Steam downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:34
Beste allemaal,

Sinds gisteren is de downloadsnelheid van steam gekelderd bij mij. Ik heb een 300Mbs internetabonnement en normaal haalde ik bij steam snelheden tussen de 30-35 MB/s. Dit is nu nog maar 20 KB/s. Via speedtests ed is mijn internetsnelheid gewoon op peil. Ik gebruik geen wifi. Ik heb zelf geen idee waar dit aan zou kunnen liggen of waar ik moet beginnen met troubleshooten. Via de twitter van steam of het forum van steam is verder geen storing bekend.

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb geen andere zware processen lopen. Tijdens het downloaden gebruik ik 3% van de processorcapaciteit, 16% van het geheugen en 7% van de schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinds gisteren...

Gokje, er is "iets" geupdate zoals een driver, WindowsUpdate, je browser, je router, etc. Aangezien ik gisteren thuis was, heb ik niet kunnen meekijken op jouw machine(s) wat er gewijzigd is.

Is het een idee dat je daar eens mee begint; bekijken/uitzoeken of er in ieder geval op jouw PC maar misschien ook op je router iets geupdate is?

/edit: ik gebruik geen Steam maar ze hadden in ieder geval vanochtend maintenance; op welke sites/zoektermen kom je uit dat ze er niet uit liggen/lagen?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 28-03-2018 17:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:34
Er was niks gewijzigd in de drivers of windows. Ik heb wel alle drivers een update gegeven en dat heeft het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 15:24
Steam gooit zijn download snelheid omlaag als er een full screen applicatie draait of wanneer steam denkt dat je een spel aan het spelen bent.
Kan dit het probleem zijn?
Anders even wachten, je hebt er nog maar 1 dag last van.