In deze tabel staat dat de stepping van m'n Pentium III 550 "kC0" is en de S-spec SL3FJ of SL3F7 heeft. Ik heb het nog niet bekeken, maar het is wel een van die twee. In de "FAQ: overklokken voor beginners" staat:
Bij Overclockers.com staat in de tabel van tot hoever de mensen hun "Pentium III 550" ge-oc-ed hebben dat de mensen met een "Pentium III 550E" (SL3R3, SL3V5, SL44X/SL3XH, SL45T) veel verder komen met overclocken. Misschien zal het wel aan een verbetering in de proc liggen, maar dan snap ik nog niet precies waarom er dan een "C" in "kC0" zit en de "Pentium III 550E" alleen een "A" en een "B" heeft.
Verhaal te vaag
[samenvatting]
Weet iemand waarom de stepping van deze processor niet begint met een c, maar met een k? Is het misschien dat het core voltage hoger ligt?Deze bestaat uit drie tekens (eerst twee letters, dan een cijfer) en de eerste letter is altijd een "c". In principe geldt, hoe hoger de 2e letter in het alfabet, hoe beter de kwaliteit van de processor.
Bij Overclockers.com staat in de tabel van tot hoever de mensen hun "Pentium III 550" ge-oc-ed hebben dat de mensen met een "Pentium III 550E" (SL3R3, SL3V5, SL44X/SL3XH, SL45T) veel verder komen met overclocken. Misschien zal het wel aan een verbetering in de proc liggen, maar dan snap ik nog niet precies waarom er dan een "C" in "kC0" zit en de "Pentium III 550E" alleen een "A" en een "B" heeft.
Verhaal te vaag
[samenvatting]
- waarom een "k" ipv een "c"?
- waarom een "C" als 2e letter terwijl hij niet al te ver over te clocken is? (in de quote staat wel "In principe geldt", maar toch)
Het is lastig om je specs up to date te houden