Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -positief
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-06-2023
Hoe zorg ik ervoor dat beide deelnemers te horen zijn op een gespreksopname?

Ik heb een Samsung Galaxy S9.
Heb inmiddels 14 of 15 apps geprobeerd (niet tegelijk, eerst de één verwijderen voor ik de volgende download). Ikzelf ben duidelijk te verstaan op de opnames. De andere deelnemer is helemaal niet te horen.

Op mijn S7 kon ik wel gesprekken opnemen en beide deelnemers prima horen.

Is er wellicht een instelling die gewijzigd moet worden?

Beste antwoord (via rens-br op 04-11-2019 08:50)

• EgbertD
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 17:16
Deze link lijkt de oplossing te bieden :

zazadanger68 in "[Android 9 Pie] Samsung Call recorder"

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Welke 15 heb je geprobeerd, dan hoeven we die alvast niet opmte noemen...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@-positief, exact wat @evilution terecht vraagt. En ik kan me ook niet voorstellen dat jij met die 15 apps de eerste bent die tegen dit probleem aanloopt en mogelijk is het gewoon een instelling die je even goed moet zetten.

Ik neem dus aan dat je Automatic Call Recorder al getest hebt, maar daarin kun je verschillende opname-configuraties instellen. Ik gebruik deze app al op drie telefoons met 100% succes, dus Google even als je tegen problemen loopt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixs1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-02 18:19
Version: 5.36F122
Android version: 26
Manufacturer: samsung
Model: SM-G960F
Hardware: samsungexynos9810
Architecture: armv8l
Time: 0204181213321

Helaas die werk dus ook niet op de s9, veel opties uitgeprobeerd maar ik hoor alleen mezelf maar niet de beller.....

Wie weet raad want op de s7 werkte hij wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Rixs1 Wat is 'die' en 'hij'?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 02-04-2018 12:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 06:58:
@-positief, exact wat @evilution terecht vraagt. En ik kan me ook niet voorstellen dat jij met die 15 apps de eerste bent die tegen dit probleem aanloopt en mogelijk is het gewoon een instelling die je even goed moet zetten.

Ik neem dus aan dat je Automatic Call Recorder al getest hebt, maar daarin kun je verschillende opname-configuraties instellen. Ik gebruik deze app al op drie telefoons met 100% succes, dus Google even als je tegen problemen loopt.
Deze gebruik ik ook al ruime tijd, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je niet een bepaald recht uitgeklikt bij het installeren? Zomaar een idee?
Want met 15 app's lijkt me dit een instelling in je telefoon.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixs1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-02 18:19
Ik gebruikte Automatic Call Recorder maar wat ik ook probeerde niks werkte.

Ook andere apps geprobeerd maar helaas. Ik denk dat samsung het blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1060965

Ik heb hetzelfde probleem. De app 'CallU' (ook wel bekend als Auto Gespreksopname) is volledig juist geïnstalleerd. En ik heb al de rechten toegestaan.

Ik hoor enkel mezelf praten tijdens de opnames en niet de andere persoon.

Weet er iemand ondertussen misschien hoe dit probleem kan opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:06
Anoniem: 1060965 schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:28:
Ik heb hetzelfde probleem. De app 'CallU' (ook wel bekend als Auto Gespreksopname) is volledig juist geïnstalleerd. En ik heb al de rechten toegestaan.

Ik hoor enkel mezelf praten tijdens de opnames en niet de andere persoon.

Weet er iemand ondertussen misschien hoe dit probleem kan opgelost worden?
Dit is niet op te lossen. Samsung heeft dit, geheel in lijn met Google richtlijnen, onklaar gemaakt in de internationale modellen van de S9(+). Dit kan niet en gaat ook nooit kunnen. Je enige toevlucht op dit moment is rooten en hopen dat deze app in de toekomst uitkomst gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
Kastermaster schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:10:
[...]

Dit is niet op te lossen. Samsung heeft dit, geheel in lijn met Google richtlijnen, onklaar gemaakt in de internationale modellen van de S9(+). Dit kan niet en gaat ook nooit kunnen. Je enige toevlucht op dit moment is rooten en hopen dat deze app in de toekomst uitkomst gaat bieden.
Misschien toch nog hoop als in de volgende reactie van Samsung:

"Based on Google’s security policy and local law, Samsung had blocked call recording through 3rd party ACR applications. So this operation is intended behavior. However some 3rd party application developers had found a detour to record each voice during calls and applied it to their apps. Those applications have been working on previous Samsung devices whereas it was
blocked on S9/S9+ device due to improved call recording solutions. In case your country permits call recording by local law, voice recording during calls will be possible via preloaded Phone > Call application in upcoming software update. For this, Samsung is reviewing each local law again and allowed countries will be categorized in the near future."

Zelf trouwens ook aardig 'pissed' over deze actie van Samsung. Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn telefoon doe, anders had ik wel dat merk met het appeltje gekocht.

Ik ga ervan uit dat het wel weer opgelost wordt. Of dit wordt DE reden voor mij om na jaren weer een te gaan rooten ......... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRiZ-R
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-12-2024
Inmiddels werkt het opnemen van 2 kanten bij de recorder van:

Boldbeast https://www.boldbeast.com/android/call_recorder.html
en van
Skvalex https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1441643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
Inmiddels zou het ook op ACR moeten werken volgens een Playstore beoordeling. Binnenkort maar eens testen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EgbertD
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 17:16
Deze link lijkt de oplossing te bieden :

zazadanger68 in "[Android 9 Pie] Samsung Call recorder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@EgbertD hoewel goed bedoeld, is het niet nodig om oude topics te voorzien van een antwoord als het inmiddels bekend is. Via de search komt dat namelijk vanzelf wel naar voren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.