Adobe Muse stopt - Wat is een goed alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Adobe heeft aangekondigd dat ze Adobe Muse na mei 2019 niet meer gaan ondersteunen. Ondanks dat je het programma nog wel kunt blijven gebruiken, komen er dus geen updates meer voor.

Nu vroeg ik mij af wat een goed alternatief is voor Adobe Muse. Een programma waarbij ik dus niet zelf hoef te coderen, want dat is toch de kracht van Muse. Maar ik wil ook niet vastzitten aan een programma die waarbij alleen hun eigen hostingdienst kan gebruiken, want die vrijheid was ook de kracht van Muse.

Wie weet een goed alternatief voor Adobe Muse? Bij voorkeur eentje die werkt op MacOS.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Muse is een site-builder toch? Geen idee of er alternatieven zijn, maar ik had het idee dat de "age of the sitebuilders" inmiddels toch wel héél ver achter ons lag, gezien iedereen tegenwoordig gewoon wordpress of een ander CMS gebruikt wat zonder aanvullende tools te updaten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HTML en CSS leren?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dit. Ik zie mensen op het adobe forum zeuren dat ze steeds nieuwe tools moeten leren. Als je gelijk begint met HTML en CSS ben je veel vrijer en niet afhankelijk van de grillen van 1 bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Alsof HTML en CSS niet evolueren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Dat is natuurlijk de meest ideale methode. Ik zou hier zelf ook voor gaan. Maar de vraag is eigenlijk namelijk het bedrijf waar ik werk. Wij hebben mensen hier die echt niet kunnen coderen, maar wel websites kunnen designen met Muse. Het zou mooi zijn als ze dit gewoon op deze manier kunnen blijven doen met een andere tool in de toekomst. Vandaar mijn vraag.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
En wie gaat die Muse ontwerpen omzetten in echte websites?
Als ik in dienst kwam als techneut zou ik de eerste dag al rennend ontslag nemen.

De vraag is daarom meer: wat voor bedrijf zijn jullie?
En waarom kan je geen web(design) bureau inschakelen voor dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DJMaze schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:58:
En wie gaat die Muse ontwerpen omzetten in echte websites?
Als ik in dienst kwam als techneut zou ik de eerste dag al rennend ontslag nemen.

De vraag is daarom meer: wat voor bedrijf zijn jullie?
En waarom kan je geen web(design) bureau inschakelen voor dit soort dingen?
Wij zijn een leerbedrijf voor mensen met autisme om juist iets te leren in het gebied van o.a. website ontwikkeling. We helpen mensen om zo dichter bij arbeidsmarkt te kunnen komen. Maar coderen is niet voor iedereen weggelegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 27-03-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Kijk nou komen we ergens.
Autisme is een vorm waarbij je iets leert en dat truukje steeds herhaalt (ontwikkelaars zijn in zekere mate ook autisten).
Echter zijn er vele soorten van autisme, de één kan prima op zichzelf leven de ander niet.
Ga die tweede doelgroep niet in website ontwikkeling stoppen want dan kan je elke vijf jaar opnieuw beginnen.
Als je hebt geleerd om met Windows 7 te werken kan zo iemand ook niet 1-2-3 met Windows 10 werken, of de MS Office met de Ribbon interface (daar hadden zelfs niet-autisten moeite mee).

Bedenk dus eerst even goed welke autist je wat gaat leren.

Waarschijnlijk is hun een website laten ontwerpen in Photoshop/GIMP/Inkscape met smart objects dan nog wel het meest makkelijke, en laat je iemand anders dat ontwerp omzetten in HTML en CSS.

Met Muse, etc. komen ze niet dichter bij de arbeidsmarkt

[ Voor 16% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DJMaze schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:08:
Kijk nou komen we ergens.
Autisme is een vorm waarbij je iets leert en dat truukje steeds herhaalt (ontwikkelaars zijn in zekere mate ook autisten).
Echter zijn er vele soorten van autisme, de één kan prima op zichzelf leven de ander niet.
Ga die tweede doelgroep niet in website ontwikkeling stoppen want dan kan je elke vijf jaar opnieuw beginnen.
Als je hebt geleerd om met Windows 7 te werken kan zo iemand ook niet 1-2-3 met Windows 10 werken, of de MS Office met de Ribbon interface (daar hadden zelfs niet-autisten moeite mee).

Bedenk dus eerst even goed welke autist je wat gaat leren.

Waarschijnlijk is hun een website laten ontwerpen in Photoshop/GIMP/Inkscape met smart objects dan nog wel het meest makkelijke, en laat je iemand anders dat ontwerp omzetten in HTML en CSS.

Met Muse, etc. komen ze niet dichter bij de arbeidsmarkt
Je hoeft mij niks uit te leggen over autisme. Ik heb namelijk zelf ook autisme ;)
Iedereen die bij ons komt, is in principe zelfstandig genoeg. Niet iedereen heeft aanleg voor coderen, maar heeft wel de interesse om website te maken. Daar proberen wij in te middelen. En Muse is daarvoor een prima tool. Voorlopig blijven we nog wel even bij Muse nog.

Zoals we er nu over denken, willen de overstap maken naar Dreamweaver. Mede vanwege de design editor die ook in Dreamweaver aanwezig is, maar we willen wel dat de website-mensen kennis gaan maken met html/css.

Maar mocht er toch nog een goed alternatief voor Adobe Muse opduiken dan zijn wij, met ons bedrijf, geïnteresseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 28-03-2018 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf inmiddels een kandidaat gevonden welke Adobe Muse zou kunnen gaan vervangen in de toekomst.

Het softwarepakket heet: Pinegrow
Url: https://pinegrow.com/

Het programma laat nog steeds dmv drag and drop werken, maar schermt de code, en de manier hoe html etc.. opgebouwd is, niet af verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simoncgbn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Bootstrap Studio is ook een goed alternatief. Hiermee kunnen er perfect websites gemaakt worden zonder te hoeven coderen, maar de mogelijkheid om zelf code te veranderen, is er wel. Dit kan misschien een optie zijn om de werknemers toch geleidelijk bekend te maken met HTML/CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:08
simoncgbn schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:12:
Bootstrap Studio is ook een goed alternatief. Hiermee kunnen er perfect websites gemaakt worden zonder te hoeven coderen, maar de mogelijkheid om zelf code te veranderen, is er wel. Dit kan misschien een optie zijn om de werknemers toch geleidelijk bekend te maken met HTML/CSS.
Dat ziet er wel interessant programma uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieS
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06-2023
Zeror schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:43:
Ik heb zelf inmiddels een kandidaat gevonden welke Adobe Muse zou kunnen gaan vervangen in de toekomst.

Het softwarepakket heet: Pinegrow
Url: https://pinegrow.com/

[video]

Het programma laat nog steeds dmv drag and drop werken, maar schermt de code, en de manier hoe html etc.. opgebouwd is, niet af verder.
Dit programma ziet er inderdaad wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 08:19
Typische discussie die in onze onderwijsinstelling ook al jaren gevoerd wordt. We hebben ook al een aantal sterke 'Muse-believers' gehad, waarbij ik al enkele jaren waarschuw voor het scenario dat Adobe met enige regelmaat pakketten afschiet.

Ik leer mijn studenten, ondanks de drempel, ook puur HTML en CSS omdat dat de enige weg voorwaarts is om iets te bereiken in front-end web.

Ik zou je sterk afraden om bovenstaande programma's te gaan gebruiken, zelf heb ik ze ook gebruikt en heb ook enkele jaren 'Bootstrap'-ervaring. Het afgelopen half jaar heb ik Bootstrap volledig laten vallen en focus ik mij op CSS Grid, omdat dat veel van de layoutproblemen die Bootstrap 'oploste' gaat vervangen.

Bootstrap 4 zal niet de impact hebben, zoals 3 die had. Bootstrap 3 hielp ons op een zeer eenvoudige manier responsive layouts maken. Bootstrap 4 hebben we daar niet meer voor nodig.

Leer uw studenten het Box-model, Box-sizing, media-Query's, Flexbox en CSS Grid en ze hebben een vele betere basis om een deftige website te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Finder schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:51:
Het afgelopen half jaar heb ik Bootstrap volledig laten vallen en focus ik mij op CSS Grid, omdat dat veel van de layoutproblemen die Bootstrap 'oploste' gaat vervangen.

Bootstrap 4 zal niet de impact hebben, zoals 3 die had. Bootstrap 3 hielp ons op een zeer eenvoudige manier responsive layouts maken. Bootstrap 4 hebben we daar niet meer voor nodig.

Leer uw studenten het Box-model, Box-sizing, media-Query's, Flexbox en CSS Grid en ze hebben een vele betere basis om een deftige website te bouwen.
^ Dit.

Leer de fundamenten en het framework maakt niet uit. Sterker nog; het framework zit vaak juist in de weg, zeker bij een 100% pre-fab oplossing als Bootstrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104531

Hi Zeror,

Misschien kan je Adobe XD uitproberen? Tumult Hype is ook een fijn programma hiervoor.

• GerbenRawr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 10:31
Ik heb een tijdje gekeken hoe mensen websites met Webflow bouwen, dat zag er ook wel goed uit!
Pagina: 1