“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley
Vraag
Beste antwoord (via MvdO79 op 28-03-2018 20:24)
Verwijderd
Dus dat programma heeft geen toegang.Marco_79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Ik krijg via het synchronisatie programma alleen "Toegang geweigerd" te zien.
Draait dat als een service, zo ja, onder welk account? Welk programma hebben we het over? Draait dat programma op dezelfde hardware als waar desbetreffende folder staat? Indien nee, worden waarschijnlijk credentials meegestuurd die bij Win10 (waar de folder staat) helemaal niet bekend zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2018 17:35 ]
Alle reacties
[ Voor 34% gewijzigd door Aschtra op 28-03-2018 16:32 ]
Kun je de melding specifieker toelichten?Marco_79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:28:
Ik heb een folder structuur die ik gewoon niet in orde krijg, ik kan er zelf wel bij maar mijn synchronisatie programma blijft toegang geweigerd meldingen geven.
Alleen toegang geweigerd klinkt eerder alsof jij de rechten niet goed toe kent, en niet zo zeer dat windows iets fout doet.
Welke opties / wat heb je allemaal al geprobeerd?Marco_79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:28:
Via Windows 10 rechten kom ik er niet uit, voor mij een jungle aan opties die niet het gewenste resultaat geven.
Welke tools heb je allemaal al geprobeerd?Marco_79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:28:
Ik heb ook al verschillende tools geprobeerd maar het wil niet lukken.
Waarom werkte ze niet / wilde het niet lukken?
Niet om vervelend te doen, maar bovenstaande vragen zullen de meeste tweakers hebben wanneer ze dit lezen.
Ook voorkom je hiermee een shitload aan posts met alleen een Url naar een tooling.
Ik krijg via het synchronisatie programma alleen "Toegang geweigerd" te zien.Kun je de melding specifieker toelichten?
Alleen toegang geweigerd klinkt eerder alsof jij de rechten niet goed toe kent, en niet zo zeer dat windows iets fout doet.
Welke opties / wat heb je allemaal al geprobeerd?
- Via Windows de administrator groep alle rechten geven over de folder en alle onderliggende mappen.
- Uit frustratie de groep "iedereen" alle rechten gegeven over de folder en alle onderliggende mappen.
Ik heb onder andere via take-ownership-pro geprobeerd rechten te krijgen, heb er nog meer geprobeerd maar zou niet meer weten hoe deze heten (tijd geleden geprobeerd - probleem speelt al langer).Welke tools heb je allemaal al geprobeerd?
Waarom werkte ze niet / wilde het niet lukken?
Waarom het niet werkt zou ik niet weten, het werkt niet, de tool doet het gewoon niet, begint niet met aanpassen.
Nee snap ik, al zou een link naar een super tool die alles zonder gedoe rechttrekt wel erg prettig zijn, maar zo simpel zal het dus niet zijn.Niet om vervelend te doen, maar bovenstaande vragen zullen de meeste tweakers hebben wanneer ze dit lezen.
Ook voorkom je hiermee een shitload aan posts met alleen een Url naar een tooling.
[ Voor 5% gewijzigd door MvdO79 op 28-03-2018 16:49 ]
“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley
Verwijderd
Dus dat programma heeft geen toegang.Marco_79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Ik krijg via het synchronisatie programma alleen "Toegang geweigerd" te zien.
Draait dat als een service, zo ja, onder welk account? Welk programma hebben we het over? Draait dat programma op dezelfde hardware als waar desbetreffende folder staat? Indien nee, worden waarschijnlijk credentials meegestuurd die bij Win10 (waar de folder staat) helemaal niet bekend zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2018 17:35 ]
Er is een reden dat permissions in-place zijn. Als het in dit topic gaat over een directory die je zelf hebt aangemaakt (dus anders dan system-folders etc. etc), kan ik subtiel aannemen dat de verkeerde permissies toch echt door jezelf veroorzaakt zouden zijn.Marco_79 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Nee snap ik, al zou een link naar een super tool die alles zonder gedoe rechttrekt wel erg prettig zijn, maar zo simpel zal het dus niet zijn.
"Super tools" zijn er ongetwijfeld maar dan moet je wel *tadum* permissies hebben en/of owner zijn van folders om de tool uit te voeren; nog even afgezien van het feit of de tool wel onder jouw userspace wordt opgestart of mogelijk een eigen service heeft (he, weer een SID erbij) etc.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het is, zeker ook door eigen toedoen, een rommeltje geworden, en zoals ik het nu hoor moet ik toch echt gaan uitzoeken hoe het zit in plaats van een één klik oplossing, dus ik ga mijn best doen.Er is een reden dat permissions in-place zijn. Als het in dit topic gaat over een directory die je zelf hebt aangemaakt (dus anders dan system-folders etc. etc), kan ik subtiel aannemen dat de verkeerde permissies toch echt door jezelf veroorzaakt zouden zijn.
Ik ga het uitzoeken, thanks.Dus dat programma heeft geen toegang.