Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben bezig met mijn eerste build en heb alles in elkaar gestoken maar de pc wilt niet opstarten. De fans draaien altijd voor x aantal seconden en dan valt de pc terug uit ik krijg ook geen beeld of error code of beeps.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Als moederbord heb ik een msi z170a m9 ack
Als processor heb ik een intel i5 7400
Als grafische kaart heb ik een msi gtx 1060
Ik heb ook een ssd van Samsung en een harde schijf, 8GB RAM en een voeding van corsair van 750 watt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat mijn moederbord standaard werkt met i5 6th gen maar er is een bios update van msi om deze ook te laten werken met een 7th gen. Ik heb mijn moederbord geflashed met een FAT32 USB maar het probleem blijft
Alle hulp is welkom alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2018 22:49 ]

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Deze al bekeken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 27-03-2018 21:39 ]

Cloud ☁️

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Kan vanalles zijn. Er missen ook een aantal onderdelen om tot een werkend systeem te komen. Misschien dat je die nog kunt vermelden.
Een paar foto's van de binnenkant van het systeem kunnen ook helpen om het probleem te lokaliseren.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Dus je moederbord werkt wel met een andere processor, alleen nu met deze processor niet meer? Of heb ik het nu mis?

Heb je de 12v bovenaan het moederbord aangesloten?

Heb je de 6 pin op de videokaart aangesloten?

Heb je al getest met een enkele geheugenmodule?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Afstandsbusjes van het moederbord goed zitten? Niet 1 teveel waardoor die nu kortsluiting maakt?

Verwijderd

Topicstarter
HKS-Skyline

Mijn moederbord werkt met 6th gen maar ook met 7th gen i5 maar daar voor moet ik de bios update en dit heb ik gedaan met fat32 usb dan maar hij werkt nog steeds niet

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:14:
HKS-Skyline

Mijn moederbord werkt met 6th gen maar ook met 7th gen i5 maar daar voor moet ik de bios update en dit heb ik gedaan met fat32 usb dan maar hij werkt nog steeds niet
Hoe heb je die upgrade dan uitgevoerd? Had je een oudere processor tot je beschikking? Startte het systeem dan wel op met die oudere processor?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom deze overdreven voeding ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
mathias82 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Hoe heb je die upgrade dan uitgevoerd? Had je een oudere processor tot je beschikking? Startte het systeem dan wel op met die oudere processor?
Bij dit moederbord kan je flashen zonder cpu!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:21:
Waarom deze overdreven voeding ?
Omdat ik deze build later nog wil veranderen en had nu al 500 Watt nodig

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Een beetje kwaliteitsvoeding van 400W was al meer dan genoeg voor dit systeem hoor ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:14:
HKS-Skyline

Je denkt dat je de bios geupdate hebt maar wellicht is dat toch mislukt.
Volgens de MSI site kun je zonder processor, ram etc. de '' Bios flashback+ '' functie gebruiken.
Als omschrijving voor die functie staat er echter wel:
Run into trouble after updating your BIOS? Simply flash an old version back and continue gaming within minutes using BIOS Flashback+.
Wat zou kunnen betekenen dat je enkel een oudere bios kunt installeren maar geen nieuwere!
Als het allemaal niet werkt kun je nog een '' wegwerp '' skylake processortje kopen via V&A, voor €20 excl. verzendkosten zijn ze te krijgen: categorie: Processors
Er was ook ergens een groep binnen Tweakers die processoren uitruilde voor bios updates.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Uszka
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:34:
[...]

500w? Voor een systeem dat amper 200w maximaal verbruikt! 8)7
Pagina: 1