Herstellen scherm iPad 2017: past scherm Air 1st gen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Mijn vraag
Gisteren is helaas onze - minder dan één jaar oude - iPad 2017 gevallen. Ondanks de wel erg robuuste hoes is het scherm total-loss... Ik ben niet vies van wat DIY (batterijen in iPhone4S en iPhone6 al zelf vervangen bijvoorbeeld), dus iFixIt it was.
De stappen om te herstellen vallen helaas nogal tegen aangezien de hele front-assembly vastgelijmd is. Maar ok, 310 EUR herstelkosten bij Apple zelf zie ik ook niet zo direct zitten.

Als ik vervolgens zoek op de iFixIt site naar de front panel voor iPad 2017 blijkt deze niet voorradig te zijn (https://eustore.ifixit.co...igitizer-Touch-Panel.html). In de description staat echter wel dat deze ook compatible is met de iPad Air 1st gen.
Ok top, dan maar naar de onderdelen voor de Air. Daar vind ik een volledige front-panel assembly (wat mij ook handiger lijkt) incl de nodige tools (https://eustore.ifixit.co...Front-Panel-Assembly.html) die wel voorradig is. Hier wordt echter nergens vermeld dat deze compatible zou zijn met de iPad 5 (2017)...

Heeft iemand hier ervaring met deze parts (en evt ook met de herstelling zelf)? Gezien de relatief lage kostprijs voor het scherm wil ik de gok nog wel wagen om de moeilijke herstelling uit te voeren, maar dan moet ik wel zeker zijn van het juiste scherm.
Indien iemand nog betrouwbare sources heeft van kwalitatieve parts mag je mij die altijd doorgeven (hier of via DM)

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad 5 (2017) 32GB WiFi only

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Parts list en guides van iFixIt

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Beste antwoord (via Darkstar op 09-04-2018 11:54)

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ja dat kan, vorige week nog gedaan.
Wel even opletten met het overzetten van de homebutton ivm de vingerafdrukscanner.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik heb mijn ipad 2107 nog niet hoeven te repareren, maar deze wel gekocht met in het achterhoofd dat het scherm en de digitizer te vervangen zijn, itt tot de laatste ipad air's waarbij deze verlijmd zijn met het lcd-scherm.

Ifixit heeft mij dus nog nooit teleurgesteld, al heb ik ook schermen besteld bij anderen. Het laatste scherm dat ik heb gekocht kwam uit Engeland, voor een prijs die hoger is dan het scherm voor de ipad 5/2017 bij ifixit. Ik zou hem gewoon bij ifixit bestellen, inclusief alle tape-jes en instrumenten en het fijne oleofobe coating zodat je lekker over het scherm kunt glijden zonder meten dikke vette strepen te trekken.. Wel even opletten of het frame nog goed vlak is. Vaak is dit enigzins verbogen en staat het scherm wat vervangen is onder spanningen waardoor het sneller breekt/scheurt.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ja dat kan, vorige week nog gedaan.
Wel even opletten met het overzetten van de homebutton ivm de vingerafdrukscanner.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Heb de gok inderdaad genomen en de assembly voor de Air 1st gen besteld.
Home button overgezet en alles werkt prima. Wel een pain-in-the-a** om het kapotte scherm los te krijgen, jammer dat ze zo moeilijk repareerbaar zijn...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair