Sony 5.1 speakers bij Makro

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Heeft iemand die, zijn ze goed?
Ik was er vanmiddag en ze stonden bij een TV opgesteld (demo) met mission to mars erop.
Ze waren uitverkocht, anders had ik ze in een impuls meegenomen. Heeft iemand ze?
't Is geloof ik VE 328 oid (iig V<nogwat> 3<2x nogwat>)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Je bedoeld waarschijnlijk de SONY PASCAL Serie
Daarvan zijn er een aantal setjes.

Pascal SA-VE525
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/audio-video/sony-sa-ve525.jpg

Pascal SA-VE325
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/audio-video/sony-sa-ve325.jpg

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:37

Nicap

Tsssk....

Ik heb die andere pascals. De 705, doen het prima hier.

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op zondag 15 juli 2001 00:15 schreef Nicap het volgende:
Ik heb die andere pascals. De 705, doen het prima hier.
Deze dus

Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemachoice.com/testbench/SpeakerPackages/Sony/SonyPascal.jpg

• Nicap
  • Laatst online: 06:37

Nicap

Tsssk....

Precies, die ja, maar dan heb ik die blauwe frontjes verruild door de grijze. Staat wat beter hier in kamer.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ziet er heel goed uit maar voor hoeveel stonden ze daar dan ??

• JoeCool

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op zondag 15 juli 2001 01:14 schreef Nicap het volgende:
Precies, die ja, maar dan heb ik die blauwe frontjes verruild door de grijze. Staat wat beter hier in kamer.
Zo dus !!!!!

Afbeeldingslocatie: http://store1.europe.yahoo.com/I/quelle_1645_6146097

Afbeeldingslocatie: http://store2.europe.yahoo.com/I/mediaworld_1643_15798263

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zow, wat is dit? Wedstrijdje plaatjes plakken? :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

heb zelf de 815 esd gekocht, zijn weer de nieuwste uit de Pascal serie lopen tot 70 khz speciaal voor sacd geschikt, aanvankelijk door aardig wat mensen uit de hifiwereld afgeraden omdat er geen strakke lage tonen in zouden zitten : wel ik moet zeggen in ieder geval bij de 815 esd aan lage strakke tonen geen gebrek de aktieve subwoofer is 150 watt moet hem zelfs op ongeveer een kwart zetten bij normaal gebruik om geen lage tonen te overheersen en hoge en midde tonen zijn helemaal goed bij alle soorten muziek en bij dvd is het echt waanzinnig, en het hele spul draait op een Sony 940 QS versterker een X33 ES cd speler en hehe een Lennox dvd speler met optische kabel.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

hoe duur is dat setje?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

hmmmmmmm boxen 2300,-- 500,-- voor 4 statieven en de versterker was ik dacht iets van 1500,--

kijk ff bij foka.nl

Verwijderd

uit geen van dit soort luidsprekers komen mooie lage tonen. Het dreunt en het bromt wat maar daar is verder alles ook mee gezegd. Hiermee wil ik niet aan geven dat ze voor het geld niet mooi zijn. Ik heb ze niet persoonlijk beluisterd. Maar het kan natuurlijk veel beter, maar het uiterlijk is natuurlijk wel heel gelikt. Al gaat mijn voorkeur uit naar simpel zwart omdat dat altijd mooi blijft en dat grijs toch heel gedateerd is. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een set bestaande uit wat steviger front speakers met surround speakers en een center met eventueel een subwoofer.

wel ik moet zeggen in ieder geval bij de 815 esd aan lage strakke tonen geen gebrek de aktieve subwoofer is 150 watt moet hem zelfs op ongeveer een kwart zetten bij normaal gebruik om geen lage tonen te overheersen.

Ja, en daar zit je dan met je installatie zonder het goed te kunnen in stellen. dat is dus ook de reden waarom ik een subwoofer afraad en steviger front speakers aan raad. Je krijgt op deze manier een kleuring waar je u tegen zegt. Maar veel mensen kiezen daar voor een draaien de bass nog wat verder open. Dat ik maar...beter geluidsterd toen ik moest kiezen he.

Verwijderd

wat ik zeg er zijn nogal negatieve berichten over, zeker van mensen die er nog niet of nog niet goed naar geluisterd hebben.

En wat betreft de instellingen je weet als audio fanaat dat je altijd neutraal moet luisteren, terwijl er toch legio mogelijkheden zijn op de Sony 940 versterker.

Verwijderd

Ja, je hebt gelijk veel mensen hebben commentaar zonder te weten waar ze het over hebben. Maar dat is in het leven nu een maal zo. Ik heb veel setjes gehoord, mission, keff, etc en heb zelf gekozen voor Chario in combinatie met mijn front(hoofd) speakers van etude.

Verwijderd

smaken verschillen, zeker als duur goed moet zijn

Verwijderd

Om maar on topic te blijven.
Op zich niet onaardig maar voor het geld zijn er zeker betere te krijgen, met een tijdlozer uiterlijk.

Alle bezitters ten spijt.

Verwijderd

hadden we het over Sony of Etude ? :Z

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb de Sony Pascals ('t vorige model) 1 keer beluistert als DTS speakers (bij een film dus). Dan zijn ze best indrukwekkend, zeker nu de verouderde 5.1 set (met 120 w sub) overal voor rond 1500 wordt aangeboden.

Voor muziek lijkt mij de crossoverfrequentie problematisch. Ik kan me niet voorstellen dat de (2 stuks welliswaar) 5 cm middentoon speakertjes beneden 200 Hz nog veel doen. In audiobladen scoren de Pascal meestal gemiddeld tot redelijk (in vergelijking bv met de Kef KHT 2005 bijvoorbeeld, maar die is wel een stuk duurder)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik bedoelde de Pascal SA-VE325 (zag het plaatje net).
Die stonden daar voor plm 800,-

Canon EOS | DJI M2P

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik schop hem ff omhoog >:) want ik denk dat bovenstaande discussie niet meer ging over de VE325. Die bedoelde ik dus. Iemand die weet of ze goed zijn? (De plaatjesposter wordt overigens bedankt, zo wist ik welke het waren :))

Canon EOS | DJI M2P

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Die pascal set is best leuk als instappertje, maar als je toch 1000-1500 voor je versteker uitgeeft moeten daar "echte" speaker aan hangen.

2 zuilen front, 2 speakers back en een mooie center klinken veel mooier dan een pascal setje.

Zeker als je de sony str-db 940 hebt dan moet je daar geen pascal setje aan hangen. Ga maar eens naar de een goeie home theater zaak en luister daar maar een naar Mission, Tannoy of Kef..

Mijn tip is, spaar of wat langer door en bezuinig nooit op je speakers!

just my 2 cents.

Coïtus ergo sum

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Afbeeldingslocatie: http://www.foka.nl/open/prod_pics/Kef%2DKHT2005nico%2Ejpg deze dus :9

Kef KHT2005 SET
Prijs 3.000,00
Specificaties
Actieve Subwoofer: Grijs
Frequentie bereik (HZ): 35 Hz - 150 Hz
Maximum output (SPL): 106db
Vermogen(W): 150
Afmeting (hxbxd): 370 x 320 x 320 mm
Gewicht: 14 kg

Satelietspeakers: Zilver
Frequentie bereik (HZ): 80 Hz - 20 KHz
Impedantie (Ohm): 8
Maximum output (SPL): 104db
Aanbevolen vermogen (W): 10-100
Afmeting (hxbxd): 198 x 130 x 150
Gewicht: 2 kg

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik heb dit soort sony setjes wel beluisterd.
Om eerlijk te zijn, voor wat ze kosten is het gewoon oplichterij, het klinkt rond uit verschrikkelijk.

Ga maar is luisteren naar traditionele sets zonder leuke design erop en in dezelfde prijsklasse. Zoals mission, b&w, castle, infinity, Klipsch, etc.
Dan hoor je het verschil duidelijk, ook als je eigenlijk helemaal niet geintresseerd bent in hifi.

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 13:09 schreef Basb het volgende:
Ik heb dit soort sony setjes wel beluisterd.
Om eerlijk te zijn, voor wat ze kosten is het gewoon oplichterij, het klinkt rond uit verschrikkelijk.
Je hebt gelijk. De hoge tonen scheuren je oren, en het laag is een soort brom. Midden klinkt zo mager.....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ga maar is luisteren naar traditionele sets zonder leuke design erop
de VE 325 is toch niet zo heel bijzonder qua design? (OK, mijn vrouw vindt hem zelfs mooi) Ik had hem gehoord tijdens een demo opstelling, en ik vond het geluid erg goed, iig beter dan wat ik nu thuis heb staan.
* Arjan A heeft een allegaartje aan speakers aan zijn 5.1 versterker hangen

Canon EOS | DJI M2P

Pagina: 1