Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik overweeg om de Samsung Galaxy S9 aan te schaffen omdat deze een dualsim functie heeft. Nu is het zo dat ik - voor mijn eigen bedrijf - een apart werknummer heb, naast mijn privé nummer wat bekend is bij vrienden, familie etc. Achteraf had ik beter één nummer kunnen gebruiken maar mijn werknummer staat inmiddels al op visitekaartjes dus dat is lastig om te keren.

Op dit moment gebruik ik mijn werknummer in een iPhone 5 en mijn privé nummer in mijn iPhone 6s. Ik merk dat ik het onhandig vind om beide telefoons elke keer mee te moeten nemen en vraag mij af of de S9 in dit geval een goede optie zou zijn.

Ik dien op beide nummers bereikbaar te zijn (zou ook whatsapp voor beide nummers installeren) maar begrijp uiteraard dat ik niet met beide nummers tegelijk kan bellen. Het is ook niet erg dat, wanneer ik met het ene nummer aan het bellen ben, het andere nummer doorgeschakeld wordt naar de voicemail maar ik wil voorkomen dat wanneer ik whatsapp (of internet gebruik) met het ene nummer, ik niet bereikbaar ben op het andere nummer. Daarbij ben ik benieuwd wat onder 'internetten' wordt verstaan (gebruik van apps?). De keren dat ik tegelijkertijd gebeld word zullen op één hand te tellen zijn.
Daarnaast bel ik veel vanuit de auto: Renault Captur (R-link), bouwjaar 2017 en ben benieuwd hoe dit in zijn werk gaat; kan ik het nummer kiezen waarmee ik bel?

Dank alvast voor het advies!
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-03-2018 08:49)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor nummers kiezen (zeker handsfree in de auto): installeer & koop "Dual Sim Selector Pro". Je krijgt voor elk uitgaand nummer namelijk de vraag met welke SIM je wil bellen; met deze app kan je dat van te voren instellen en met handsfree pakt de telefoon dus automatisch de goede uitgaande SIM.

Je bent altijd op 1 van de 2 nummers bereikbaar; ik heb een OP5 en geen voicemail ingesteld. Bel ik met A en belt iemand naar B, krijgen ze bij mij helaas de melding dat het nummer nu niet bereikbaar is.

Als je 4G gebruikt, ben je op beide nummers telefonisch bereikbaar. Je kan zelfs op je telefoon kiezen welke SIM je gebruikt voor data; hierdoor kan je dus ook bijvoorbeeld 2 kleine databundels hebben ipv 1 grote, als dat zou uitkomt.

En met Android 8 kan je sommige applicaties zelfs dubbel draaien, zoals Whatsapp. 1 voor je prive-nummer en 1 voor je werk-nummer. Of dit op een S9 kan/werkt, weet ik niet maar Android zelf ondersteunt "app cloning" en zolang de developer van de app het ondersteunt, kan je dit dus doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Voor nummers kiezen (zeker handsfree in de auto): installeer & koop "Dual Sim Selector Pro". Je krijgt voor elk uitgaand nummer namelijk de vraag met welke SIM je wil bellen; met deze app kan je dat van te voren instellen en met handsfree pakt de telefoon dus automatisch de goede uitgaande SIM.

Je bent altijd op 1 van de 2 nummers bereikbaar; ik heb een OP5 en geen voicemail ingesteld. Bel ik met A en belt iemand naar B, krijgen ze bij mij helaas de melding dat het nummer nu niet bereikbaar is.

Als je 4G gebruikt, ben je op beide nummers telefonisch bereikbaar. Je kan zelfs op je telefoon kiezen welke SIM je gebruikt voor data; hierdoor kan je dus ook bijvoorbeeld 2 kleine databundels hebben ipv 1 grote, als dat zou uitkomt.

En met Android 8 kan je sommige applicaties zelfs dubbel draaien, zoals Whatsapp. 1 voor je prive-nummer en 1 voor je werk-nummer. Of dit op een S9 kan/werkt, weet ik niet maar Android zelf ondersteunt "app cloning" en zolang de developer van de app het ondersteunt, kan je dit dus doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
WhatsApp Business gebruiken voor het zakelijk nummer.
In het menu van je Samsung kun je een optie aanzetten waardoor je altijd bereikbaar bent. Zodra je op 1 nummer wordt gebeld, wordt op de andere sim automatisch een doorschakeling actief. Voor datagebruik maakt dit niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:15:

Dank voor het uitgebreide antwoord! En als ik op WiFi zit?
Als ik het goed begrijp, zou ik nergens last van moeten hebben als ik bijvoorbeeld spotify aan heb staan en dus bereikbaar ben op beide nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HerZon schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:18:
WhatsApp Business gebruiken voor het zakelijk nummer.
In het menu van je Samsung kun je een optie aanzetten waardoor je altijd bereikbaar bent. Zodra je op 1 nummer wordt gebeld, wordt op de andere sim automatisch een doorschakeling actief. Voor datagebruik maakt dit niets uit.
Goede tip! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:49:
[...]
dus bereikbaar ben op beide nummers?
Zolang je geen van beide SIM-kaarten gebruikt om te bellen of gebeld te worden, ben je altijd op beide nummers te bereiken. Gaat A over, doet B het niet meer en andersom.

Ik begrijp absoluut niet wat WiFi of Spotify ermee te maken heeft; daar heb je toch ook geen last van nu met 1 SIM-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:29:
[...]

Zolang je geen van beide SIM-kaarten gebruikt om te bellen of gebeld te worden, ben je altijd op beide nummers te bereiken. Gaat A over, doet B het niet meer en andersom.

Ik begrijp absoluut niet wat WiFi of Spotify ermee te maken heeft; daar heb je toch ook geen last van nu met 1 SIM-kaart?
Ik had ergens gelezen dat wanneer je belt of gebruik maakt van internet via een van de twee simkaarten, de andere simkaart niet gebruikt kan worden (en dus automatisch doorverbonden wordt met een voicemail). Omdat ik internet of WiFi vrijwel altijd aan heb staan om apps te gebruiken, vroeg ik mij dus af of dit niet ten koste gaat van. Maar wellicht dat de informatie verouderd is en terug gaat naar de tijd dat internet op telefoons niet zo standaard was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je moet het gewoon heel simpel zien: de telefoon functioneert net als één met een enkele sim. Er is 1 maar:
zodra je op de 1 SIM wordt gebeld, gaat de andere uit. Dit kun je ondervangen door de optie 'dubbele SIM altijd aan' te activeren in het menu. Dan bestaat enkel de kans dat je data verbinding offline gaat als je wordt gebeld op de SIM die niet de data voorziening verzorgt, maar dat is enkel mobiele data. De WIFI blijft altijd actief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08 11:24
Ik heb zelf een S8 dualsim, ook prive en werk sim erin.
Je hebt onder de snelkiesbalk voor geluid/wifi/vliegtuigstand ook de mogelijkheid om te kiezen welke sim je standaard wilt gebruiken. Je hebt in feite ook maar 1 4G abonnement nodig.
Voor de apps gebruik ik de app die er standaard op staat "Veilige map", met deze app kan je dezelfde applicatie 2 keer laten draaien.

Het werkt echt perfect en zo veel beter dan 2 telefoons (had ik eerst ook).

Heb wat screenshots voor je bijgevoegd van de interface, ik vermoed dat de s8 niet veel verschilt met de s9..

Hoe je kiest welke sim je gebruikt als je een nummer belt:
https://imgur.com/dcHCmLK

Hoe je kiest welke sim je gebruikt als je een contact belt:
https://imgur.com/kU1561q

Hoe de veilige map werkt, ik heb hier dus echt 2 gescheiden whatsapps en mailclients:
https://imgur.com/teaJ7iS

Hoe je de standaard sim snel kan wisselen en hoe berichten in de 2 whatsapps eruit zien in het meldingen scherm:
https://imgur.com/6pll3e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super veel dank allen! Nu nog even wachten tot KPN ook de Samsung S9 met 256 GB aanbiedt (of m los bij Samsung zelf bestellen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-08 18:43
Hallo,

Ik kwam deze draad tegen bij mijn zoektocht naar info over het gebruik van dual sim op mijn Samsung S9.

Privé gebruik ik een Samsung S9 en van m'n werkgever heb ik een iPhone 5c. Ik heb al gezien dat de SIM die in de iPhone zit van het juiste type is en in de S9 gezet zou kunnen worden (slot 2).

Maar ik wil graag buiten werktijd offline voor mijn werkgever.
De iPhone gaat aan het begin van de werkdag aan en aan het einde ervan weer uit.

Ik vermoed dat ik in de S9 de SIM van m'n werkgever kan uitschakelen of gedeactiveren, waardoor bellen, sms'en en mobiele data via de SIM niet meer werkt.
Maar omdat mijn privé telefoon ook via WiFi (bijvoorbeeld thuis) met internet is verbinden bestaat de kans dat langs die weg nog steeds zakelijke mailtjes, WhatsApp'jes, etc. gewoon binnen blijven komen op mijn telefoon.
Dat zou ik graag willen kunnen uitschakelen.

Is dit mogelijk?
Via Google al uitgebreid gezocht maar tot nu toe nog niet veel bruikbare info hierover gevonden. Ook de informatie van mijn werkgever hierover is te beperkt...

[ Voor 13% gewijzigd door vtpeters op 26-07-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vtpeters schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:38:
Ik vermoed dat ik in de S9 de SIM van m'n werkgever kan uitschakelen of gedeactiveren, waardoor bellen, sms'en en mobiele data via de SIM niet meer werkt.
Maar omdat mijn privé telefoon ook via WiFi (bijvoorbeeld thuis) met internet is verbinden bestaat de kans dat langs die weg nog steeds zakelijke mailtjes, WhatsApp'jes, etc. gewoon binnen blijven komen op mijn telefoon.
Dat zou ik graag willen kunnen uitschakelen.

Is dit mogelijk?
Via Google al uitgebreid gezocht maar tot nu toe nog niet veel bruikbare info hierover gevonden. Ook de informatie van mijn werkgever hierover is te beperkt...
Via Instellingen > SIM card manager kun je relatief simpel de betreffende kaart in-/uitschakelen.

Let wel even op dat er dan wat kan "verspringen" mbt. de standaard gebruikte sim voor data/sms/telefoontjes.

Meer info vind je hier.

Berichten via de standaard Whatsapp komen dan niet meer binnen op dat nummer, althans op mijn (niet-S9) Galaxy met Android 7 niet (met Wifi aan).

Voor Whatsapp Business werkt het wat anders, aangezien die te gebruiken is zonder dat het betreffende nummer "in de lucht is", er is alleen een internetverbinding nodig.

Zakelijke mailtjes e.d. zul je nog zien vrees ik, of je moet de verversingsfrequentie van die mailbox op "handmatig" zetten ipv. "om de zoveel tijd".

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 26-07-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-08 18:43
Dank voor de link en tips.

V.w.b. de communicatie via de SIM-kaart zou dat werkbaar zijn. Maar met een WiFi verbinding blijven dan ook buiten werktijd zakelijke data binnen komen.

Ik vrees dat ik dan telkens in de apps zelf moet aangeven dat ik zakelijke data wel of juist niet wil ontvangen. Dat lijkt me niet echt een onwerkbare oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
Je kunt voor de zakelijke apps gewoon de meldingen uitzetten, alsmede het notificatie icoon, dan merk je het verkeer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
AlexDeventer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:40:
Ik heb zelf een S8 dualsim, ook prive en werk sim erin.
Je hebt onder de snelkiesbalk voor geluid/wifi/vliegtuigstand ook de mogelijkheid om te kiezen welke sim je standaard wilt gebruiken. Je hebt in feite ook maar 1 4G abonnement nodig.
Voor de apps gebruik ik de app die er standaard op staat "Veilige map", met deze app kan je dezelfde applicatie 2 keer laten draaien.

Het werkt echt perfect en zo veel beter dan 2 telefoons (had ik eerst ook).

Heb wat screenshots voor je bijgevoegd van de interface, ik vermoed dat de s8 niet veel verschilt met de s9..

Hoe je kiest welke sim je gebruikt als je een nummer belt:
https://imgur.com/dcHCmLK

Hoe je kiest welke sim je gebruikt als je een contact belt:
https://imgur.com/kU1561q

Hoe de veilige map werkt, ik heb hier dus echt 2 gescheiden whatsapps en mailclients:
https://imgur.com/teaJ7iS

Hoe je de standaard sim snel kan wisselen en hoe berichten in de 2 whatsapps eruit zien in het meldingen scherm:
https://imgur.com/6pll3e3
toon volledige bericht
Is de optie 'Veilige map' alleen bij samsung, of zit deze bijvoorbeeld ook op een OnePlus toestel?

Bedankt voor de uitgebreide toelichting zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:43
N1tw1t schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Is de optie 'Veilige map' alleen bij samsung, of zit deze bijvoorbeeld ook op een OnePlus toestel?

Bedankt voor de uitgebreide toelichting zover.
Veilige Map is een Samsung feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
N1tw1t schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
Het kicken van topics is niet gewenst en zeker niet wanneer je vraag niks met het onderwerp van het topic te maken heeft. Maak even een eigen topic aan of vraag het in een toesteltopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.