pc case om onder bureaublad te bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmartinl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 19:04
Hey hallo,

Ik heb niet goed nagedacht bij het aanschaffen van een nieuwe cpu koeler en die is 2mm te groot voor mijn huidige case. Ik zocht al een tijdje een excuus om mijn pc onder mijn bureau te bevestigen en dacht: laat ik dat direct goed aanpakken met een nieuwe case. Het liefst zie ik mijn pc niet, stoot ik er niet met mijn voeten tegenaan en kan ik er onderdoor stofzuigen. Ik dacht: ik ben vast niet de enige die zoiets wil, maar ik zie verdomd weinig online wat niet uit custom oplossingen bestaat.

Ik zoek een?
PC case die (mogelijk met wat gefrutsel) onderaan mijn bureau te bevestigen is

Wat is je budget?
+- 100 euro (tweedehands) zou mooi zijn. Hoeft niet mooi. Wel degelijk. Prijs flexibel

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst vlak/cube vorming zodat hij niet al te ver naar beneden steekt. Uitbreid mogelijkheden in de toekomst (hoef niet enorm klein)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ATX moederboard. Kleine (enkel-fans) gtx 1060 3gb. Wel een 163mm(!) hoge cpu koeler. Ik heb nog 2 goede 120mm fans liggen, zou mooi zijn als die er in passen.
Qua formaat: vanwege poten in het midden van het bureau mag hij, eenmaal op de kop geplaatst, vanaf de muur gezien niet meer dan 42cm 'lang/diep' zijn. De andere kant op (links/rechts) of omhoog/beneden maakt niet zo heel veel uit.

Bevestigingsmogelijkheden bureau
Eventueel een gat door het bureau heenboren en een (zo dun mogelijke) kop van een bout van bovenaf erdoorheen, of ik verlijm een houten plaat tegen de onderkant en bevestig de case daar tegenaan

Aanvullend
Ik zou niet weten waarom, maar moet ik nog ergens op letten indien ik een case een andere richting op laat hangen dan door de fabrikant bedoelt? Air flow is natuurlijk een dingetje, maar ik geloof dat de componenten ook wel ertegen moeten kunnen toch?

Momenteel voor ogen
Thermaltake Core P3 of P5

[ Voor 1% gewijzigd door lmartinl op 28-03-2018 11:43 . Reden: spelling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmartinl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 19:04
Idee wat ik nu heb is om de glasplaat van de P3 te verwijderen, en dan de boutjes van bovenaf door mijn bureaubload te boren.(mijn bureaublad komt dus ipv de glasplaat en de hele installatie hangt aan het schroefdraad. Mogelijk de bijgeleverde boutjes vervangen door wat minder uitstekende slotboutjes.

Nadelen die ik hierbij zie:
1) Stevigheid constructie
2) Indien de bijgeleverde boutjes niet lang genoeg zijn, dan moet het schroefdraad wel een standaard maat zijn.

http://www.thermaltake.co...2466cb04e79922a0670ab.jpg

Ik denk dat dit wel moet werken.

Reacties? / Andere suggesties?
Bij interesse kan ik sowieso wel even een pic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 19:57
Deze YouTuber heeft een dergelijke constructie gemaakt: YouTube: The ULTIMATE Space-Saving PC - Desk PC Build Log. Mocht je een nette en veilige optie in een normale behuizing willen, dan zou ik een vak onder je bureau maken(soort lade). Met daarin een kast zoals de Silverstone grandia gd09. Deze zal niet veel naar beneden steken en kun je er gewoon uithalen voor onderhoud. Iets als dit dus https://goo.gl/images/iEngat.