Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010noord
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-02-2024
ik heb een s8 al een paar maanden en ik zit nog op de beveiligingspatch van 1 april 2017 en ik heb tot nu toe geen melding gehad van een oreo update of iets dergelijks. als ik naar updates zoek dan geeft hij aand at ik al de nieuwste versie bezit.

weet iemand waar dit aan kan liggen?

en ja ik weet dat ik zelf de rom kan downloaden en kan flashen via sammobile maar ik vraag me af waarom dit niet van zelf gaat?

Beste antwoord (via 010noord op 27-03-2018 17:52)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hmm bijzonder, de update voor de PHN toestellen is er al lang en breed.
Je kan een paar dingen proberen:
1. Aan de computer leggen en Samsung SmartSwitch starten en daar kijken of de update komt
2. Via Sammobile of Samfirm (zie hiervoor XDA Developers) de PHN update downloaden en deze handmatig installeren via Odin
3. Onder instellingen > apps > rechtsboven drie puntjes > systeem apps weergeven > scrollen naar beneden > beide Software updates even Gedwongen stoppen en dan je telefoon rebooten

Als je nu naar Software update gaat en dan gaat zoeken vind ie dan wat?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat staat er onder Service Provider? Te vinden onder instellingen > info telefoon > software info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010noord
Software serviceprovider
SAOMC_SM-G950F_OXM_PHN_0056
ce0917196bb2631 f01
PHN/PHN/PHN

Daar staat dit

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
1. Aan de computer leggen en Samsung SmartSwitch starten en daar kijken of de update komt
2. Via Sammobile of Samfirm (zie hiervoor XDA Developers) de PHN update downloaden en deze handmatig installeren via Odin
3. Onder instellingen > apps > rechtsboven drie puntjes > systeem apps weergeven > scrollen naar beneden > beide Software updates even Gedwongen stoppen en dan je telefoon rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010noord
Mrjraider schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:52:

1. als ik hem aansluit met smartswitch geeft hij aan dat de apparaatsoftware up to date is. en dan staat erachter QDG(PHN).
2. handmatig wil ik het liever niet doen al kan ik het wel en heb ik het eerder ook wel eens gedaan op andere toestellen. vind het gewoon vaag dat die update niet tevoorschijn wilt komen na zo een lange tijd.
3. heb net gereboot en een paar keer voor een update gecheckt maar helaas nogsteeds nilks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat je kan doen, is wel even werk is via SmartSwitch zogenaamd een herstel doen. Aansluiten en onder meer kiezen voor noodherstel software. Ik meende dat dan de laatste software opnieuw geïnstalleerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010noord
Mrjraider schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:31:
Wat je kan doen, is wel even werk is via SmartSwitch zogenaamd een herstel doen. Aansluiten en onder meer kiezen voor noodherstel software. Ik meende dat dan de laatste software opnieuw geïnstalleerd werd.
ik zit nu even aan de lijn met samsung zelf en die beweert dat ''ik ongeduldig ben'' en ''dat mijn telefoon nog geen update nodig heeft'' zo ver ik weet kreeg mijn s7 elke maand een beveiligingsupdate en mijn s8 hoort dat dan ook te krijgen ik zat op mijn s7 met een beveiligingspatch van december 2017 veel verder dan deze van april 2017. :/ #mindfucked at the moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die dames en heren aan de telefoon weten ook niet alles. Meer opties dan bovenstaand kan ik niet bedenken voor je. Als je al ervaring met Odin hebt dan is dat de enige oplossing die je naar Oreo kan helpen en weer kan voorzien van de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010noord
Mrjraider schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:49:
Die dames en heren aan de telefoon weten ook niet alles. Meer opties dan bovenstaand kan ik niet bedenken voor je. Als je al ervaring met Odin hebt dan is dat de enige oplossing die je naar Oreo kan helpen en weer kan voorzien van de laatste updates.
jaa heel erg bedankt in ieder geval ik ga denk ik nog even wachten met flashen en kijken wat ze aan de telefoon zeggen ze is even iemand anders gaan halen die hoger op zit want ik zei dat zij er niet genoeg verstand van had dus ben benieuwd wat ze me dit keer gaan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
010noord schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:50:
[...]

jaa heel erg bedankt in ieder geval ik ga denk ik nog even wachten met flashen en kijken wat ze aan de telefoon zeggen ze is even iemand anders gaan halen die hoger op zit want ik zei dat zij er niet genoeg verstand van had dus ben benieuwd wat ze me dit keer gaan zeggen
Dan heb je twee mogelijkheden
Je krijgt iemand die op de 2e verdieping zit, en hetzelfde weet, of de hoorn wordt er op gelegd ....

Vriendelijkheid komt in vele vormen, iemand vertellen dat ze er geen verstand van heeft, terwijl je ZELF een helpdesk belt, is nu niet echt 'netjes'
( buiten de ironie in het hele gesprek :+ )

Ik zou als ik jou was, gewoon via ODIN de laatste rom installeren, je verliest er niets mee ( qua garantie )
En je weet zeker dat je de laatste versie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010noord
FreshMaker schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:00:
[...]

Dan heb je twee mogelijkheden
Je krijgt iemand die op de 2e verdieping zit, en hetzelfde weet, of de hoorn wordt er op gelegd ....

Vriendelijkheid komt in vele vormen, iemand vertellen dat ze er geen verstand van heeft, terwijl je ZELF een helpdesk belt, is nu niet echt 'netjes'
( buiten de ironie in het hele gesprek :+ )

Ik zou als ik jou was, gewoon via ODIN de laatste rom installeren, je verliest er niets mee ( qua garantie )
En je weet zeker dat je de laatste versie hebt
Maandelijks security-updateprogramma
Samsung streeft ernaar haar high end modellen maandelijks van een security update te voorzien. Op dit moment zijn dat:

-van de Galaxy series: S8, S8+, S7, S7 edge, S6, S6 edge en de S6 edge+

-van de Galaxy Note series: Note8 en de Note5

-van de Galaxy A series: A5 (2016), A5 (2017) en de A8 (2018)

Voor overige toestellen wordt zo’n 4 keer per jaar een security-update uitgevoerd. Raadpleeg deze website voor meer details.

Kijk hier hoe je de laatste update op je smartphone ontvangt. Of wil je stap voor stap uitleg over hoe je jouw toestel update naar de nieuwste versie? Bekijk dan onze Smart Simulator.

deze stuk tekst is te vinden op : http://www.samsung.com/nl...re-ondersteuning-samsung/

dus vandaar dat ik haar vertelde dat ze geen verstand had en mij dus voor de gek probeerde te houden nu heeft ze iemand van boven zelf gesproken die haar het zelfde antwoord als mij gaf en ze geven je gewoon hele onduidelijke antwoorden. ik vraag mij nogsteeds af hoe dit zit.

https://www.sammobile.com...ty-patch-rolling-out-now/

hier kun je duidelijk lezen dat de februari patch van 2018 is vrijgegeven dus ook aan simlock vrije toestellen zoals de mijne maar ik heb sinds 2017 niks ontvangen. ja dit gaat gefaseerd maar hoelang kan het duren om minimaal 1 update te ontvangen? na 1 jaar? vrienden van me en vele andere zitten al op oreo 8.0. er zit gewoon geen logica achter haar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
copy - paste van een website ?
Wat schiet ik er mee op, JIJ bent degene met het probleem wat je niet wilt oplossen.
Pagina: 1