Hallo allen!
Vanmiddag mijn nieuwe XboneX geïnstalleerd en natuurlijk zo blij als een kleuter.
Echter; Mijn home cinema werkt niet meer nu.
Ik heb:
TV: Samsung UE40JU6445W
Home Cinema: Samsung HT-H7500WM (met bluray speler)
Xbox One X
Nintendo Switch
In de vorige situatie had ik een normale Xbox One.
Hier was het alsvolgt geinstalleerd:
Xbox One & Nintendo Switch in de HDMI IN (1&2) van de Home Cinema.
Vanuit de HDMI OUT naar de HDMI 3 (ARC) van de TV.
Alles werkte perfect.
Echter, nu met de Xbox One X kan ik geen gebruik maken van de passthrough van de home cinema gezien deze geen 4K60 ondersteunt.
Nu heb ik het op meerdere manieren geprobeerd:
1. Alles direct naar de TV en dan via ARC terug naar de home cinema, nu is het nog maar een 2.1 signaal, en dus absoluut niet optimaal.
2. De Switch, home cinema en de tv via arc verbinden en vervolgens de xbonex direct naar de TV en dan met een S/PDIF van home cinema naar de xbonex -> Zolang de arc kabel connected is, doet de optische kabel het niet.
3. Momenteel dus niks aangesloten op de tv behalve de optische kabel tussen xbonex en home cinema, nu dus surround op de xbox maar niet op de switch of TV.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Vanmiddag mijn nieuwe XboneX geïnstalleerd en natuurlijk zo blij als een kleuter.
Echter; Mijn home cinema werkt niet meer nu.
Ik heb:
TV: Samsung UE40JU6445W
Home Cinema: Samsung HT-H7500WM (met bluray speler)
Xbox One X
Nintendo Switch
In de vorige situatie had ik een normale Xbox One.
Hier was het alsvolgt geinstalleerd:
Xbox One & Nintendo Switch in de HDMI IN (1&2) van de Home Cinema.
Vanuit de HDMI OUT naar de HDMI 3 (ARC) van de TV.
Alles werkte perfect.
Echter, nu met de Xbox One X kan ik geen gebruik maken van de passthrough van de home cinema gezien deze geen 4K60 ondersteunt.
Nu heb ik het op meerdere manieren geprobeerd:
1. Alles direct naar de TV en dan via ARC terug naar de home cinema, nu is het nog maar een 2.1 signaal, en dus absoluut niet optimaal.
2. De Switch, home cinema en de tv via arc verbinden en vervolgens de xbonex direct naar de TV en dan met een S/PDIF van home cinema naar de xbonex -> Zolang de arc kabel connected is, doet de optische kabel het niet.
3. Momenteel dus niks aangesloten op de tv behalve de optische kabel tussen xbonex en home cinema, nu dus surround op de xbox maar niet op de switch of TV.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?