Macro vragen naar een bestand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipers
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03-2023
Hi,

Ik heb een macro in Excel, die automatisch een mail opent en daarbij altijd dezelfde bijlage aan toevoegd, maar ik wil ook graag de optie dat hij vraagt om een extra bestand toe te voegen. Dit bestand heeft namelijk niet altijd dezelfde bestandsnaam.

Wat dien ik nog toe te voegen aan onderstaande code?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
    .......
......
........
        Sheets("Verzenden").Select
        With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
        'Aan
        Set Rng = Range("B3").Resize(, Cells(3, Columns.Count).End(xlToLeft).Column - 1)
        If Rng.Count > 1 Then
            .To = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Rng)), ";")
        Else
            .To = Rng.Value
        End If

'CC en BCC
        If Range("B4") <> "" Then
            Set Rng = Range("B4").Resize(, Cells(4, Columns.Count).End(xlToLeft).Column - 1)
            If Rng.Count > 1 Then
                .CC = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Rng)), ";")
            Else
                .CC = Rng.Value
            End If
        End If

If Range("B5") <> "" Then
            Set Rng = Range("B5").Resize(, Cells(5, Columns.Count).End(xlToLeft).Column - 1)
            If Rng.Count > 1 Then
                .BCC = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Rng)), ";")
            Else
                .BCC = Rng.Value
            End If
        End If

.Subject = Range("F1")
        .Body = Join(Application.Transpose(Range("B7:B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)), vbCrLf) 'Mailtekst
        .Attachments.Add "H:\ABC - kopie.pdf"
        .Display
        End With

End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sipers schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:14:
[...] Wat dien ik nog toe te voegen aan onderstaande code? [...]
Waarom vraag je dat? Werkt ie nu niet?

Volgens mij mis je nog 100% van de code die op wat voor manier zou vragen om een bestand, dus ik denk dat je die code toe moet voegen. Google-tip

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 27-03-2018 14:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipers
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03-2023
Room42 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Waarom vraag je dat? Werkt ie nu niet? Volgens mij mis je nog 100% van de code die op wat voor manier zou vragen om een bestand, dus ik denk dat je die code toe moet voegen.
Mijn kennis van macro's is beperkt, vandaar.

Maar via .Attachments.Add "H:\ABC - kopie.pdf" wordt altijd dit bestand toegevoegd, maar ik wil dat er ook een pop up komt met de vraag welk bestand ik nog wil toevoegen. Als dat een volledig andere code is hoor ik die ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 16:14
We snappen dat je die graag hoort, maar zo werkt het hier niet. We verwachten dat je zelf ook wat inspanning levert, en jij vraagt hier gewoon om een kant-en-klare oplossing ;) Zie ook de google-tip van @Room42

Oftewel, schrijf wat code die een file dialog opent, en vervolgens het geselecteerde bestand als attachment toevoegt.

[ Voor 21% gewijzigd door borft op 27-03-2018 14:27 ]