Beste tweakers en programmeurs,
Ik loop tegen een probleem aan met apache poi. Hier een hele versimpelde code:
Ik heb verschijdene dingen geprobeerd ook 1 die een excel bestand maakt en weg schrijft echter kom ik telkens uit bij deze error uit:
Ook heb ik al verschillende sample codes geprobeerd echter no luck.. telkens kom ik weer uit op die workbook error.
Iemand enig idee?
Ik loop tegen een probleem aan met apache poi. Hier een hele versimpelde code:
Ik gebruik apache poi 3.17 en eclipse.public static void main(String[] args) throws IOException {
FileInputStream fileInput = new FileInputStream("C:/Users/david/Desktop/Test.xlsx");
XSSFWorkbook workbook = new XSSFWorkbook(fileInput);
XSSFSheet worksheet = workbook.getSheet("Sheet1");
XSSFRow row;
XSSFCell cell;
Iterator rows = worksheet.rowIterator();
while (rows.hasNext()){
row=(XSSFRow) rows.next();
Iterator cells = row.cellIterator();
while (cells.hasNext()){
cell=(XSSFCell) cells.next();
System.out.print(cell.getStringCellValue()+", ");
}
}
workbook.close();
}
Ik heb verschijdene dingen geprobeerd ook 1 die een excel bestand maakt en weg schrijft echter kom ik telkens uit bij deze error uit:
Het gaat over de line met het creeeren van de workbook. Eerst dacht ik dat dit dan te maken had dat hij misschien mijn excel file niet kon vinden, echter zoals gezegd bij het maken van een excel file en dus een workbook kom ik op dezelfde line error uit..Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/commons/collections4/ListValuedMap
at writeExcel.main(writeExcel.java:17)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.commons.collections4.ListValuedMap
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
Ook heb ik al verschillende sample codes geprobeerd echter no luck.. telkens kom ik weer uit op die workbook error.
Iemand enig idee?