Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

vreemd probleem hier. Ik heb een Xiaomi Dafang 1080P IP-Cam die simpelweg niet aan het netwerk te koppelen lijkt. Na het scannen van de QR code in de App gaat hij het configuratieschermpje door (in de Mi Home App) maar op 100% is de melding "Request timed out. Check the network and try again."

Met geen mogelijkheid lijkt hij aan het netwerk te koppelen. Alle instellingen al door geweest, maar hoe kan zo iets simpels dan alsnog fout gaan? :'( Ook via google kom ik deze foutmelding nergens tegen, alleen "Connection timed out" maar dat gaat dan over devices die opeens geen verbinding meer hebben met de app. Heeft iemand dit ook meegemaakt of een idee hoe het op te lossen is?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 08:18
heb je het ooit kunnen oplossen? Ben al een week aan het zoeken naar een oplossing. En heb al heel veel suggesties gezien online, dus veel mensen met problemen ook... Maar geen enkele die dus werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ja wel het is heel simpel. Ik ben alleen vergeten wat het precies was, maar het heeft iets te maken met dat je de landinstelling op China mainland moest laten staan of juist naar Europa moest wijzigen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
beide al getest. Enkel bij China Mainland krijg je de camera te zien. Maar dus nog altijd connection time out. (bij USA, singapore enz... krijg je andere types camera te zien,enkel bij china kan je deze toevoegen)
Echter telkens timeout. Probeer je met QR code van andere cam lukt het trouwens ook niet, dus zo los je het ook niet op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
En heb je de wifi op 2.4Ghz staan? Hij moet iig op china staan, dat weet ik zeker. Het heeft iets met die combo te maken. Je moet hem ook resetten geloof ik voordat het weer werkte.

Er zit ook een bugje in de firmware, je kan hem geloof ik ook via kabel even koppelen aan pc en firmware updaten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:23

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik had hetzelfde probleem. Het werkte pas nadat ik een hard reset deed van de camera: 30secs lang de knop aan de onderkant indrukken. Daarna binde hij goed.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1192460

Goedendag
ik ben ook eigenaar geworden van dit speeltje , wat een drama .
ik heb hem nu al 25 x opnieuw geïnstalleerd , 2,4 GHZ netwerk ,
geheugenkaart aanwezig , Mailland China instelling enz enz..
camera staat stand by , blauwe led brand , netwerk ok , maar geen connectie met mijn telefoon.
blijft time out , aangeven .
30 sec reset ook geen optie , de schijf gaat draaien en gaat over de reset knop heen , maargoed.
camera zou online zijn dus moeten werken . wat nu ?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Via de kabel koppelen aan je pc en via die weg de firmware updaten. Daarna zou het moeten werken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Er zijn blijkbaar sinds 15 maart een hele hoop Dafang gebruikers die problemen hebben...
https://xiaomi.eu/communi...ency-and-retry-1000.49628

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Daarom geen orginele software gebruiken en alternatieven inzetten :)
https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks
(In mijn setup gebruik ik de App gebeuren toch niet en wordt alles in Domoticz geregeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Laatst online: 03-12-2022
Heb ook zelfde probleem, lijkt iedereen in de EU te zijn. Heb net een tweede camera gekocht, die kreeg ik niet aan de praat dus reboot ook de 1e en die kreeg het zelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:29
Klopt, 'iedereen' in Europa schijnt er last van te hebben. Mijn camera (babykamer monitor) is nu volledig onbruikbaar. Het schijnt na een recente update te zijn begonnen. Ik weet niet of overstap naar alternatieve firmware van derden een oplossing biedt. Iemand die dit weet??

*edit

Je schijnt een mail te kunnen sturen met de vraag of ze het MAC adres van je camera willen deblokkeren, zie: https://en.miui.com/forum...=page%3D1&page=6&mobile=2

Ik heb ze gisteren gemaild maar nog geen reactie. Zit niks anders op dan afwachten.

[ Voor 36% gewijzigd door JunkO op 31-03-2019 13:18 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurbie_B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-02-2022
Puinhoop. Ik kan drie camera's weggooien. Helpdesk reageert nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
Mijne is ook onbruikbaar geworden... Terug dafang hack dan maar, maar die mogelijkheden zijn veel beperkter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
Het is even geleden maar ik heb na een dag of 5 een mail ontvangen dat mijn camera vrij is gegeven en sindsdien werkt hij weer al vanouds!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicko071
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-01 10:04
telenut schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:00:
Mijne is ook onbruikbaar geworden... Terug dafang hack dan maar, maar die mogelijkheden zijn veel beperkter...
Is het bij jou wel gelukt?

Bij mij lukt het niet..

Nadat ik de cfw heb geflashed, maakt hij geen verbinding met de wifi..
Enigste wat ik zie gebeuren is het knipperen van de LED van lichtblauw naar donkerblauw.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
In het verleden wel, nu doet hij het ook niet meer, maar verder nog geen tijd gehad om het uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:01
Hebben jullie geprobeerd een email te sturen naar feedback@hualaikeji.com met de vraag of ze je je mac adres kunnen de-blokkeren (zoals @JunkO vertelde)?

Ik heb inmiddels 2x een mail gestuurd zonder resultaat helaas, inmiddels een week of 2-3 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Igor92 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:07:
Hebben jullie geprobeerd een email te sturen naar feedback@hualaikeji.com met de vraag of ze je je mac adres kunnen de-blokkeren (zoals @JunkO vertelde)?

Ik heb inmiddels 2x een mail gestuurd zonder resultaat helaas, inmiddels een week of 2-3 verder.
Daarbij is het overigens van belang dat je de screenshot niet als bijlage mee stuurt maar plakt in de tekst van de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicko071
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-01 10:04
Ik heb al 2 x een mailtje verstuurd..
Ik heb ook een mail gestuurd naar global xiaomi. De producent..
Ze zeggen heel normaal, als de producten niet bij hun zijn aangeschaft, kunnen ze niks voor de producent betekenen..

Ik had mijn camera van Ali Express..

Dus van Xiaomi, verwachte ik geen hulp meer..

Ik heb de cfw hack geprobeerd, maar ik denk omdat de MAC adres geblokkeerd is, dat ik hem niet werkend krijg( het is een visie, maar geen voorspelling)..

Vanavond weer ff mee stoeien, misschien doe ik iets fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:26
Hmpf, had ik nu maar niet geüpdated |:(

Mijn mooie XioFang heeft er ook geen zin meer in, dan maar mailen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Volgens mij hebben ze 't nu ook bij de Aquara Camera Hubs geflikt :( :r

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajoe-nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04-2024
Ok net een paar dagen in het bezit van de
Xiaomi Dafang 1080P IP-Cam
Super leuk ding maar helaas niet te installeren. Hopelijk is er iemand die het voor elkaar krijgt en het hier wil delen.
Tis best een beetje frustrerend aan het worden. Andere opties is terug sturen denk ik. Ik bij nu aldoor naar dat tijd rondje kijken en probeer opnieuw.
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/4Cbu3fAPXtX9fyBZ7
Pagina: 1