ervaringen met high-end videokaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hebben mensen hier ervaring met bv de FireGl1 of de intense 3d wildcat, of andere high end kaarten. Hoe is de beeldkwaliteit t.o.v. bv de G400, en hoe is de game performance (met openGL zit het in 3dsmax en maya wel goed denk ik)

specs

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
voor gaming moet je geen pro video kaart gebruiken, fire gl. HOE oud was die "high end" video kaart?

• maratropa
  • Niet online
de fireGL 1000 is oud jah, de TNT trekt hem eruit. Maar ik heb het over de nieuwe fireGL 1...dies geloof best nieuw.

specs

Verwijderd

de enige 'high end' kaart waarmee ik lekker gewerkt heb in max op opengl was een accelgraphics....
die firegl waar je het over hebt is niet zo heel high end....ieg niet genoeg om max in opengl te draaien.....veel trager als heidi :(

maar ja dat soort kaarten draaien op geometry acceleration, en zijn absoluut niet geschikt om (de laatste) spellen op te spelen.

mijn advies is gewoon een geforce (ofzo) te kopen en max lekker in software z-buffer te draaien.....snel genoeg, en dan kun je tenminste ook alle spellen draaien.

Verwijderd

heb hier zelf een beetje wel alle videokaarten tot mn beschikking (elsa gloria, 3dlabs oxygen, diamond firegl e.d.)

de oxygen GVx1 presteert goed, maar de firegl is allang achterhaald...

maar wil je echt een goed presterend pro-kaartje, dan zou ik voor de Elsa Gloria-II gaan (Nvidia Quadro)

mzzlz
;)

Verwijderd

yep, you're right....alleen moet je dan wel eerst ff de lotto winnen....hoe duur was ie ook alweer?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Volgens mij is zo'n FireGL1 3 keer zo duur hoor

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

als het geld niet echt een grote rol speelt koop dan een sgi workstation voor maya. een octane of als je echt heel veel geld over heb een OnyX2. Ze zijn bij sgi wel een beetje aan de prijzige kant maar dan heb ej ook wat, neem dat maar van mij aan :) . (maar als je alleen Maya en 3d studio max gaat draaien en soms spellen speelt dan zou ik een SGI Windows nt workstation nemen de 320 of de 540 hangt ervanaf hoe complex je 3d tekeingen zijn.

Mzzls,

SinC

• maratropa
  • Niet online
die SGI's hebben we op de uni. retesnel, maar door het netwerk uit 1950 zijn ze laaaangzaam. erg jammer.

specs

Verwijderd

neem ej die toch :)

die sgi kan geloof op een netwerk gekoppeld worden met zijn firewire aansluiting is een beetej vaag maar schijnt te kunnen dus dan is het lekker snel
Pagina: 1