Traag internet PS4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilvdp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 16:52
Hey,

Helaas heeft mijn playstation sinds een week erg traag internet. Hij lijkt op sommige momenten normaal internet te hebben maar opeens daalt de snelheid zo erg dat ik uit de game lobby wordt gegooid en niet meer kan gamen helaas.
Een huisgenoot van mij heeft ook een playstation 4 en zit verder van de router af, toch heeft hij sneller/snel genoeg internet om normale games goed te kunnen spelen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aangezien ik niet super technisch ben is het beperkt wat ik geprobeerd heb. Zo heb ik de Router volledig gereset, maar dit mocht echter niet baten.
Daarnaast heb ik ook het DSN adres veranderd in primair 8.8.8.8 en secundair naar 8.8.4.4, ook heb ik de MHU instellingen veranderd naar 1473.

Nu heb ik geen idee meer wat ik kan doen, zijn er wellicht mensen die mij kunnen helpen! Alvast bedankt een ieder geval!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Een kabel trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Begin eens op te geven van specificaties.

Wat is/zou je internetsnelheid moeten zijn (Download en upload).
Wat voor Router heb je/gebruik je?

Hoe ben je verbonden met het internet? Draadloos of via een kabel?

Zijn er nog meer mensen in huis die het internetgebruiken? Zo ja, waarvoor (Netflix, gamen, youtuben etc).
Wat voor NAT Type geeft je PS4 aan? NAT 1, NAT 2 of NAT 3?

Pas als dit soort zaken duidelijk zijn, kunnen wij je verder helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wylana op 29-03-2018 10:56 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilvdp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 16:52
Hey, sorry voor de late reactie!

In mijn huis is het helaas niet mogelijk om via de kabel te gamen, dus het internet gaat via de kabel.
In het huis zijn inderdaad andere internetgebruikers, 1 gamed er en een paar andere gebruiken netflix.
Mijn Nat type is NAT 2.

Momenteel heeft mijn playstation een verbindingsnelheid(download) van 12 Mbps en een uploadsnelheid van 25/7 Mbps. We hebben een abbonnement bij ziggo van 400 mb per seconden. dit is vrij fors lager dus.

Ook heb ik gemerkt nu ik in een ander huis mijn playstation met de wifi heb verbonden hier ook het internet niet snel genoeg was voor gamen terwijl dit voorheen wel altijd zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Merk je deze vertraging alleen op de PS4 (werkt de rest wel snel?)
Wat gebeurt er verder op het netwerk, bandbreedte gebruik. Wordt er verder in het huis niet gedownload?
Hoe heb je ervoor gezorgd dat jouw PS4 alle poorten beschikbaar heeft in de router?
Hoe gamed jouw huisgenoot? Ook via een PS4? Ervaart hij deze problemen ook?

Het is belangrijk dat je alle aspecten controleert, verbindingsproblemen met het netwerk, helemaal als het via een draadloze verbinding gaat, zijn erg complex. Ik kan uit jouw tekst niet goed opmaken of jij bedraad of draadloos verbinding maakt.
Het kan zijn dat de ontvanger (ps4) te ver van de zender (router) staat
Maar ook dat er teveel storing tussen zender en ontvanger is (muren/spiegels/etc).

Als het even kan zou ik toch kijken of je, al dan niet tijdelijk, een kabel kan gebruiken om de stabiliteit te testen. Mocht dit beter werken dan kun je gaan kijken of en hoe je de problemen op moet gaan lossen.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit zelf ook gehad, bij mij lag het aan een brakke router. Maar af en toe viel dan ook de verbinding weg bij sommige apparaten.

Misschien met zoveel verkeer dat je ps4 hieronder te lijden heeft. Het lijkt alsof deze er wat gevoeliger voor is dan andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Ik denk ook dat de router die je hebt te kort schiet.
Met zoveel verkeer (Netflix, gamen etc) zal je toch een duurdere router moeten nemen die all dit verkeer wel aan kan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16
> verplaatst naar SPV

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1