Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1056491

Topicstarter
Sinds gister nadat mijn laptop een halfuur uit was geweest, wou ik weer verder met netflix kijken. En kwam er achter dat mijn geluid over de speakers het niet meer deed. na opnieuw opstarten had ik 5 secondes heel ligt geluid en dat viel toen ook weg. Mijn vraag is of dit een software probleem is, die ik zelf kan oplossen. Of dat ik toch terug moet naar de winkel.

Ik heb de HP Pavilion 15-bc235nd met deze audiospecificaties:

Apparaat 1: Intel(R) Display Audio
Status: Ingeschakeld
stuurprogramma: IntcDAud.sys
versie: 10.23.0.567

Apparaat 2: Realtek High Defenition Audio
status: Ingeschakeld
stuurprogramma: RTKVHD64.sys
versie: 6.0.1.8117

Ik heb via hp en windowsupdater alle mogelijke updates uitgevoerd, mijn pc met Ccleaner opgeruimd en een virusscan er overheen gehaald. Niks werkt. Tevens heb ik wel normaal geluid als ik een koptelefoon inplug. Maar door het meerdere malen bij opstarten licht geluid produceren. Weet ik niet 100% zeker of het een hardware probleem is.

Bij voorbaat dank,

Jesse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-05 16:14
En als je bij apparaatbeheer bij het geluid kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via apparaatbeheer heb ik de 2 stuurprogramma's opnieuw bijgewerkt en beide verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@Anoniem: 1056491 Wat als je op het geluidsicoontje klikt in je taakbalk? Krijg bij mijn HP (niet pavilion) laptop de keuze uit Luidsprekers en Hoofdtelefoon of iets dergelijks, probeer daar eens van settings te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@CtrAltDelicious Bij mij heb niet die optie, ik krijg dan alleen te zien dat die op luidspreker/hoofdtelefoon staat. Tevens als ik mijn koptelefoon inplug dan zie ik wel dat de hoeveelheid geluid veranderd. Dus heb wel het idee dat die de onderscheid maakt tussen wanneer wel en geen koptelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@Anoniem: 1056491 Dan heb ik zo geen oplossing voor je.. Helaas!
Pagina: 1