Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriend van mij wilt een nieuwe computer en ik heb hem geadviseerd en uitgedaagd om samen een pc te bouwen. Nu heb ik dit één keer eerder gedaan, dus heb ik er nog niet al te veel verstand van. Verstand van de juiste onderdelen kiezen ontbreekt voornamelijk. Het in elkaar zetten moet mij wel lukken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alle onderdelen bij elkaar mogen ongeveer 1400€ kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit is niet van toepassing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De computer wordt in elkaar gezet voor een fotograaf. Het is dus belangrijk dat hij veel in LIGHTROOM en Photoshop kan werken zonder last van traagheid te hebben. Processor, Intern geheugen en Grafische Kaart lijken mij de belangrijkste onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zeker niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We willen een zo'n klein mogelijk kast, daarom zat ik zelf al naar een micro-atx moederbord te kijken. Verder zouden we het geluidsniveau zou laag mogelijk willen hebben.
Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Het onderstaande heb ik samengesteld met de kennis die ik heb. Ik zou graag willen weten op welke onderdelen beter en/of goedkoper kunnen. Om zo tot de meest ideale set-up voor een fotograaf te kunnen komen. Een beeldscherm, geschikt voor fotograferen, mag buiten beschouwing blijven.
Een vriend van mij wilt een nieuwe computer en ik heb hem geadviseerd en uitgedaagd om samen een pc te bouwen. Nu heb ik dit één keer eerder gedaan, dus heb ik er nog niet al te veel verstand van. Verstand van de juiste onderdelen kiezen ontbreekt voornamelijk. Het in elkaar zetten moet mij wel lukken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alle onderdelen bij elkaar mogen ongeveer 1400€ kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit is niet van toepassing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De computer wordt in elkaar gezet voor een fotograaf. Het is dus belangrijk dat hij veel in LIGHTROOM en Photoshop kan werken zonder last van traagheid te hebben. Processor, Intern geheugen en Grafische Kaart lijken mij de belangrijkste onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zeker niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We willen een zo'n klein mogelijk kast, daarom zat ik zelf al naar een micro-atx moederbord te kijken. Verder zouden we het geluidsniveau zou laag mogelijk willen hebben.
Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Het onderstaande heb ik samengesteld met de kennis die ik heb. Ik zou graag willen weten op welke onderdelen beter en/of goedkoper kunnen. Om zo tot de meest ideale set-up voor een fotograaf te kunnen komen. Een beeldscherm, geschikt voor fotograferen, mag buiten beschouwing blijven.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | MSI X299M-A Pro | € 183,50 | € 183,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | LC-Power LC-2009MB-ON | € 22,25 | € 22,25 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 27,71 | € 27,71 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 189,95 | € 189,95 |
| 1 | be quiet! System Power 8 500W | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 124,94 | € 124,94 |
| 1 | Startech.com 35FCREADBU3 | € 38,30 | € 38,30 |