Hi,
Ik heb een macro in Excel, die automatisch een mail opent en daarbij altijd dezelfde bijlage aan toevoegd, maar ik wil ook graag de optie dat hij vraagt om een extra bestand toe te voegen. Dit bestand heeft namelijk niet altijd dezelfde bestandsnaam.
Wat dien ik nog toe te voegen aan onderstaande code?
Ik heb een macro in Excel, die automatisch een mail opent en daarbij altijd dezelfde bijlage aan toevoegd, maar ik wil ook graag de optie dat hij vraagt om een extra bestand toe te voegen. Dit bestand heeft namelijk niet altijd dezelfde bestandsnaam.
Wat dien ik nog toe te voegen aan onderstaande code?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| ....... ...... ........ Sheets("Verzenden").Select With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0) 'Aan Set Rng = Range("B3").Resize(, Cells(3, Columns.Count).End(xlToLeft).Column - 1) If Rng.Count > 1 Then .To = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Rng)), ";") Else .To = Rng.Value End If 'CC en BCC If Range("B4") <> "" Then Set Rng = Range("B4").Resize(, Cells(4, Columns.Count).End(xlToLeft).Column - 1) If Rng.Count > 1 Then .CC = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Rng)), ";") Else .CC = Rng.Value End If End If If Range("B5") <> "" Then Set Rng = Range("B5").Resize(, Cells(5, Columns.Count).End(xlToLeft).Column - 1) If Rng.Count > 1 Then .BCC = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Rng)), ";") Else .BCC = Rng.Value End If End If .Subject = Range("F1") .Body = Join(Application.Transpose(Range("B7:B" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)), vbCrLf) 'Mailtekst .Attachments.Add "H:\ABC - kopie.pdf" .Display End With End Sub |