zal wel ergens bij postnl liggen volgens hun. Lekker makkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Jij bent verantwoordelijk, tenzij paradigit aardige voorwaarden heeft, dan is paradigit verantwoordelijk. Die zal zich wss wel goed ingedekt hebben.

PostNL zal hoogstens voor 50,- verantwoordelijkheid dragen tenzij anders opgenomen in het antwoordnummer contract.

[ Voor 44% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 28-03-2018 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ruffzz schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:48:
Dat heb ik gedaan echter de medewerkers geven aan dat er niks ligt, het zal wel ergens bij postnl liggen volgens hun. Lekker makkelijk natuurlijk.
Voor jou is het nog makkelijker; laat Paradigit maar bewijzen dat jouw bonnetje en T&T-nummer niet valide is.

Klinkt bot/dom; het probleem is echt nu tussen AH & T&T. Jij hebt een verzendbewijs van TNT, afgegeven door een medewerker van AH.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ruffzz je hebt je netje gehouden aan de retourinstructies en hebt bewijs,wat kun je als particulier nog meer doen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen. Heeft u een defect product die u wilt retourneren? Meld deze dan aan voor reparatie. "
Bron: https://support.paradigit...r-ik-mijn-product-retour-

Paradigit zal dus het geld retourneren binnen 14 dagen aangezien jij een bevestiging van de verzending hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:01:
@Ruffzz je hebt je netje gehouden aan de retourinstructies en hebt bewijs,wat kun je als particulier nog meer doen ?
In opdracht gehandeld van paradigit, maar ik vermoed dat die ook de optie langsbrengen gaven om zichzelf in te dekken. Kijk maar hoe ze tot nu met de kwestie omgaan.
Tsurany schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:05:
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen. Heeft u een defect product die u wilt retourneren? Meld deze dan aan voor reparatie. "
Bron: https://support.paradigit...r-ik-mijn-product-retour-

Paradigit zal dus het geld retourneren binnen 14 dagen aangezien jij een bevestiging van de verzending hebt.
Ah mooi, ze hebben zich blijkbaar juist slecht ingedekt, hiermee is het verhaal inderdaad klaar.

[ Voor 71% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 28-03-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
dbbl

[ Voor 98% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 28-03-2018 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:05:
[...]

In opdracht gehandeld van paradigit, maar ik vermoed dat die ook de optie langsbrengen gaven om zichzelf in te dekken. Kijk maar hoe ze tot nu met de kwestie omgaan.

[...]

Ah mooi, ze hebben zich blijkbaar juist slecht ingedekt, hiermee is het verhaal inderdaad klaar.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/35l6am1.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Bedankt voor jullie inbreng.

Ik heb bericht gekregen dat postnl (wederom? ) onderzoek gaat verrichten.
Ik zal het eindresultaat hier laten weten..

Er vanuitgaand dat ik me volledig aan de retour procedure heb gehouden en er op geen enkel wijze gesuggereerd wordt dat het retourneren op een andere wijze zou moeten plaatsvinden heb ik goede hoop na het openen van dit topic. Het gaat overigens om een aanzienlijk bedrag (950 euro).

Ik verkoop regelmatig producten (2e hands) hier op tweakers en verzend ENKEL verzekerd / aangetekend.mag toch hopen dat een bedrijf als Paradigit zo slim is om hun antwoordnummer te voorzien van verzekerde zending of zeg ik nu iets heel doms ? :+

[ Voor 64% gewijzigd door Ruffzz op 28-03-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ruffzz schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:57:
Bedankt voor jullie inbreng.
Ik heb bericht gekregen dat postnl (wederom? ) onderzoek gaat verrichten.
Ik zal het eindresultaat hier laten weten..
Zou daar niet op wachten, Paradigit aan hun eigen voorwaarden houden. Ze zijn verplicht binnen 14 dagen het geld terug te storten nadat jij de verzendbevestiging gestuurd hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:12:
[...]

Zou daar niet op wachten, Paradigit aan hun eigen voorwaarden houden. Ze zijn verplicht binnen 14 dagen het geld terug te storten nadat jij de verzendbevestiging gestuurd hebt.
Eens maar die 14 dagen zijn nog niet voorbij ;) . Er is geen haast, hoop enkel dat het opgelost kan worden en dat zowel ik als Paradigit niet de dupe worden door de fouten van AH / postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 09:25
Hoewel Paradigit inderdaad vermeld dat de veertien dagen gelden wanneer een geldig bewijs van verzending is overlegd. Moet daar wel de kanttekening neergezet worden dat een afgiftebewijs van PostNL in de regel niet voldoet. Er wordt immers niet weergegeven wat er is verzonden. Alleen dat er iets is verzonden, daar hoeft een winkel geen genoegen mee te nemen.

Totdat het pakket fysiek is ontvangen door de winkel blijft de verantwoordelijkheid bij jou als consument liggen. Net als dat dit bij de winkel blijft liggen ongeacht wat PostNL zegt. Ga er dus niet vanuit dat het overleggen van het afgiftebewijs afdoende is, tenzij daar uitdrukkelijk is vermeld wat er is opgestuurd - en dat staat er niet op.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 21:17
Staat er wel een gewicht op het verzendbewijs? Dan sta je al wat sterker.
Het scenario dat je er een baksteen in gedaan hebt en dan juist hoopt dat het vervolgens niet aankomt lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Als jij je netjes aan de retourvoorwaarden hebt gehouden en je kan een T&T overleggen, dan betalen ze je vast netjes terug.

Zelf 1x met Paradigit meegemaakt bij het terugsturen van een tabletcover en 1x bij Bol.com.

(In beide gevallen stond er op de t&t website dat het pakje door Postnl ontvangen was)

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 29-03-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

SacreBleu schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:53:
Hoewel Paradigit inderdaad vermeld dat de veertien dagen gelden wanneer een geldig bewijs van verzending is overlegd. Moet daar wel de kanttekening neergezet worden dat een afgiftebewijs van PostNL in de regel niet voldoet. Er wordt immers niet weergegeven wat er is verzonden. Alleen dat er iets is verzonden, daar hoeft een winkel geen genoegen mee te nemen.

Totdat het pakket fysiek is ontvangen door de winkel blijft de verantwoordelijkheid bij jou als consument liggen. Net als dat dit bij de winkel blijft liggen ongeacht wat PostNL zegt. Ga er dus niet vanuit dat het overleggen van het afgiftebewijs afdoende is, tenzij daar uitdrukkelijk is vermeld wat er is opgestuurd - en dat staat er niet op.
Eh.. Nee?

Jij maakt voor de verzending gebruik van de retourmethode die is gekozen door verkoper. Met een label, aangeleverd door de verkoper. Met een afgiftepunt, goedgekeurd door de verkoper.

Wat verwacht de verkoper dan dat je doet? Het pakketje het gehele traject volgen? Zij kiezen hoe je het retour moet sturen, dus dan is dat ook op hun risico!

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is nu zaak voor Paradigit om aan te tonen dat wat jij hebt opgestuurd niet het juiste zou zijn. Als het pakket weg is, gaat ze dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is simpelweg het risico dat Paradigit neemt door deze voorwaarden te koppelen aan hun eigen retour proces. Door de consument een bepaald proces op te leggen staan ze al erg zwak en nemen ze in feite de verantwoordelijkheid op zich. Als ze daarna aangeven dat een verzendbewijs voldoende is dan kan het niet anders dan dat dit slaat op het verzendbewijs wat de consument ontvangt in dit proces.

Geen enkele rechter zal accepteren dat het verzendbewijs dat uit hun eigen proces komt opeens niet meer betrouwbaar is als er iets mis gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het lijkt dat weinig mensen je link gelezen hebben, dus nog maar eens als quote :); samengevat is het voor risico van Paradigit. Zoals uit de link blijkt omdat het retourproces zo door hen bepaald is. Koper had niet de vrijheid voor een andere wijze van retour te kiezen die minder risico kende.

In dit geval komt daar nog bij dat Paradigit blijkbaar het verzendlabel heeft toegestuurd. De opdracht van de zending (de eigenlijke 'verzender') is Paradigit zelf. Koper is slechts gevraagd iets te faciliteren: afgeven van het pakket.
Koper heeft dat volgens instructie gedaan, of althans, dat moet worden aangenomen tot Paradigit anders kan bewijzen.

@Paradigit zal je het aankoopbedrag moeten terugbetalen of alsnog het product werkend leveren. Even afhankelijk van of je het voor reparatie stuurde of gewoon retour.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 29-03-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
@Ruffzz
Hoe is dit afgelopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Kitano op 05-04-2018 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Aankoopbedrag wordt gecrediteerd heb ik zojuist vernomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Mooi. Maar het pakketje is niet meer opgedoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Kitano schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:47:
Mooi. Maar het pakketje is niet meer opgedoken?
Geen idee. Ticket werd plotseling gesloten met de melding aankoopbedrag gecrediteerd .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 42763

Gaan ze waarschijnlijk nooit meer achter komen / uitzoeken. Fijn dat ze dit niet over jouw rug uitspelen!
Pagina: 1