Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50
Goedendag,

Sinds een dag heeft het scherm van mijn notebook soms een rare waas achter zich. Dit komt soms nadat hij uit slaapstand komt. Soms uit slaapstand werkt het scherm volkomen normaal. Na een tijdje de notebook gebruiken kan het probleem ook langzaam weggaan.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
NVRAM gereset --> Het probleem is voor de eerste keer opstarten verholpen, na in slaapstand kan het weer terugkomen
SMC gereset --> Werking onbekend, samen met NVRAM gedaan
MacOS High Sierra opnieuw geïnstalleerd --> Schone installatie vanaf USB stick, probleem blijft.

Na deze stappen heb ik mijn Time-Machine teruggezet, het probleem is dus nog steeds af en toe. Foto's van het probleem zijn bijgevoegd. Er is te zien dat het scherm een gekke waas geeft, ook is er een screenshot toegevoegd, hier is de waas niet te zien wat volgens mij betekend dat het probleem niet in het signaal naar het scherm zit.

Wat denken jullie dat het probleem is? Misschien terug naar de winkel voor een (BIOS achtige) update? Of denken jullie dat het hardwarematig in het scherm zit? Op internet heb ik geen vergelijkbare problemen gevonden.

https://www.dropbox.com/s...ok3fIu-So-ZEzIdjHTZa?dl=0

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Jean37 op 27-03-2018 08:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Het scherm zelf of de beeldschermkabel zijn mogelijke boosdoeners. Het is niet iets dat met software geregeld kan worden. Tijd om contact te zoeken met Apple.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
Het probleem lijkt uit zichzelf te zijn verdwenen. Ik heb blijkbaar nog garantie dus ik zal het op die manier verder afhandelen, dank voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Klinkt inderdaad als een beeldscherm probleem. Wat gebeurt er als je het scherm heen en weer beweegt? Als in beetje dicht (niet helemaal) en weer open beweging. Als je dat doet en je ziet de videosignaal raar doen dan is het de kabel.

Probeer er met je telefoon een filmpje van te maken. Maakt het stukken duidelijker voor de reparateur die dat voor je uit moet zoeken.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 15:09
Hi Jean,

Controleer even of je beeldscherm last heeft van het bekende schermcoating probleem. Dan ontstaan er licht 'vlekken' in de coating laag op het scherm. Dit kan een afdruk van het toetsenbord zijn of aan de randen (meestal bovenzijde).

Zeer grote kans dat dit zichtbaar is (de lichtste afdruk midden scherm van het toetsenbord dat niet weggaat, is al voldoende).

Indien dit het geval is, vervangt Apple sowieso kosteloos het beeldscherm (hier loopt een Quality Program voor). Dan hoef je ook niet druk te maken om een 'waas' uit te leggen met alle moeite van dien.

Veel makkelijker!

[ Voor 3% gewijzigd door Idutchman op 31-03-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
Bedankt voor de reacties, het probleem is niet het coating probleem helaas. Verder veranderd het probleem niet met het inklappen of uitklappen, enkel een restart verhelpt het probleem. Hij gaat naar Apple onder garantie met de uitleg en de foto's, zou genoeg moeten zijn hoop ik.
Pagina: 1