Hallo.
Pas Windows 10 1709 build in gebruik genomen op een systeem dat al jaren prima draait met Windows 7.
Nu heb ik dus last van een soort freeze meestal na ongeveer 20 minuten.
Ik ben nog van alles aan het installeren, want ik gebruik het systeem alleen maar voor muziek producties.
De freeze ontstaat meestal als ik een installer (.exe of .msi) start.
Een enkele keer is het gebeurt bij een Windows eigen applicatie (rekenmachine)
Het is niet direct een volledige freeze want je kunt je muis nog wel bewegen, maar er is verder geen schijf activiteit, ook lukt het meestak niet om taakbeheer (nog) op te starten.
Alle drivers zijn automatisch geinstalleerd door Windows zelf.
Wat heb ik geprobeerd?
Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST)
Disable AppXSvc
Vooralsnog lijkt niets te helpen
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Als ik mijn oude HDD met Windows 7 er weer insteek en boot is er niets aan de hand. Ik wil Windows 10 nog niet afkraken, maar ik vindt het wel vreemd. Dit had ik niet verwacht.
Ik ga nu maar de orginele drivers proberen, daarna weet ik het ook niet meer, dus alle ideeen zijn van harte welkom!
Pas Windows 10 1709 build in gebruik genomen op een systeem dat al jaren prima draait met Windows 7.
Nu heb ik dus last van een soort freeze meestal na ongeveer 20 minuten.
Ik ben nog van alles aan het installeren, want ik gebruik het systeem alleen maar voor muziek producties.
De freeze ontstaat meestal als ik een installer (.exe of .msi) start.
Een enkele keer is het gebeurt bij een Windows eigen applicatie (rekenmachine)
Het is niet direct een volledige freeze want je kunt je muis nog wel bewegen, maar er is verder geen schijf activiteit, ook lukt het meestak niet om taakbeheer (nog) op te starten.
Alle drivers zijn automatisch geinstalleerd door Windows zelf.
Wat heb ik geprobeerd?
Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST)
Disable AppXSvc
Vooralsnog lijkt niets te helpen
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Als ik mijn oude HDD met Windows 7 er weer insteek en boot is er niets aan de hand. Ik wil Windows 10 nog niet afkraken, maar ik vindt het wel vreemd. Dit had ik niet verwacht.
Ik ga nu maar de orginele drivers proberen, daarna weet ik het ook niet meer, dus alle ideeen zijn van harte welkom!
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz