Specificaties Macbook (pro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatredkeys
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-07 18:55
Beste Community,

Op het moment doe ik veel werk op mijn computer.
Al een gedurende tijd verwacht mijn werkgever dat ik meer dingen ga doe in UX/UI en prototyping. Nu is Mac gewoon een voorloper hiervan met hun software.

Ik zou graag een Macbook willen maar vroeg me af welke minimale specificaties jullie mij aanraden en welke Macbook. Budget is niet van toepassing.

Ik doe aan photoshop, illustrator en After effects/Premiere.
Ook komt er Sketch en Garage band bij op de mac book

Heb zelf gekeken naar iMac en Mac mini maar heb besloten toch portable te willen zijn.
De nieuwe Macbook Pro met Touchpad boven heb ik gehoord dat het vervelend kan zijn betreft de ESC knop er niet meer is.

Alvast bedankt voor de Feedback.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de systeemvereisten van de programma's die je wilt gebruiken bij elkaar zoekt, dan kun je daarmee bepalen wat de minimale specificaties zijn die je nodig hebt. Heb je dat al gedaan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:51
Als budget geen belemmering vormt, zou ik voor een 15" Macbook Pro gaan. Deze is helaas wel alleen te verkrijgen met een touchbar. Met een beetje geluk kun je het vorige model bij een reseller krijgen.
De CPU en SSD zijn configureerbaar.
Ik zou ook gelijk een setje aan verloopkabels meebestellen. USB-C naar HDMI of Mini Displayport, Ethernet en naar gewoon USB voor je muis ;)

[ Voor 10% gewijzigd door debom op 29-03-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspark
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-02 23:07
Hi,
Ter info: er zijn verschillende manieren om de esc functie op MacBook Pro met touchbar te gebruiken, dat hoeft geen belemmering te zijn bij je keuzestress ;)

https://support.apple.com/nl-nl/HT207358

Succes!
Caspar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Wacht even, als er met een Adobe suite wordt gewerkt is het toch beter om een NVIDIA GPU aangezien de Adobe Suite Cuda cores gebruikt.

Apple zet meer in op Open GL en Metal. Vandaar dat videobewerkingssoftware zoals Final Cut Pro een stuk soepeler draaien dan een wat krachtigere Windows laptop met Adobe Suit.

Als zo heel even snel kijk, zie ik dat de Macbooks (Met AMD kaart) geen acceleratie heeft met de Adobe Suite.
https://helpx.adobe.com/p.../system-requirements.html

[ Voor 62% gewijzigd door Berlinetta op 29-03-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 16:45
hatredkeys schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:36:
Beste Community,

Heb zelf gekeken naar iMac en Mac mini maar heb besloten toch portable te willen zijn.
De nieuwe Macbook Pro met Touchpad boven heb ik gehoord dat het vervelend kan zijn betreft de ESC knop er niet meer is.

Alvast bedankt voor de Feedback.
De esc knop zit op de Touch Bar, aangezien hij toch linksboven zit maakt het niet zoveel uit dat je hem niet voelt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

debom schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:01:
Met een beetje geluk kun je het vorige model bij een reseller krijgen.
De CPU en SSD zijn configureerbaar.
De 15" uit 2015 is nog steeds bij Apple te koop hoor ;)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1