Windows 10 "onbekende contactpersoon"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb onlangs een nieuwe NUC met Windows 10. Ik deel bestanden in een thuisgroep met mijn werkcomputer, een Xbox en een NAS server, alles werkt tot nu toe prima.

Echter heb ik op mijn NUC beperkt opslag en bewaar bijvoorbeeld mijn Muziek en Download bestanden (in mappen met respectievelijk dezelfde namen) op een externe HDD en heb deze toegevoegd aan Windows Bibliotheek.

Op mijn vorige NUC, of wie weet zelfs op de PC daarvoor, gebruikte ik geen MS account en koos simpelweg een gebruikersnaam om bestanden te delen. Ik heb geen idee meer welke naam/wachtwoord daarbij hoorde. Nu staat bij mijn map Downloads en Muziek een "Onbekende Contactpersoon" als eigenaar. Ik zou deze graag willen verwijderen en mijn MS account als eigenaar willen instellen voor deze mappen en onderliggende bestanden, maar heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Ik hoop dat ik dit in het juiste forum post, zo niet, dan bij deze mijn welgemeende excuses hiervoor. Niets zo irritant als topic vervuiling als je ergens naar op zoek bent.

Hieronder nog een screenshot ter verduidelijking. Alvast heel hartelijk bedankt voor alle eventuele hulp!

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m6m779xj6kopcto/eigenaar-onbekend.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:03
Je bedoelt dat je het ownership van de files wil met het acc dat je nu gebruikt?

Zoiets: www.howtogeek.com/howto/w...ight-click-menu-in-vista/ ?

[ Voor 7% gewijzigd door Itrme op 28-03-2018 18:00 . Reden: linkje ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel; de onbekende persoon is een account van je vorige NUC met permissies op die directory/file. Omdat dat account van je vorige NUC vanzelfsprekend niet bekend is op je nieuwe NUC, staat 'ie er tussen.

Heb je er last van? Nee? Dan lekker zo laten. Ja? Dan ownership overpakken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelono
Dank jullie wel. Inmiddels is het me gelukt om via Geavanceerde Instellingen mijn eigen MS account als Eigenaar in te stellen en daarmee de ownership over te nemen.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Ik ben een ander probleem tegengekomen dat van het een op het andere moment is opgetreden. (zonder ook maar één enkele verandering aan m'n systeem te hebben aangebracht.)

Ineens kan ik UAC niet uitzetten. Windows loopt vast bij iedere melding afkomstig van UAC. Het scherm of ik wil toestaan dat er veranderingen aan het systeem worden aangebracht verschijnt in beeld, en ik kan vervolgens niet meer op Ja/Nee klikken. Het enige dat ik dan kan doen is de aan/uitknop op mijn NUC indrukken en opnieuw opstarten.

Ik heb geprobeerd Winaero Tweaker te gebruiken om de verborgen Admin account aan/uit te zetten en UAC ervoor in te schakelen, maar ook hierbij krijg ik de melding van UAC en loopt het dus vast.

Ben een beetje ten einde raad wat ik hiermee aan moet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Backup gemaakt en Windows opnieuw geïnstalleerd. Ik was er klaar mee. Alles werkt nu weer gelukkig.
Pagina: 1