Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 16:03
Hoi

Ik heb een Hp stream x360 met windows 10 erop maar dat is soms echt traag.
Daarom dacht ik eraan om er chromeos op te installeren. De pc heeft volgens mij identieke hardware als de hp chromebook 11 G5 ( celeron n3060 / 4 Gb )

Maar kan ik dit zomaar doen, bootloader... ? Waar kan ik het image hiervoor vinden?

Zou er ook cloudready op kunnen zetten , maar dan heb ik geen android app ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat let je om vanaf een bootable usb te draaien? Of een extra SSD te kopen en het daar ff op te zetten? Haal je de originele er ff uit. Hoef je niks weg te gooien.

Of eerst klonen van je huidige SSD mbv Clonezilla Usb boot en dan naar image. Het is maar dat je terug kunt :)

Having said that: je zou ook eens kunnen onderzoeken waar de traagheid vandaan komt. Ik heb een vergelijkbare celeron met 4GB van Dell en die is ook niet vooruit te trappen. Het is iig geen machine om veel op te multitasken.

Waar ervaar je de traagheid? Knal de windows search service eens uit en check je geheugengebruik even.

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 27-03-2018 10:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
Ik denk dat de traagheid gewoon komt door de emmc drive, dus even eruit en een andere of grotere erin is al geen optie.
Even gebrobeerd en app uit de windows store installeren en dat heeft echt uren bezig geweest :-( voor een youtube player

Heb cloudready er al eens opgezet en dat is beter, maar kan dan geen android apps draaien. De tabjes van chrome zijn niet gemaakt voor met touch screen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lees hier ff rond https://www.chromium.org/chromium-os

Verwacht je niet gewoon teveel van je laptopje ? anders maar weer 8.1 er op zetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zelf Chrome OS installeren op een standaard laptop gaat niet lukken. En zeker niet met ook de Android apps erbij. Beste tip: verkoop die HP nu je er nog een leuke prijs voor kunt krijgen en koop een mooie Chromebook. Anders blijft het bij een compromis.

Zelf heb ik een Samsung Chromebook Plus van Amazon.com. Dikke aanrader.
https://www.samsung.com/u...c24-k01us-xe513c24-k01us/

[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 27-03-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
Dat is mijn idee ook , proberen verkopen. Maar niemand wilt hem hebben , voor de prijs dit ik verwacht en dat is niet zo veel :-(

Die samsung chromebook plus staat ook op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:05
Of zet er een lichte Linux versie op, bijv. Xubuntu, uiteraard nadat je de Windows gekloond en veilig gesteld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
Cloudready erop gezet en wat een wereld van verschil
Nu is hij teminste bruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
Ik heb 2 HP streams (11 en 14 inch) met Cloudready er op. Zijn daardoor weer prima bruikbare machientjes geworden. MS office via de cloud. Bijkomend voordeel: batterij gaat nóg langer mee (tot 10 uur). Mis Windows niet en Android apps ook niet.
Pagina: 1