Na maanden van renoveren is vandaag ons elektrische installatie gekeurd (en goedgekeurd). Goed nieuws dus. De controlleur gaf wel aan dat onze zonnepaneelinstallatie niet voldoet aangezien de hoogspanningkabel (400v) naast de afvoerbuis van de CV ligt. Deze installatie is gekeurd door de oude bewoner en ik heb hiervoor de papieren. Hij gaf aan dat hij dit nooit zo had goedgekeurd.
Aangezien ik nieuw in Belgie ben heb ik nu vragen mbt wat ik nu moet doen en vooral wie verantwoordelijk is. Stel, de installatie is daadwerkelijk fout en ik dit zou willen laten repareren wie betaald dit? Is dit een verborgen gebrek en dus de schade voor de oude eigenaar? Is dit een schade waarvoor de vorige keurder verantwoordelijk is?
Tips?
Aangezien ik nieuw in Belgie ben heb ik nu vragen mbt wat ik nu moet doen en vooral wie verantwoordelijk is. Stel, de installatie is daadwerkelijk fout en ik dit zou willen laten repareren wie betaald dit? Is dit een verborgen gebrek en dus de schade voor de oude eigenaar? Is dit een schade waarvoor de vorige keurder verantwoordelijk is?
Tips?