Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Topicstarter
Ik kwam deze tegen en ik dacht bij mezelf zitten er vergulde stekkers aan of zo?

https://demonitor.kro-ncr...-gas-is-toch-op-zn-retour

Man man wat een geld voor een warmtepomp

En gewoon achterlijk verplicht aan het gas

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

burnerchief schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:36:
Ik kwam deze tegen en ik dacht bij mezelf zitten er vergulde stekkers aan of zo?

https://demonitor.kro-ncr...-gas-is-toch-op-zn-retour

Man man wat een geld voor een warmtepomp

En gewoon achterlijk verplicht aan het gas
Dat zijn warmtepompen met een bron boring, maar een lucht/water warmtepomp kost een stuk minder met de subsidie er af.
Enige wat je af moet vragen of je het warm krijgt op een woonark met een warmtepomp, en dan hebben ze ipv gas tanks weer buiten units staan.
Je zou het water kunnen gebruiken als bron, op de bodem is het redelijk dezelfde constante temperatuur.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Uit het artikel:
Maar een warmtepomp kost 15.000-20.000 euro.
Zucht... Terwijl die mensen juist op hun bron wonen, helemaal geen boring nodig als je pers se een w/w wilt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Yucon

*broem*

Ik kan me zo voorstellen dat de gemiddelde oudere woonboot wat minder is geisoleerd dan een vinexwoninkje. Dus dan kom je ofwel op een hele flinke warmtepomp uit, ofwel op extra kosten voor isolatie.

Die 15-20k is wel ongeveer het bedrag dat je vaker langs ziet komen om een woning van het gas af te halen. Het is dan niet alleen de pomp. Maar als je bezig bent blijkt de meterkast ook mee te moeten, nog her en der wat HR++ glas enz.

Maar wat lijkt je dan een realistischer bedrag voor de complete aanschaf + installatie?