Problemen netwerkverbinding(bekabeld)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-03 15:18
Dag allen,

Ik ondervind problemen met mijn netwerkverbinding (af-en-toe) waardoor er op 1 apparaat (meestal laptop) geen internetverbinding is(hij geeft wel aan verbonden, maar kan geen pagina's laden).
Dit gebeurd alleen als er een laptop/pc al aanstaat en er een 2de apparaat(laptop/pc) aangaat. Meestal schopt hij dan een apparaat er af die al aanstaat. Meestal duurd dit maar 5 a 10minuten en lost het zichzelf op.

Kzal even kort uitleggen wat de thuissituatie op het moment is:
ziggo modem (ubee) - router (TP-link model TL-WR1043ND) - Switch (tp-link TL-SG108 8-port) - 2 laptops & 1 pc(allen bekabeld verbonden met cat 6, max 5meter)
Bij de router zit vervolgens een kabel naar mijn synology NAS.

Nu weet ik dat de kabel van de modem naar mijn router zo'n 15á20 meter is(dit kan niet anders, ik deel mijn internet met de buren), al denk ik niet dat het hier in kan zitten want ik haal gewoon 120mb binnen)
Daarnaast is het ook getest zonder switch en dan gebeurd het ook.

Vind het een gek probleem en zou echt niet meer weten waar dit in zit, kunnen jullie mij helpen? Mochten jullie meer info willen m.b.t instellingen router etc, deel ik dit zonder problemen. :)

-Arjan

Beste antwoord (via Arbjan op 29-03-2018 18:13)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
>Op mijn TP-link staat DHCP uit, op de modem (ubee) staat hij wel aan.

Hier gaat in ieder geval iets mis. Als je zoals nu je TP-Link als tweede router in het netwerk zet (wat prima kan werken, maar wel juist ingesteld moet worden, ander geeft het snel gedoe, zoals hier), moet die TP-Link juist wel IP addressen uitdelen en moet DHCP dus aan staan (en wel met een andere subnetrange dan die wordt uitgedeeld door de Ubee modemrouter).

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 28-03-2018 19:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Hoe zit de Ubee modem op de router aangesloten? Gaat de kabel van de Ubee modem naar de WAN poort van de router, of naar een van de 4 LAN poorten? Staat op de router DHCP nog aan? Staat de Ubee in bridge mode of staat die ook als router ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoe groot is je dhcp scope?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

lier

MikroTik nerd

Kan je een ipconfig /all posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 13:27
Klinkt als een ip conflict wat na een paar minuten opgelost wordt door DHCP.
Gebruik je statische ip adressen die ook in het DHCP bereik zitten?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
zal het even per vraag beantwoorden:

Cpt.Morgan : zit inderdaad in de WAN poort, DHCP staat aan en ubee als router ingesteld. Dit omdat mijn buren er dus ook gebruik van maken.

Brahiewahiewa: sorry maar ik weet niet wat je bedoeld, ik weet wel een beetje maar niet alles :P

lier:
Ethernet adapter Ethernet:

--

Dit is mijn PC, weetniet of je ook de ipconfig nodig hebt van mijn laptops?

MewBie: hoe kom ik hier achter? Ik heb alleen een vast IP adres voor mijn nas.

Dank allen voor de reacties :)

[ Voor 48% gewijzigd door Arbjan op 29-03-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Zo op het eerste gezicht zie ik er niets vreemds aan, maar ik gok dat er iets een IP conflict veroorzaakt. Je kan om te beginnen alle computers een vast IP adres geven buiten de DHCP range. Mocht je ooit een apparaat een vast IP adres hebben gegeven binnen de DHCP range, dan kan dat voor problemen zorgen omdat de DHCP server dat adres opnieuw uit zou kunnen delen. Op die manier neem je het probleem mogelijk weg. Heb je niet toevallig andere apparaten op je netwerk zoals smart verlichting, IP camera's etc? Deze kunnen uiteraard ook IP conflicten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 19:04
Arbjan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:29:
Kzal even kort uitleggen wat de thuissituatie op het moment is:
ziggo modem (ubee) - router (TP-link model TL-WR1043ND) - Switch (tp-link TL-SG108 8-port) - 2 laptops & 1 pc(allen bekabeld verbonden met cat 6, max 5meter)
Nou is mijn Ubee default ingesteld om via DHCP uit te delen in de 192.168.178.x range. Uitgaande dat dat bij de TS ook zo is, is een 192.168.1.x adres dus apart.

Plus, de uitleg van de thuissituatie laat mij een mogelijke router-achter-router (Ubee & TP-Link) met dubbele DHCP zien, wat mogelijk de problemen veroorzaakt.

Als je die TP-link er tussenuit laat, is het probleem dan opgelost?
Of als je op de TP-link de DHCP server uit zet, is het dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

vanaalten schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Nou is mijn Ubee default ingesteld om via DHCP uit te delen in de 192.168.178.x range. Uitgaande dat dat bij de TS ook zo is, is een 192.168.1.x adres dus apart.

Plus, de uitleg van de thuissituatie laat mij een mogelijke router-achter-router (Ubee & TP-Link) met dubbele DHCP zien, wat mogelijk de problemen veroorzaakt.

Als je die TP-link er tussenuit laat, is het probleem dan opgelost?
Of als je op de TP-link de DHCP server uit zet, is het dan opgelost?
Hij heeft de TP-Link achter de Ubee via de WAN poort aangesloten. 2 routers achter elkaar is niet ideaal, maar omdat de Ubee in de WAN poort zit kan de DHCP server van de Ubee niets uitdelen achter de TP-Link router, dat is ook de reden voor het 192.168.1.x adres. Het probleem zal dan ook naar mijn idee achter de TP-Link router zitten in de vorm van een IP conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Begin eens met alleen het Ziggo modem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
Als het een IP-conflict geeft, moet ik dan alle computers voorzien van een vast IP adres? Ik kan het helaas niet testen met alleen de modem, de modem staat bij mijn buren en ik ben afhankelijk van mijn router, dit is helaas ook de enige manier dat ik internet binnen krijg.

"Of als je op de TP-link de DHCP server uit zet, is het dan opgelost?"
Op mijn TP-link staat DHCP uit, op de modem (ubee) staat hij wel aan.

"Het probleem zal dan ook naar mijn idee achter de TP-Link router zitten in de vorm van een IP conflict."
Valt dit ook op te lossen of?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
>Op mijn TP-link staat DHCP uit, op de modem (ubee) staat hij wel aan.

Hier gaat in ieder geval iets mis. Als je zoals nu je TP-Link als tweede router in het netwerk zet (wat prima kan werken, maar wel juist ingesteld moet worden, ander geeft het snel gedoe, zoals hier), moet die TP-Link juist wel IP addressen uitdelen en moet DHCP dus aan staan (en wel met een andere subnetrange dan die wordt uitgedeeld door de Ubee modemrouter).

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 28-03-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbjan
Dank, volgens mij heb ik het zojuist gefixt. Ik heb gedaan wat Cpt.Morgan aangeeft.

Omdat dit probleem niet altijd voorkwam is het voor mij nu even een kwestie van testen. :) Als het nog niet gefixt is zal ik terugkeren.

Bedankt allemaal voor de moeite :)
Pagina: 1