iCloud for Windows installatiebestand certificaat verlopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
Ik heb laatste versie itunes, en als ik icloud voor windows wil installen dan zie ik voor de icloud setup een ongeldig of out of date certificaat 25-02-2018 [verlopen.]

windows 1709 build 16299.334
nieuwste update https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4089848

Itunes zelf heeft ook een verlopen certificaat. Hm eens kijken of ik hem wel bij apple vandaan heb, missc heb ik niet goed opgelet, of hebben er meer een verlopen cert in de setups van beide progs [itunes & icloud]

[ Voor 27% gewijzigd door Mel33 op 27-03-2018 10:49 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Niemand een antwoord op dit gevaarlijke verlopen cert van itunes en icloud op een windows 10 pro?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Laat het certificaat eens zien. Als Apple inderdaad een verlopen cert heeft dan is er actie nodig. Schat dus dat er iets in je configuratie fout is. Kortom post eens wat meer dan alleen tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Excuus, ik had hem al in mijn foto map staan, vergeten erbij te plaatsen

Maar als jullie de setup van either itunes of icloud, downen en dan op de details->eigenschappen cert, klikken bij de uac melding, kan je het zelf ook zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ybVlChVCtfjJ4vDk0ggO69kN/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Bij de installer van iCloud zie je als je bij de UAC prompt op Show more details en vervolgens "show information about the publisher's certificiate" klikt inderdaad een geldig tot 25/02/2018 staan, maar mijn Insider Build klaagt er niet over.

Dit is iets wat alleen Apple op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja klopt ik heb hun al geïnformeerd 2 week geleden. in support, geen reactie tot nu

ik heb het (itunes) intussen even verwijderd, cloud had ik zowiezo al niet op me windows gezet (ook omdat die bonjour (die meekomt met itunes) altijd problemen geeft in windows))

Ik snap dat ze, jou zo graag op een imac ofzo willen hebben, maar om dit zo te doen is misdadig vind ik.

en hij is al meer dan 1 maand verlopen, ter info

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 28-03-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Hoezo misdadig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel verduidelijkt dat het hier om iCloud for Windows gaat, en niet om iCloud zelf :)

Afgezien daarvan is dit slordig van Apple, maar alleen iets wat Apple kan oplossen. Neem aan dat je het installatiebestand wel direct bij Apple zelf hebt gedownload.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dankje voor de titel-aanpassing, had hem te snel gepost, dank u.
Uiteraard, maar even ter mijne info, is hij bij jou niet verlopen dan?
Want jou link geeft mij ook dit verlopen cert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb hier geen Windows draaien, dus kan dat niet controleren :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dus begrijp ik goed dat het dus OS afhankelijk is, of u een geldig certificaat kan vergelijken(zien) komend uit een setup programma?

Mijn vraag is nu;
Is de datum van het cert van hun setup prog, afhankelijk van 'mijn' certificaten in 'mijn' windows?

[ Voor 31% gewijzigd door Mel33 op 28-03-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mel33 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:15:
Dus begrijp ik goed dat het dus OS afhankelijk is, of u een geldig certificaat kan vergelijken(zien) komend uit een setup programma?
Ik zou zeggen dat je zonder een Windows machine niet gemakkelijk een Windows installer kan uitlezen, en dus het certificaat niet kan achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gooi alles er eens af met sleutels etc en instaleer dan opnieuw vanaf Apple site

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb hem zojuist even vanaf de Apple site gedownload en het klopt wat TS zegt (W10 hier).

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-03-2018 15:19 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke duidelijk, ik dacht dat je dat wel kan namelijk evt virtueel windows.
Nee ik begrijp, u hoeft het niet voor mij te testen.

iemand anders missc?

@armageddon_2k1 thanks

@Hackus ja ik heb 3 cert die verlopen zijn (in windows zelf,) de rest is up to date.
Ik heb geen apple cert's meer in mijn systeem

Edit;
Het is ook bij de itunes setup gaande.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 28-03-2018 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De geldigheidsdatum is inderdaad bij zowel iCloud als iTunes voor Windows verlopen maar er is een countersignature met timestamp van voor de vervaldatum dus Windows beschouwt de handtekening gewoon als geldig. Je weet dus: sinds 23 januari 2018, datum van betekening, is er niet met het bestand gerommeld. Nieuwe betekening kan niet maar dat hoeft ook nog niet, zolang de private sleutel van de counter-handtekening veilig is maakt dat niet.

Kortom: niks aan het handje maar Apple moet op gegeven moment wel voor certificaten met nieuwe geldigheidsperiode zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ha dank, ik heb even doorgezocht en idd er is een countersignature met timestamp en die wordt vernieuwd op 4 april 2018 als ik goed gelezen heb in het cert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Story continue's maar nu met itunes

Ik krijg een update van iTunes 12.9.3
En als ik naar het certificaat kijk voordat ik iTunes update dan blijkt hij geldig te zijn tot 25 febr 2018

Hoe zit dat, nou? gaat apple dit nog fixen of moet ik het ergens aangeven,
Want ik kan mij haast niet voorstellen dat Apple een oud certificaat gebruikt

Wat zie ik over het hoofd?

Edit

Aan @Olaf Er staat bij de uitgebreide fout controle: dat de intrekkingsstatus niet gecondoleerd kan worden omdat de server offline is, dus dan zit ik met deze uitspraak "Kortom: niks aan het handje maar Apple moet op gegeven moment wel voor certificaten met nieuwe geldigheidsperiode zorgen."

Edit 2
Die server die offline is, is dat 1 van symantec, hebben die niet een vinger hier in de pap.
Hoop dat iemand die er meer van weet, er eens naar kijkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2019 11:22 ]

Pagina: 1