Aanschaf 3d printer via aliexpress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Ik heb een 3d printer gezien op aliexpress de tevo tornado, deze printer kan verzonden worden vanuit Duitsland.
Nu is mijn vraag: hoe zit het met invoerrechten en BTW? Moet ik dit nog betalen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
BInnen europ hoef je geen importheffingen te betalen. Kan zijn dat je belasting betaald maar volgens mij niet aangezien hij vanuit duitsland komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als die echt uit duitsland komt, dan betaal je niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:52
.... niks, anders dan de aanschafprijs .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
Bedankt voor de reacties! Bij verzending stond ook nog eens dat de verzending via DHL_DE gaat.
De printer is morgen in de aanbieding linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit was echt weer heel makkelijk te vinden en aan de openingspost te zien is dit effectief je Google-opdracht geweest 8)7 Maar goed, om dan diezelfde zoekresultaten maar even officieel te maken:
Moet ik belastingen bij invoer betalen?
[...]
EU-land*: U betaalt alleen btw (omzetbelasting) aan de ondernemer van wie u de goederen ontvangt, niet aan de Nederlandse Douane. Voor alcoholhoudende producten betaalt u accijns.

[...]
* EU-land: landen die lid zijn van de Europese Unie.
Dat is dan ook de reden dat ik op AliExpress vaak 'eu' of 'eu warehouse' meeneem in de zoekopdracht voor duurdere producten ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remix42
Room42 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:38:
Dit was echt weer heel makkelijk te vinden en aan de openingspost te zien is dit effectief je Google-opdracht geweest
het gaat mij meer om een bevestiging: moet ik wel of geen btw betalen, omdat de verkoper buiten de EU gevestigd zit maar het product vanuit Duitsland verzonden kan worden.
ik had eigenlijk de start topic beter moeten verwoorden.
Room42 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:38:
Dat is dan ook de reden dat ik op AliExpress vaak 'eu' of 'eu warehouse' meeneem in de zoekopdracht voor duurdere producten ;)
Bedankt voor de tip!

[ Voor 22% gewijzigd door remix42 op 27-03-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
remix42 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:12:
Ik heb een 3d printer gezien op aliexpress de tevo tornado, deze printer kan verzonden worden vanuit Duitsland.
Nu is mijn vraag: hoe zit het met invoerrechten en BTW? Moet ik dit nog betalen?
En hoe is het bevallen? hoe lang voor je hem binnen had en hoe bevalt de printer? Zit nu namelijk te dubben om het 2018 model te bestellen :) Maak me eigenlijk alleen maar zorgen om het geluid en dat wave effect die de ouder modellen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 27-06-2018 14:51 ]

Pagina: 1