Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:08
Mijn vraag

Ik wil twee ledlampen los van elkaar dimmen. 1 van 4watt en 1 van 2x2.5watt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Klikaanklikuit draadloze stopxontact dimset. Lijkt me ideaal. Is voor ledlampen vanaf 3-xx watt.
Echter, kan ik hier wel een 2x2.5 ledlamp mee dimmen? Het betreft de philips galax wandlamp.
En zou de 4 watt lamp probleemloos dimbaar zijn? Ik lees veel problemen over knipperen van ledlampen bij klikaanklikuit draadloze stopcontact dimmers.

Ik heb geen ander vergelijkbaar systeem kunnen vinden voor de prijs van ongeveer 40 euro om 2 ledlampen draadloos te dimmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 27-03-2018 20:39 ]

Beste antwoord (via Draakje5 op 31-03-2018 11:16)

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 15:36

Glewellyn

is er ook weer.

In theorie zou je die lampen moeten kunnen dimmen, maar er is veel afhankelijk van de manier waarop de dimmer dimt (fase aan- of afsnijding), en de electronica in de LED lampjes.

Er zit niet heel veel anders op dan het te proberen, en zeker bij zo'n tussenstekker-oplossing kan je het makkelijk even testen en de dimmers weer terugbrengen als het niet samenwerkt.

*zucht*

Alle reacties

• Draakje5
Niemand een idee of ik 2x2.5watt met een dimmer van 3-24watt kan dimmen en of een vergelijkbaar alternatief voor klik aanklikuit?

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Zijn het 220v led lampen? Zijn de led lampen dimbaar?

*zucht*

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Is https://www.ikea.com/nl/n...partments/lighting/36812/ geen idee? Dan ben je inclusief lampen voor minder dan 40 euro klaar.

• Draakje5
Glewellyn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:00:
Zijn het 220v led lampen? Zijn de led lampen dimbaar?
Die van 2x2.5w zijn dimbaar. Ze zijn 230 volt als ik internet mag geloven.

4w lamp ook dimbaar. 320lumen, kan volt niet vinden maar zal wel oke zijn.

• Draakje5
nuveo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:10:
Is https://www.ikea.com/nl/n...partments/lighting/36812/ geen idee? Dan ben je inclusief lampen voor minder dan 40 euro klaar.
De ene led lamp van philips heeft ingebouwde ledlampen en de andere 4w lamp is een ‘design’ lamp van snoerboer /karwei dus ik heb helaas niets aan een andere lamp.

Acties:
  • Beste antwoord

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

In theorie zou je die lampen moeten kunnen dimmen, maar er is veel afhankelijk van de manier waarop de dimmer dimt (fase aan- of afsnijding), en de electronica in de LED lampjes.

Er zit niet heel veel anders op dan het te proberen, en zeker bij zo'n tussenstekker-oplossing kan je het makkelijk even testen en de dimmers weer terugbrengen als het niet samenwerkt.

*zucht*

• Draakje5
Oke thanks dan gaan wehet gewoon proberen.
Pagina: 1