6 FPS in Far Cry 5 met 1080TI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05-2021
Beste mede-Tweakers,

Sinds gisteren heb ik Far Cry 5 in mijn bezit, echter is het spel totaal niet speelbaar voor mij. Ik krijg namelijk gemiddeld 6 FPS in Far Cry 5. Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:

GPU- Asus 11GB D5X GTX 1080Ti STRIX OC GAMING
MDB- Asus STRIX Z270F GAMING
CPU- Intel Core I7-7700K
RAM- G.Skill 2x8GB 3000Mhz
PSU- Corsair RM650x
SSD- Samsung 500GB 960 EVO PCIe M.2
HDD- WD 3TB HDD
KOELER- NZXT Kraken X62 280mm
CASE-Phanteks Exlipse p400S Tempered Glass

Ik heb 3 monitoren aangesloten op mijn GPU waarvan mijn hoofdscherm (waar ik dus ook mijn games op speel) 1440p is, de overige 2 zijn 1080p.

Gisteren avond kwam ik niet hogerr dan 7 FPS met gemiddeld 6 FPS. Het werd gisteren laat dus ik dacht ik probeer het morgen ochtend wel weer verder. Raar genoeg had ik gewoon rond de 80 à 90 FPS in de ochtend. Echter na een paar uurtjes spelen was mijn FPS gedaald naar 30FPS en vond ik het wel tijd voor een herstart. Na de herstart kwam ik weer niet verder dan 6 FPS.

Ik heb al met verschillende programmaatjes gekeken of ik zelf iets kan vinden maar tevergeefs.
RealTemp3.70: Mijn CPU core temp komt niet boven de: 63/66/65/63 per core.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/61b63a788e410fc986f97cfdf3a58571.png

Open Hardware Monitor: Mijn GPU core usage komt in game niet boven de 20% uit, wat er ook voor zorgt dat de GPU niet warmer wordt dan 55 graden celsius.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3b808c0a2dac7b997bc0b2352fa78967.png

Ik heb de volgende stappen al genomen zonder resultaat:
- PC nogmaals opnieuw opgestart
- Ingame video settings op het laagst gezet
- Steam overlay uitgezet
- PC stof vrij gemaakt
- Ge-googled en nogmaals ge-googled of er mensen zijn met vergelijkbare problemen
- Andere games zoals Player Unknown Battlegrounds getest, maar deze runt nog gewoon goed.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, ikzelf ben de weg ondertussen al weer kwijt. 8)7

, Tim

Edit: foutje in specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:20

g0tanks

Moderator CSA
Ik vermoed dat Far Cry je interne GPU gebruikt, de Intel HD Graphics 630 van je i7-7700k.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:58:
Ik vermoed dat Far Cry je interne GPU gebruikt, de Intel HD Graphics 630 van je i7-7700k.
'Raar genoeg had ik gewoon rond de 80 à 90 FPS in de ochtend'

Doet een Intel 630 80 fps?

"Ik heb 3 monitoren aangesloten op mijn GPU waarvan mijn hoofdscherm"

Integrated graphics: Hoedan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05
Draai eens wat benchmark tools? Andere games ook last van lage fps?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
Ik neem aan dat je de drivers van gisteren al hebt gedownload:
downloads: GeForce Game Ready Driver 391.35 WHQL

Provides the optimal gaming experience for
Far Cry 5

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

Koppel eens alle monitoren af en speel alleen met de game monitor..

Ook je dirvers updaten helpt.. En zijn de bovenstaande shots terwijl je het spel speeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Core en Mem snelheid van de GPU tijdens gamen gechecked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
@g0tanks Dankjewel voor je antwoord, ik heb echter al handmatig in het Nvidea configuratiescherm mijn videokaart geselecteerd. Ik dacht in eerst instantie ook dat dit het geval was.

@Goldman Dankjewel voor je antwoord, Andere games geen enkel probleem.

@AtomicWing Dankjewel voor je antwoord, Laatste drivers inderdaad al geinstalleerd :)

@Stronkie Dankjewel voor je antwoord, Monitoren los koppelen geen effect. Nog steeds maar rond de 6 FPS

Edit: @Stronkie Bovesntaande afbeelding is inderdaad terwijl Far Cry 5 runt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim Sannen op 28-03-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
@PilatuS Dankjewel voor je reactie, Deze staan in bovenstaande afbeelding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Zet je interne gewoon in de bios uit.

Tevens check wat je pc doet tijdens FarCry.... Ik vermoed dat je systeem met andere dingen bezig is..

Brand je HDD Activity LED veel tijdens het gamen.. Kijk toch eens in taak beheer met je tweede monitor tijdens het spelen en kijk vooral naar cpu / GPU en diskgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tim Sannen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:30:
@PilatuS Dankjewel voor je reactie, Deze staan in bovenstaande afbeelding :)
Kijk er eens realtime naar met MSI Afterburner. Sowieso is die 1620MHz te laag. Een 1080Ti zou veel hoger moeten lopen op de boostclock. Ik vraag mij af of HWMonitor het goed ziet.

6fps terwijl de CPU snel genoeg loopt lijkt zeer sterk op een GPU probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39
PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:35:
[...]

Kijk er eens realtime naar met MSI Afterburner. Sowieso is die 1620MHz te laag. Een 1080Ti zou veel hoger moeten lopen op de boostclock. Ik vraag mij af of HWMonitor het goed ziet.

6fps terwijl de CPU snel genoeg loopt lijkt zeer sterk op een GPU probleem.
Ik vermoed ook iets met de GPU, wat al gesuggereerd werd was interne chip uitzetten. Ik heb 2 1080ti's die geven nu 1900Mhz / 5005 Mhz aan ( niet overgelokt ), terwijl ik nu gebruik maak van GPU rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
@Stronkie @PilatuS @Inverted_World Nogmaals bedankt voor jullie antwoord,ik heb net even gekeken om de interne graphics uit te zetten in de bios maar kreeg het zo 1,2,3 niet gevonden dus heb ik mijn pc weer normaal laten opstarten. Ik dacht de interne graphics uit te zetten bij apparaatbeheer maar daar staat deze niet tussen dus ik neem aan dat ik deze al een keer heb uit gezet. Echter heb ik Far Cry 5 nogmaals opgestart en nu heb ik opeens weer 120 FPS... Ook zie ik dat mijn GPU core nu op 1949Mhz ligt en de core 98% gebruikt wordt.

Ik vind het maar een beetje vreemd allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Denk dat de GPU soms niet schakelt naar andere clocks. Zo loopt mijn Ti op 139MHz in Windows. Als ie daar op zou blijven staan klopt die 6fps prima. Mocht het weer voorkomen zou ik sowieso even naar de clock kijken.

De oorzaak als dit zo is kan zijn: Power Mangement, driver of kaart zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39
Tim Sannen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:51:
@Stronkie @PilatuS @Inverted_World Nogmaals bedankt voor jullie antwoord,ik heb net even gekeken om de interne graphics uit te zetten in de bios maar kreeg het zo 1,2,3 niet gevonden dus heb ik mijn pc weer normaal laten opstarten. Ik dacht de interne graphics uit te zetten bij apparaatbeheer maar daar staat deze niet tussen dus ik neem aan dat ik deze al een keer heb uit gezet. Echter heb ik Far Cry 5 nogmaals opgestart en nu heb ik opeens weer 120 FPS... Ook zie ik dat mijn GPU core nu op 1949Mhz ligt en de core 98% gebruikt wordt.

Ik vind het maar een beetje vreemd allemaal....
Het blijft inderdaad vreemd. Het feit dat tijdens die 6FPS je GPU wel 1600Mhz als kloksnelheid aangaf is raar. Mijn 1080ti's zijn toevallig net klaar, en ik zie direct vanaf 1900/5005 terug gaan naar 139/405 in idle. Je GPU deed dus waarschijnlijk wel degelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik zou eens kijken of je de bios van je GPU niet eens kunt flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
Tot noch toe geen problemen gehad, mocht het probleem zich nu herhalen dan ga ik inderdaad kijken waar het probleem zich bevind. De temperaturen van mijn GPU lopen nu ook gewoon op tot 75 graden celsius waar dat voorheen maar 55 graden celsius was, Hieruit blijkt wel dat mijn GPU niet zo hard aan het werk was met 6 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:59
Lijkt wel alsof je een memory probleem hebt, je hebt 4x16GB (64GB) maar hardware monitor ziet maar 10,2GB?
Ziet Windows de volledige 64GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hell-Slave schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:48:
Lijkt wel alsof je een memory probleem hebt, je hebt 4x16GB (64GB) maar hardware monitor ziet maar 10,2GB?
Ziet Windows de volledige 64GB?
Die 64GB zal wel een foutje zijn. Denk niet dat ie met 64GB draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
@Hell-Slave @PilatuS Oops, is inderdaad een foutje haha is 2 x 8GB zal het gelijk even aanpassen :)
Pagina: 1