Wie oh wie heeft nu 1GB aan mem ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Gezien de prijs van reepjes geheugen tegenwoordig en daarbij kijkend naar de 512MB PC133 SDRAM die nu nog maar nauwlijks 200 piek kost, vraag ik me af wie er nu al op de 1 Gig. zit ?

zat eraan te denken om 2 van zulke reepjes te kopen , mede ook omdat 3d programma's draai en omdat het gewoon goedkoop is !

Vroeger kocht je voor 400 piek nog maar net 128mb namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... 3d proggies.. met welk OS dan ?

Ik zit overigens op de 768 ... en vind de verbetering van me 256 naar 768 niet zo gruweljk extreem ofzo ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
3d prog's als 3d studio max en maya

die slurpen mem alsof het een glaasje prik is op een zomerse dag :)

is het eigenlijk wel verstandig om zoveel mem. te hebben ?? zullen er geen conflicten of probs van komen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zekerzz ik erg goed koep geworden is wel fijn.ik zit trouwens op 640 vindt het wel een zeer grote verbetering want 128 mb geheugen was zeeer weining onder xp,
640 kan er meer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

1 GIG lijkt mij onzin :)
maar 512 lijkt mij wel mooi maar ik w8 op mijn DUAL amd en dan kijk ik wel hoeveel RAM ik daar in PROP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn 40 Gig harde schijf omgebouwd tot ram module. Sindsdien is het smullen van mijn windows opstarttijd. Nadeel is wel dat mijn snor er langer op is geworden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
1 Gig is GEEN onzin ! :)

vroeger was het al overdreven om 256 te hebben, dus waarom nu niet in 1x veel kopen voor een laag prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 04:52

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb 768Mb SDRAM in m'n Windows 2000 doos (deze), 786Mb in m'n secondary PC (voor tv opnemen/dvd rippen), 512Mb in m'n Gateway, 2GB ECC CAS 2-2-2 in m'n server, 256Mb ECC CAS 2-2-2 in m'n andere server en dat was alles zo'n beetje :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
In sommige situaties (zoals hierboven staat) heb je nooit teveel RAM. 1GB is dan zeker geen onzin. Voor mij is 512MB meer dan genoeg ..

[edit]-> te laat :P ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 768. ALs ik een 4e DIMM bankje had had ik er een 4e 256 MB Module in gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 30-09 00:48
OK, dit is het verhaal:
Ik had 128 mb ram, gekocht voor 220 gulden een paar maanden geleden. Vorige maand dacht ik: hmz, laat ik eens wat bijkopen, dus 128 er bij gekocht. Had ik dus 256. Na een paar dagen bleek opeens de 128 mb module die ik al had, overleden te zijn :'(. Toen had ik weer 128, en dat zat me niet echt lekker. Gellukig had ik op de nieuwe 128 mb module nog omruilgarantie, dus die heb ik geruild voor een 256 mb module voor 170 piek :). En nu heb ik vandaag die kapotte 128 mb module omgeruild voor een nieuwe, en zodoende heb ik 380 mb ram!!!! En ik moet zeggen, het werkt best lekker... Maar zoveel verschil merk ik niet tussen 256 en 380 mb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
hmmm....je moet dus eigenlijk redelijk wrede dingen doen om die 1gig te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 14 juli 2001 23:30 schreef ZOMERZON het volgende:
hmmm....je moet dus eigenlijk redelijk wrede dingen doen om die 1gig te gebruiken :)
Idd, plaatjes van 700 Mb bewerken ofzo.
Het is dan OF 1 GB RAM of een ratelende HD.
Ik heb die 2 reepjes van 512 MB 'helaas' al 2 jaar en heb er ook gruwelijk teveel voor betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
hmmmmm.... daar zeg je me wat....

plaatjes van 700 mb heb ik niet, maar plaatjes van 70 mb is niet ondenkbaar, en eerlijk gezegd ratelt hij al best met mijn 256 mb ram die ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnenkort 1,5GB >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bewerk regelmatig posters (resoluties van 60000*30000 en hoger >:) ) en die zijn toch wel 500 mb of meer. De grootste tot nu toe was 1200 MB en toen ging die schijf ratelen bij elke bewerking. Dat was echt een verschriking :( Ben er ook meteen mee gestopt en iemand anders laten bewerken want dat schiet niet op. Moet je telkens 2 minuten gaan wachten als je er naar boven/onder wilt op het plaatje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ga je er ook gebruik van maken of is het alleen maar cool :? .. ( @ limp_bizkit )

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 23:37 schreef Sick_Nick het volgende:
Bewerk regelmatig posters (resoluties van 60000*30000 en hoger >:) ) en die zijn toch wel 500 mb of meer. De grootste tot nu toe was 1200 MB en toen ging die schijf ratelen bij elke bewerking. Dat was echt een verschriking :( Ben er ook meteen mee gestopt en iemand anders laten bewerken want dat schiet niet op. Moet je telkens 2 minuten gaan wachten als je er naar boven/onder wilt op het plaatje :(
hoeveel geheugen had je op dat moment dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 23:12 schreef drLiter het volgende:
hmm... 3d proggies.. met welk OS dan ?
met win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 23:37 schreef Bomberman het volgende:
Ga je er ook gebruik van maken of is het alleen maar cool :? .. ( @ limp_bizkit )
het is goedkoop ik kan er via via aankomen 1,5GB voor 500,- :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 14 juli 2001 23:37 schreef ZOMERZON het volgende:

[..]

hoeveel geheugen had je op dat moment dan ?
Dezelfde 1024 MB, was niet genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 23:29 schreef ernst het volgende:

[..]

:? hoe doe je dat ?
Als 1e regel is het erg van belang dat je voorzichtig te werk gaat. Trek daarom handschoenen aan die ook gebruikt worden door boeren om hun koeien te melken. Pak vervolgens een s-vhs kabel en soldeer die aan de IDE aansluiting van je HD. Zorg ervoor dat je de andere kant vastsoldeert aan de 3e geheugenbank. (let op dat is extreem belangrijk anders werkt het niet) Flash vervolgens je bios met een Luckystar bios voor hun MVP3 chipset en klaar ben je 8-)

Let op dit werkt alleen als je een Maxtor HD hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20
Op zaterdag 14 juli 2001 23:10 schreef ZOMERZON het volgende:
Gezien de prijs van reepjes geheugen tegenwoordig en daarbij kijkend naar de 512MB PC133 SDRAM die nu nog maar nauwlijks 200 piek kost, vraag ik me af wie er nu al op de 1 Gig. zit ?
Ik heb sinds een paar weken 1152MB. Bevalt me prima (doe veel met Oracle/PeopleSoft momenteel).
Het enige wat ik niet uit kan staan is dat ik nu nog steeds af en toe 'insufficient memory' errors krijg als ik bijv. een screenshot (PrintScrn) maak zelfs al heb ik op dat moment nog 700+ MB vrij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 16:27

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

heb 1 gig.....maar dan wel in 2 pc's :)
in totaal 1216mb hier aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 23:45 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Ik heb sinds een paar weken 1152MB. Bevalt me prima (doe veel met Oracle/PeopleSoft momenteel).
Het enige wat ik niet uit kan staan is dat ik nu nog steeds af en toe 'insufficient memory' errors krijg als ik bijv. een screenshot (PrintScrn) maak zelfs al heb ik op dat moment nog 700+ MB vrij |:(
dat is wel vreemd ja....
ik neem aan dat je niet ZO'N grote scherm hebt waarvan je even een screenshot moet maken.

als ik zelf naar mijn windows task manager kijk (memory usage history) en ik ga gekke dingen doen (grote bestanden/ prog's laden) dan heb ik bijv. nog meer dan de helft vrij, maar dan NOG ratelt mijn HD gewoon.....
waarom maakt 'ie dan niet meer gebruik van de mem ?

heb het gevoel dat als ik 1 Gig mem heb, dat dit probleem dan ook gewoon blijft...... ofniet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort (3 dagen) 512 MB intern pc 133. Het bevalt mij uitstekend. Alles werkt net is sneller dan met 256 MB.

w2k draaid bij mij als een zonnetje met photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 23:42 schreef Speedyrage het volgende:

[..]

Als 1e regel is het erg van belang dat je voorzichtig te werk gaat. Trek daarom handschoenen aan die ook gebruikt worden door boeren om hun koeien te melken. Pak vervolgens een s-vhs kabel en soldeer die aan de IDE aansluiting van je HD. Zorg ervoor dat je de andere kant vastsoldeert aan de 3e geheugenbank. (let op dat is extreem belangrijk anders werkt het niet) Flash vervolgens je bios met een Luckystar bios voor hun MVP3 chipset en klaar ben je 8-)

Let op dit werkt alleen als je een Maxtor HD hebt
Yeah right...

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 14 juli 2001 23:48 schreef ZOMERZON het volgende:

[..]

dat is wel vreemd ja....
ik neem aan dat je niet ZO'N grote scherm hebt waarvan je even een screenshot moet maken.

als ik zelf naar mijn windows task manager kijk (memory usage history) en ik ga gekke dingen doen (grote bestanden/ prog's laden) dan heb ik bijv. nog meer dan de helft vrij, maar dan NOG ratelt mijn HD gewoon.....

heb het gevoel dat als ik 1 Gig mem heb, dat dit probleem dan ook gewoon blijft...... ofniet ?
Gewoon conservative swapfile instellen en ook niet groter dan 32 MB (zonder wil ie niet helemaal werken, windows is eigenwijs en wil een deel van het kernel geheugen in een swapfile hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier 1,2 gig RAM... :P
Ik had 128 en 256, maar nu door die extreem lage prijzen heb ik er maar ipv die 128 2 keer 512 bijgekocht (bij Gistron)...
Is wel lachen als tie je memory gaat testen (het getalletje wat er dan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 14 juli 2001 23:53 schreef Basz19 het volgende:
Hier 1,2 gig RAM... :P
Ik had 128 en 256, maar nu door die extreem lage prijzen heb ik er maar ipv die 128 2 keer 512 bijgekocht (bij Gistron)...
Is wel lachen als tie je memory gaat testen (het getalletje wat er dan staat)
Als je dit op een oud bordje zou steken wat al je geheugen gaat testen (dat die cijfertjes optellen) dan zit je gewoon 1 minuut te wachten :D
Gelukkig staat er nu in 1 keer een aso groot getal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zaterdag 14 juli 2001 23:48 schreef ZOMERZON het volgende:

[..]

dat is wel vreemd ja....
Nee, m'n schermresolutie is 1280x1024x32, niets bijzonders.

Als ik bijv ruim 700MB aan JPG's inlees over m'n LAN, dan zie ik de HD led amper knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 23:56 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Als je dit op een oud bordje zou steken wat al je geheugen gaat testen (dat die cijfertjes optellen) dan zit je gewoon 1 minuut te wachten :D
Gelukkig staat er nu in 1 keer een aso groot getal :)
elk jaar verdubbelt de technologie (volgens een geleerde), dus kijk maar niet raar op als volgende jaar 2 gig aan mem in mobo's gepropt gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 23:01
Heb hier 1GB aan ram in m'n bak zitten :) t'Is een 'oude' BX op 133MHz, maar hij trekt het prima. Gebruik natuurlijk W2K en heb er wat registry tweaks tegen aan gegooid om maximaal gebruik te maken van die 1GB. Hoewel m'n verbruik zelden boven de 512MB komt is mijn systeemcache na een paar uur wel 350~400MB groot. In dit systeemcache staat de meest gebruikte data die ik normaal van HD haal, hierdoor is m'n bak best wel snel in gebruik. En als ik even flink ga PhotoShoppen is veel ram al helemaal een heerlijkheid. En let's face it; ram kost tegenwoordig geen donder, dus waarom niet al je banken vol proppen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 00:17 schreef abbadon het volgende:
Heb hier 1GB aan ram in m'n bak zitten :) t'Is een 'oude' BX op 133MHz, maar hij trekt het prima.
Hoe lang duurt dat nou als hij het geheugen helemaal gaat testen :)
Op die BX borden telt ie toch al het geheugen bij de boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Mijn voorspelling is dat 640 MB voor iedereen genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Vroeger was ik blij dat ik 64k had in me schneider :)

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 00:27 schreef BurningSheep het volgende:
Mijn voorspelling is dat 640 MB voor iedereen genoeg is ;)
Ik voorspel dat er plots uit het niets uit de donkere windtunnel een oorverdovende basklankscheet die wind en weer op til doet slaan en een nietsversmadende geur doet achterlaten komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
Op zondag 15 juli 2001 00:22 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

hehe, inderdaad, op mijn bord duurt het al enorm lang om m'n 192 mbtjes te tellen, ik moet er niet aan denken dat er 1 gig in zou zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 00:31 schreef Speedyrage het volgende:

[..]

Ik voorspel dat er plots uit het niets uit de donkere windtunnel een oorverdovende basklankscheet die wind en weer op til doet slaan en een nietsversmadende geur doet achterlaten komt
*kom*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
ik ben nog mietje, heb 384 MB (wel op 150 Mhz CAS2 ) :)

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 00:33 schreef Speedyrage het volgende:

[..]

*kom*
zie je wel dat ik gelijk had :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 00:33 schreef FreeRider het volgende:
ik ben nog mietje, heb 384 MB (wel op 150 Mhz CAS2 ) :)
150 Mhz CAS 222 Rulez >:) (Heb welliswaar 133 Mhz CAS 222 maar dat doet het ook op 150 Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Geplaatst door Speedyrage - zondag 15 juli 2001 00:31

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 15 juli 2001 00:27 schreef BurningSheep het volgende:
Mijn voorspelling is dat 640 MB voor iedereen genoeg is

Gewoon NU repen inslaan!

All your memory belong to Us. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
Op zondag 15 juli 2001 00:31 schreef Speedyrage het volgende:

[..]

komt ie nou uit het niets of uit een donkere windtunnel, dat is me nog niet helemaal duidelijk, maar verder heel interessant hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Op zondag 15 juli 2001 00:34 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

150 Mhz CAS 222 Rulez >:) (Heb welliswaar 133 Mhz CAS 222 maar dat doet het ook op 150 Mhz)
Ik begrijp alleen niet (off-topic) waarom je je bak niet lekker op 1575 laat draaien... :9

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 15 juli 2001 00:22 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Kun je instellen. Ik heb het dus uitgeschakeld (dat testen dus). Maar wel eens geprobeerd, en dan komt er haast geen eind aan. Heerlijk :) , getal wordt als maar groter. Maar serieus, het duurt zo'n 30 seconden schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 00:37 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Ik begrijp alleen niet (off-topic) waarom je je bak niet lekker op 1575 laat draaien... :9
Heel simpel, hij is nu al rete snel. Als ik nu al overklok voelt hij niet veel sneller aan. Als ik net zolang wacht totdat hij op 1275 Mhz traag aanvoelt gooi ik hem wel op 1575 en kan ik weer een tijdje vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 00:41 schreef abbadon het volgende:

[..]

Kun je instellen. Ik heb het dus uitgeschakeld (dat testen dus). Maar wel eens geprobeerd, en dan komt er haast geen eind aan. Heerlijk :) , getal wordt als maar groter. Maar serieus, het duurt zo'n 30 seconden schat ik.
:D 30 sec geheugen testen. Bij mij is het echt 1 seconde dat ie je CPU snelheid, hoeveelheid ram en je IDE devices laat zien, daarna gaat hij snel door naar de Promise controller om m'n HDD's te vinden (2 gewoon en 2 in raid - gare seagate baracuda 7200 RPM 14 GB die niet snel genoeg zijn in raid0)
Dat booten is echt zo gedaan, ik zit in 35 seconde in win2k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 15 juli 2001 00:45 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

:D 30 sec geheugen testen. Bij mij is het echt 1 seconde dat ie je CPU snelheid, hoeveelheid ram en je IDE devices laat zien, daarna gaat hij snel door naar de Promise controller om m'n HDD's te vinden (2 gewoon en 2 in raid - gare seagate baracuda 7200 RPM 14 GB die niet snel genoeg zijn in raid0)
Dat booten is echt zo gedaan, ik zit in 35 seconde in win2k :)
Ja, bij mij doet 'ie het nu ook in minder dan één seconde, want ik heb de uitgebreide test uitgeschakeld. Dan komt bij mij ook de Promise aan de beurt. Vervolgens de Intel NIC's en dan nog eens W2K, welke bij er langer over doet dan 35 seconden, maar dat zal zeker wat te maken hebben met de cpu (jouw 1275MHz tegen mijn 866MHz, dat maakt vast wel iets uit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverfox
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 23:31 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Idd, plaatjes van 700 Mb bewerken ofzo.
Het is dan OF 1 GB RAM of een ratelende HD.
Ik heb die 2 reepjes van 512 MB 'helaas' al 2 jaar en heb er ook gruwelijk teveel voor betaald :(
in je signature zie ik dat je infinion geheugen hebt. en jij zegt dat je 2x512 mb ram hebt waar heb je dat dan gekocht ik zoek er namelijk naar (512Mb infinion modules) maar kan het niet vinden. op de site van infinion staat dat ze het nog niet maken/leveren (op hun site staat: Infineon is a world leader in offering SDRAM products from 64M to 256M, with the 512M density soon to be announced)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 00:53 schreef abbadon het volgende:

[..]

Ja, bij mij doet 'ie het nu ook in minder dan één seconde, want ik heb de uitgebreide test uitgeschakeld. Dan komt bij mij ook de Promise aan de beurt. Vervolgens de Intel NIC's en dan nog eens W2K, welke bij er langer over doet dan 35 seconden, maar dat zal zeker wat te maken hebben met de cpu (jouw 1275MHz tegen mijn 866MHz, dat maakt vast wel iets uit ;) )
Bij mij komt er overigens een schitterende 3Com 100 Mbit NIC tussen. En tja, verschil moet er zijn (1275-866=409). 406 Mhz om precies te zijn, dat is ongeveer 2,5 keer zo snel als m'n eerste pc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 00:54 schreef Silverfox het volgende:

[..]

in je signature zie ik dat je infinion geheugen hebt. en jij zegt dat je 2x512 mb ram hebt waar heb je dat dan gekocht ik zoek er namelijk naar (512Mb infinion modules) maar kan het niet vinden. op de site van infinion staat dat ze het nog niet maken/leveren (op hun site staat: Infineon is a world leader in offering SDRAM products from 64M to 256M, with the 512M density soon to be announced)
Heb die reepjes 2 jaar geleden gekocht op een duitse beurs. Vond het ook al verdacht maar er staat toch echt infineon gedrukt op die chippies. Sandra ziet ze ook als infineon en ze doen het ook op 150 Mhz op CAS 222 dus... :P
edit:

Zie het nu idd ook staan op de site van infineon, zou ik dan genept zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn gebruik is meer dan 512MB denk ik niet nodig. Wel doe ik regelmatig aan "video-editing" (virtualdub enzo) en dan kom ik wel eens tegen 256MB aan. Een keer heb ik gehad dat me harddisk flink begon te swappen, m'n mIRC-scriptje zei dat het ge mem usage 512MB was, maar win2k zei 200MB, erg vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 15 juli 2001 00:57 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Heb die reepjes 2 jaar geleden gekocht op een duitse beurs. Vond het ook al verdacht maar er staat toch echt infineon gedrukt op die chippies. Sandra ziet ze ook als infineon en ze doen het ook op 150 Mhz op CAS 222 dus... :P
edit:

Genept of niet, als 't spul op 150Mhz CL2 draait ben je per definitie niet genept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 01:13 schreef abbadon het volgende:

[..]

Genept of niet, als 't spul op 150Mhz CL2 draait ben je per definitie niet genept :)
Da's waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 01:13 schreef abbadon het volgende:

[..]

You got that right :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja nog ff een vraagje. Op me werk hebben ze geheugen (Mtec) waar als laatste getal op de chipset een 6 staat. Dit lijkt mij het aantal ns. Op me videokaart chips staat ook 5.5, dus die Mtec chips zijn 6ns. Oftewel 166mhz. En dat terwijl ze gewoon verkocht worden als no-name ram :)
Hiero
Kan iemand dit toevallig bevestigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 15 juli 2001 01:16 schreef Vo0 het volgende:
Owja nog ff een vraagje. Op me werk hebben ze geheugen (Mtec) waar als laatste getal op de chipset een 6 staat. Dit lijkt mij het aantal ns. Op me videokaart chips staat ook 5.5, dus die Mtec chips zijn 6ns. Oftewel 166mhz. En dat terwijl ze gewoon verkocht worden als no-name ram :)
Hiero
Kan iemand dit toevallig bevestigen? :)
Durf ik niet te zeggen. Hoewel ik er hier meer over lees lijkt 't me eerlijk gezegd vrij sterk dat die 6 voor 6ns staat; een Mushkin 150MHz gebruikt zelfs 'maar' 6.6ns Enhanced chips. En Corsair gebruik voor de snelste module's 7ns Micron chips. Maar misschien klopt 't wel hoor. Wat staat er precies op die chips of sticker (of na welke regel komt die '6'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op zaterdag 14 juli 2001 23:10 512MB PC133 SDRAM die nu nog maar nauwlijks 200 piek kost, vraag ik me af wie er nu al op de 1 Gig. zit ?
1 Gb haal ik niet (zie sig) maar ik heb er wel max. geheugen inzitten. En neem van mij aan dat Cinema4D en Premiere 6 daar heel blij mee zijn, windows 2000 toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Op zaterdag 14 juli 2001 23:37 schreef Sick_Nick het volgende:
*snurk* probeer eens vectors dat had je minder moeite gekost |:(

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 01:37 schreef Sander17 het volgende:

[..]

*snurk* probeer eens vectors dat had je minder moeite gekost |:(
Was toch even snel een voorbeeld ;) Ga dan maar eens hetzelfde plaatje 15% relief geven, daarna 27 graden draaien, dan spiegelen en dan negatief maken. Veel succes met je swapfile >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
dan kan je 'm gelijk beter 3d maken, gaat snellre :P

en posters van 300000x60000 geloof ik echt geen bal van, gooi er maar een online, als iso ofzow. wil ik wel eens downloaden.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 01:46 schreef Sander17 het volgende:

en posters van 300000x60000 geloof ik echt geen bal van, gooi er maar een online, als iso ofzow. wil ik wel eens downloaden.
Weet jij wel hoe lang dat duurt met chello :?
Dan ben ik gewoon 12 uur bezig. Ok, die res. was misschien wat overdreven maar iig wel aso groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Op zondag 15 juli 2001 01:46 schreef Sander17 het volgende:

en posters van 30.000x60.000 geloof ik echt geen bal van, gooi er maar een online, als iso ofzow. wil ik wel eens downloaden.
edit: geen 300.000 nee

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 01:50 schreef Sander17 het volgende:

[..]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverfox
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 00:57 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

edit:

hmmm ik denk niet dat het infinion is maar als het op 150Mhz en cas2 draait is ut iig wel goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
Nee, 256 en maybe 512, vind ik meer als genoeg.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ìk ben i.p.v. 1 gb aan ram geheugen voor merkgeheugen gegaan. 512 Mb Corsair DDR PC2400 Cas 2.

Moet ook voldoende zijn neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 18:11

BrZ

Hier nog iemand met 1GB ram... vooral gekocht omdat het niet duur is, was niet echt noodzakelijk... Maar het draait zeker wel relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb nu 512 MB (2x 256 MB Dane-Elec, Hyundai-chips), binnenkort komt er nog een 256 MB reepje bij, dan zitten alle banken vol met 768 MB.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53
Zit nu 768MB Kingston PC 133 in, na de vakantie 512MB Corsair PC 2400 DDR >:)
Windows 2000 is er erg blij mee (heb em nog niet horen mopperen), denk niet dat het echt van nut is voor mij, maar het staat leuk en kost geen drol dus why not :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 22:28
Op zondag 15 juli 2001 01:50 schreef Sander17 het volgende:

[..]

Heb ik wel eens gehaald hoor. Was een almanak aan het maken en moest wat advertenties even stretchen naar een ander formaat. Stond fotosjop weer eens op meter en ik dacht dat ie op mm stond dus dat duurde erg lang. Ik ongelooflijk kankeren op die computers totdat iemand me erop wees dat het wel een erg grote advertentie was geworden ;) Daar had ik zeker baat gehad bij 1 gig geheugen helaas zat er maar 64 mb in. Ps dat was wel in de tijd dat 64mb nog zon 400 piekkies kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in windows je swapfile (bij prestaties in je config scherm) op 0 zetten, zodat windows wel verplicht (!!) is om alles in het ram geheugen te doen, of gaan windows dan moeilijk doen? Nu heb ik 340 megs ram en mijn swap file staat op 640 megs. :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frice
  • Laatst online: 13-09 17:50
Nadat ik 1GB in m'n PC had gestopt viel me op dat de swap toch nog regelmatig gebruikt werd. Da's vreemd als je ziet dat er nog meer dan 800MB vrij is. En in W2K kun je de swap niet uitzetten (wel op 2MB zetten, maar dan begint ie te zeuren dat er 'not enough virtual memory' is).

Ik heb dus een ramdisk van 128MB aangemaakt met daarin 64MB swap, en 64MB voor een temp dir (winzip is zo een flink stuk sneller bij installs). W2K klaagt soms nog dat er niet genoeg virtual mem is, maar het systeem loop hier een heel stuk sneller.

Het blijft idioot dat je toch nog een swap file moet hebben. Bij 256MB RAM en een swap van 256MB is alles prima en ok, maar bij 1GB RAM en 0MB swap zou het niet meer kunnen werken? Wat een flauwekul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 11:14 schreef frice het volgende:
Nadat ik 1GB in m'n PC had gestopt viel me op dat de swap toch nog regelmatig gebruikt werd. Da's vreemd als je ziet dat er nog meer dan 800MB vrij is. En in W2K kun je de swap niet uitzetten (wel op 2MB zetten, maar dan begint ie te zeuren dat er 'not enough virtual memory' is).

Ik heb dus een ramdisk van 128MB aangemaakt met daarin 64MB swap, en 64MB voor een temp dir (winzip is zo een flink stuk sneller bij installs). W2K klaagt soms nog dat er niet genoeg virtual mem is, maar het systeem loop hier een heel stuk sneller.

Het blijft idioot dat je toch nog een swap file moet hebben. Bij 256MB RAM en een swap van 256MB is alles prima en ok, maar bij 1GB RAM en 0MB swap zou het niet meer kunnen werken? Wat een flauwekul...
Ik snap er ook niets van, ik heb 340 megs ram, en het is precies of ik die voor "niets" heb, en windows constant alle data haalt uit de harde schijft ipv. uit het snellere ram :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ik heb 128mb, telt dat ook mee :P ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
ik heb wel eens utils gezien, misschien op download.com ofzow wel, die ervoor zorgen dat windows beter met het geheugen omspringt, en volgens mij werd dit probleem daar ook bij geadresseerd.. probleem is alleen dat ik niet meer weet welke utils dat waren >:)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
Ikke:

640MB
256MB
64MB
64MB
=====
1024MB

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Wat ik niet snap jullie hebben het maar over windows denk dat je in linux veel meer heb aan 1GB mem of zien ik dat verkeerd.
en wat ik mij ook af vraag is kan je win98 dan niet op een ramdrv instaleren ?
dan moet het pas echt snel werken denk ik of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 15 juli 2001 12:05 schreef maartenst het volgende:
Wat ik niet snap jullie hebben het maar over windows denk dat je in linux veel meer heb aan 1GB mem of zien ik dat verkeerd.
Waarom zou dat zo zijn? Ok, in Win9x heb je weinig meer aan meer dan 512 MB, maar in NT4/2000/XP is het best prettig, dan kan hij heel veel cachen in mem, wat de performance zeer ten goede komt.
en wat ik mij ook af vraag is kan je win98 dan niet op een ramdrv instaleren ?
dan moet het pas echt snel werken denk ik of niet
Dat gaat niet werken... Immers, je moet een aantal malen rebooten voor install -> dag ramdisk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Laatst online: 22-09 15:13

supersook

Professioneel prutser

op het moment dat je 2 a 3 monitoren draait met daarop software als 3dstudio, fotosoep, flash, dreamweaver, aftereffects etc. etc. dan is 1gig zelfs aan de krappe kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
ja dat was ik ff vergeten dat win98 op nieuw moet booten lastig |:(

moet toch wel wat op te vinden zijn !
gaan ff kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 20:26
Ik vind het toch zonde dat iedereen nu geheugen koopt, aangezien niemand over een jaar nog SDRAM gebruikt als systeemgeheugen.... Dan is het danwel DDR danwel RDRAM...

(ik wacht momenteel op pc2700+palomino voor mijn volgende upgrade)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Ik heb 6 Terabyte

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 11:05
6 terrabyte? werkt zeker wel lekker...
6.000.000 mb aan ram :P

maar ik heb zelf 3x 512 mb ram = 1536 mb ram,
is bet relaxed onder win2k,
maar is bij net zoals bij de meeste mede-tweakers hier overbodig maar met de huidige geheugenprijzen zeker niet onzinnig.

hoeveel mb ram kan ... aan?
...Win 2K
...Win Xp,
...Unix
...Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hoeveel mb ram kan ... aan?
...Win 2K
Pro: 4 GB, Server: 4 GB, Advanced Server : 8 GB, Datacenter Server: 16 GB (dacht ik, of was het nu 32 GB?)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zondag 15 juli 2001 12:19 schreef DeadKennedy het volgende:
Ik vind het toch zonde dat iedereen nu geheugen koopt, aangezien niemand over een jaar nog SDRAM gebruikt als systeemgeheugen.... Dan is het danwel DDR danwel RDRAM...

(ik wacht momenteel op pc2700+palomino voor mijn volgende upgrade)
Als ik jou was zou ik dan nog een jaartje extra wachten aangezien er dan vast wel weer iets is wat NOG sneller is ;)
En als je dat jaartje hebt gewacht kan je beter nog een jaartje wachten, etc.. etc..
(get my point?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zondag 15 juli 2001 12:48 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Pro: 4 GB, Server: 4 GB, Advanced Server : 8 GB, Datacenter Server: 16 GB (dacht ik, of was het nu 32 GB?)
Datacenter server 64GB en 32processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL @ Speedyrage >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het nuttig bij het rippen van dvd's?
Anders prop ik er ook maar meteen 1.5gieg in.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 20:26
Op zondag 15 juli 2001 12:50 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik dan nog een jaartje extra wachten aangezien er dan vast wel weer iets is wat NOG sneller is ;)
En als je dat jaartje hebt gewacht kan je beter nog een jaartje wachten, etc.. etc..
(get my point?)
Ik get je point zeker, omdat ik dat puntje vaak genoeg aanstip bij mensen in m'n omgeving... Máár ik zet me dus vast op een punt (hier dus palomino & pc2700) en hou me daar aan..... Dèt's du diffuruns...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 13:01 schreef thedolf het volgende:
Is het nuttig bij het rippen van dvd's?
Anders prop ik er ook maar meteen 1.5gieg in.
DVD's rippen en omzetten naar DivX ofzo vraagt juist veel processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 13:08 schreef Vo0 het volgende:

[..]

DVD's rippen en omzetten naar DivX ofzo vraagt juist veel processorkracht.
Geen geheugen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 29-09 00:27

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 15 juli 2001 13:11 schreef thedolf het volgende:

[..]

Geen geheugen?
Jawel, maar niet zoveel.

Ik heb nu 384MB, maar ik ga een 512je erbij halen om mijn 64MBtjes eruit te gooien. Die verkoop ik dan voor 50 piek aan 1 of andere sukkel >:) (lees: Vobis-klant)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 13:14 schreef Gerco het volgende:

[..]

Jawel, maar niet zoveel.

Ik heb nu 384MB, maar ik ga een 512je erbij halen om mijn 64MBtjes eruit te gooien. Die verkoop ik dan voor 50 piek aan 1 of andere sukkel >:) (lees: Vobis-klant)
Omg 50 is wel erg duur |:( ... laf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 18:11

BrZ

Op zondag 15 juli 2001 12:53 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Datacenter server 64GB en 32processoren.
Neuh, het is 64 CPU's... maar ik weet niet echt zeker hoeveel gehuegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 29-09 06:51
Yup, 1 GB hier... werkt toch weer net wat lekkerder, had eerst 512, maar je merkt het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb ook 768MB gehad (toen Infineon geheugen nog een stuk meer koste) maar ik merkte geen reet verschil met 512MB. Heb daarom maar 1 DIMMetje weer verkocht :) . Ligt er dus echt aan wat je met je PC doet of je het merkt of niet ..

[edit]-> Die Apacer DIMMs hebben dus Infineon chips ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 14:04 schreef XTracer het volgende:
Yup, 1 GB hier... werkt toch weer net wat lekkerder, had eerst 512, maar je merkt het echt.
Merk je dat :? OMFG, wat doe jij op je pc, wanneer gebruik je meer dan 512MB RAM :? Ga jij soms cd's uit je geheugen branden ofzo i.v.m. eventuele bufferunderruns bij van HD branden :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zondag 15 juli 2001 13:45 schreef BrZ het volgende:

[..]

Neuh, het is 64 CPU's... maar ik weet niet echt zeker hoeveel gehuegen
Dat is te merken dat je het niet weet *zucht*

Als je het niet weet, dat is helemaal niet erg, maar zeg dan in het vervolg gewoon niks.

http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/en/datacenter/help/Datacenter_Description.htm

Up to 64 GB of memory support
Windows 2000 Datacenter Server offers up to 64 GB of memory support through Enterprise Memory Architecture on Physical Address Extension (PAE)-capable systems. For more information, see Enterprise Memory Architecture
Up to 32-way symmetric multiprocessing (SMP)
SMP enables any one of the multiple processors in a computer to run any operating system or application threads simultaneously with other processors in the system.
Pagina: 1 2 Laatste