Welke wireless gaming headset raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-05-2023
Hoi
Ik ben op zoek naar een gaming wireless headset voor pc met 7.1 surround sound, alleen twijfel over 3 producten welke past het beste bij mij?

Dat zijn de:
Steelseries Arctis 7
Astro A50
Logitech g933

-Ik ben op zoek naar een headset die GOEDE 7.1 surround sound heeft
-rgb is NIET belangrijk voor mij
-Lange accu die meegaat.
-Budget maakt mij niet uit.
-Qua geluid, Bass mag er wel in zitten:)
-Het moet supper comfortabel zitten (ik game wel vaak langer dan 4 uur, ook draag ik een bril en ander headset zoals deze momenteel doet het pijn na 2 uur dragen).

alvast bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Koray66 op 26-03-2018 23:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjwz
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10-2019
sowieso beter bedraad nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Lees je even in over surround sound in headsets. De Arctis 7 heeft bijvoorbeeld geen echte surround, maar virtual surround. Kan je vertellen dat dat niet het zelfde is als het echte werk.

Voor de rest ben ik overigens zeer tevreden over mijn Arctis 7. (Ik gebruik geen surround en dat is ook niet nodig voor shooters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
waarom is bedraad beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
ik heb inmiddels al een arctis 7, maar qua geluid vind ik het zeer laag. Mijn oude razer kraken waren 10x beter qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Inderdaad, lekker beperkt zijn in je bewegingsvrijheid, met je draad ergens achter blijven hangen, headset flikkert weer op de grond... Veel beter!

Oh nee, toch niet.

Anyway, ik heb zelf de g930, bevalt echt goed.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Wat bedoel je met laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Bart ® schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:28:
[...]

Inderdaad, lekker beperkt zijn in je bewegingsvrijheid, met je draad ergens achter blijven hangen, headset flikkert weer op de grond... Veel beter!

Oh nee, toch niet.

Anyway, ik heb zelf de g930, bevalt echt goed.
je bedoeld logitech g933

en hoe bevalt het geluid? bass is helder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
de bass is gewoon niet helder, de geluid is ook niet bepaalt heel goed.

Het is gewoon als je zo zou bekijken arctis 7 met draad, zou deze headset 40 euro kosten zo kwaliteit geluid heeft hij zeg maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Koray66 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:29:
[...]

je bedoeld logitech g933

en hoe bevalt het geluid? bass is helder?
Nee, ik bedoel de g930. En daarvan is het geluid echt goed, ook de bas. G933 is volgens mij zeker niet slechter. Heb hem met LAN-party's gewoon 8 uur op. Geen probleem.
Eli3l schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:26:
Lees je even in over surround sound in headsets. De Arctis 7 heeft bijvoorbeeld geen echte surround, maar virtual surround. Kan je vertellen dat dat niet het zelfde is als het echte werk.
Er zijn meer zeer weinig surround-headsets met echte surround. En dat is ook niet fantastisch want om zoveel speakers in een oorschelp te krijgen, moeten ze een stuk kleiner zijn, wat weer ten koste gaat van de geluidskwaliteit. Er zit overigens wel veel verschil tussen de kwaliteit van de virtuele surround tussen de merken onderling. De implementatie van Logitech staat wel redelijk hoog aangeschreven.
Voor de rest ben ik overigens zeer tevreden over mijn Arctis 7. (Ik gebruik geen surround en dat is ook niet nodig voor shooters)
Shooters zijn juist het genre waar surround het meeste toevoegt. Ik kan in Rainbow Six Siege exact horen waar iemand vandaan komt.
Dat was het in de jaren 90. @Hansjwz loopt een paar jaar achter.

[ Voor 70% gewijzigd door Bart ® op 12-04-2018 19:09 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Bart ® schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:48:
[...]

Nee, ik bedoel de g930. En daarvan is het geluid echt goed, ook de bas. G933 is volgens mij zeker niet slechter. Heb hem met LAN-party's gewoon 8 uur op. Geen probleem.

[...]
Er zijn meer zeer weinig surround-headsets met echte surround. En dat is ook niet fantastisch want om zoveel speakers in een oorschelp te krijgen, moeten ze een stuk kleiner zijn, wat weer ten koste gaat van de geluidskwaliteit. Er zit overigens wel veel verschil tussen de kwaliteit van de virtuele surround tussen de merken onderling. De implementatie van Logitech staat wel redelijk hoog aangeschreven.

[...]
Shooters zijn juist het genre waar surround het meeste toevoegt. Ik kan in Rainbow Six Siege exact horen waar iemand vandaan komt.
[...]

Dat was het in de jaren 90. @Hansjwz loopt een paar jaar achter.
Goede stereo weergave is voldoende om locatie van geluid te kunnen bepalen.

Reviews: https://www.tomsguide.com...headsets,review-2710.html

[ Voor 3% gewijzigd door Eli3l op 12-04-2018 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansjwz
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10-2019
ik zou opzich de logitech g533 aanraden ze hebben n goeie wireless range
en ze hebben n zeer goede verbazing wekkende batterij duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trieling
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2023
Steelseries 840.. beste keus die ik ooit gemaakt heb.
2 accu’s die een lange duur hebben.
Eigen profielen kunnen maken in de box.
Super geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Alle drie passen prima binnen de eisen die je stelt, de rest is vooral subjectiviteit. Als je een groot hoofd hebt dan valt de Steelseries overigens af, die is maar beperkt verstelbaar. Iedereen vind em lekker zitten, maar als je net als ik XXL harsens hebt zit het net niet. Zit hier met de nieuwe Arctis Pro btw, bizar dik ding, maar zelfde pasvorm.

Geen van die units is objectief minder dan 'erg goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generation Kill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:15
Mijn ervaring met de G933 na de G430. en daarvoor de G35.

-Ik ben op zoek naar een headset die GOEDE 7.1 surround sound heeft
Zoals hierboven, wel heeft de G933 Dolby en DirecX sound. Ik hoor in pubg, siege en andere shooters op ongeveer 10 a 20 graden waar de tegenstander is.

-rgb is NIET belangrijk voor mij
Deze is uit te zetten, waardoor accu langer meegaat :)
-Lange accu die meegaat.
Ik laad hem 1x op per game dag. Hij schakelt zichzelf uit na 10min geen input. Werkt handig.
-Budget maakt mij niet uit.
Zelf voor 100 gekocht zou hem zo weer kopen maar meer dan 130 a 140... vind ik toch lastig
-Qua geluid, Bass mag er wel in zitten:)
Zit erin, echter komen de andere tonen dan ook mee. Een trillende kop lukt zeker, maar dan doen je oren ook pijn van de hoge tonen. Balans is echter wel te vinden.
-Het moet supper comfortabel zitten (ik game wel vaak langer dan 4 uur, ook draag ik een bril en ander headset zoals deze momenteel doet het pijn na 2 uur dragen).
Heb geen bril, maar draag deze soms tot 8 uur achter elkaar met maar kleine pauzes ;)
Pagina: 1