Hardeschrijf aan router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjimmy21
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-01 09:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik ben opzoek naar een hardeschrijf om in mijn router te pluggen. Als zijnde netwerk schrijf hier wil ik wat mijn foto's en bestand naar gaan.

De map 'users' bedraagd op dit moment 33GB Dus het hoeft nog geen mega schrijf te zijn.

Nu heb ik zitten kijken en ik heb nog een 1tb 3.5 inch en 1tb 2.5 inch hardeschrijf liggen. Kan ik nu gewoon een case kopen voor een van de schrijven? of kan ik beter een nieuwe usb stick van 128 gb (ofzo) kopen.

Wat is het goedkoopste kwa stroom verbruik? Of zijn oplossingen niet gemaakt altijd aan te staan en kan ik het beter anders oplossen?

Ik denk dat een NAS wat over dreven is om te plaatsen. Natuurlijk staat het 1 en ander ook nog in google drive maar ik vind het een fijn idee om daar zelf ook wat beheer op te hebben.

Iemand tips?

thanks

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke router? Want veeel routers kunnen slecht overweg met de overdracht over USB en dan hoop je bijvoorbeeld 20MB/s te krijgen maar je haalt amper 4MB/s. En niet alle routers kunnen sharen over meerdere protocollen zoals tegelijk SMB en NFS, dus het is essentieel dat je inventariseert of jouw machines hetzelfde protocol kunnen praten als de router ondersteunt.

Twee maanden geleden was je nog wel (gedeeltelijk) op zoek naar een NAS maar je stelt eigenlijl weer dezelfde vragen over verbruik; heb je in de tussentijd geen reviews gevonden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjimmy21
MAX3400 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:00:
Welke router? Want veeel routers kunnen slecht overweg met de overdracht over USB en dan hoop je bijvoorbeeld 20MB/s te krijgen maar je haalt amper 4MB/s. En niet alle routers kunnen sharen over meerdere protocollen zoals tegelijk SMB en NFS, dus het is essentieel dat je inventariseert of jouw machines hetzelfde protocol kunnen praten als de router ondersteunt.

Twee maanden geleden was je nog wel (gedeeltelijk) op zoek naar een NAS maar je stelt eigenlijl weer dezelfde vragen over verbruik; heb je in de tussentijd geen reviews gevonden?
In mijn zoektocht naar een NAS oplossing kwam ik er achter dat het beetje data wat ik heb, beter op een andere manier kan back-uppen. want als media center is hij overbodig.

Mijn router is de tp-link 4100dn.

Over verbruik van een harde schrijf kan ik niet zoveel vinden, het enige wat ik kon vinden is hoe kleine hoe minder het verbruik.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sjimmy21 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:51:
[...]

In mijn zoektocht naar een NAS oplossing kwam ik er achter dat het beetje data wat ik heb, beter op een andere manier kan back-uppen. want als media center is hij overbodig.

Mijn router is de tp-link 4100dn.

Over verbruik van een harde schrijf kan ik niet zoveel vinden, het enige wat ik kon vinden is hoe kleine hoe minder het verbruik.
Weet je zeker dat het een 4100DN is? Ik kan namelijk op internet geen specs vinden, laat staan info met dit modelnummer.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Sjimmy21
Slavy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:00:
[...]
Weet je zeker dat het een 4100DN is? Ik kan namelijk op internet geen specs vinden, laat staan info met dit modelnummer.
ik wist het zeker, Maar het blijkt de TL-WR1043ND te zijn. ik ging even snel reageren vorrdat ik moest werken.... :S

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sindsdat hij met USB wordt aangesloten, zou ik gewoon voor nu een case kopen en de harde schijf aansluiten op die manier.

Loop meteen ook deze instellingen door:

https://www.tp-link.com/us/faq-253.html

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Sjimmy21
Slavy schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:36:
Sindsdat hij met USB wordt aangesloten, zou ik gewoon voor nu een case kopen en de harde schijf aansluiten op die manier.

Loop meteen ook deze instellingen door:

https://www.tp-link.com/us/faq-253.html
Dankje wel ik ga een case bestellen
Pagina: 1