Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game laptop: Lenovo Y720 / Acer Predator 300 / of iets ander

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de afgelopen dagen veel research gedaan en kwam op deze 2 laptops uit.

https://www3.lenovo.com/n.../p/88GMY700794?cid=nl:sem|se|google|308069345022|NL+-+Branded+-+Legion+Y720+-+E|G+-+NL+-+EMEA+-+Lenovo+-+PS+-+B+-+Desktop+-+Legion+Y+Series|971348157&s_kwcid=AL!4314!3!257229602396!e!!g!!lenovo%20y720&ef_id=WdERvgAAAK7M8mgR:20180326173230:s

Of

https://www.bol.com/nl/p/...AncjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Voor mij is het vrijwel een must dat de GTX 1060 erin zit zodat ik de nieuwste games op hoge kwaliteit kan spelen.

Mijn maximaal budget is € 1250.

Beide laptops hebben zowat dezelfde specs.

Voor welke zou jij kiezen? Of heb je nog een alternatief?

Alle reacties

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:25
De Dell 7577 met i7 en 16GB (nu voor 1200 euro). Enige minpunt van deze is de lage helderheid van het FHD scherm (250 CD/m) en de lage sRGB (60%). Je kan eventueel overwegen om een upgrade naar UHD te doen dan is het scherm wel goed (brightness 300+ cd/m en sRGB 97%)

Waarom overweeg je deze niet?

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 16:57
wilbert11 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:44:
De Dell 7577 met i7 en 16GB (nu voor 1200 euro). Enige minpunt van deze is de lage helderheid van het FHD scherm (250 CD/m) en de lage sRGB (60%). Je kan eventueel overwegen om een upgrade naar UHD te doen dan is het scherm wel goed (brightness 300+ cd/m en sRGB 97%)

Ik heb toevallig vorige week een y720 gekocht van lenovo in de aanbieding. Had deze dell aanbieding toen moeten zien want heeft grotere SSD en 16gb ram t.o.v. mijn y720. Verder vergelijkbare specs, maar geen reviews oid gelezen van deze dell.

Overigens wel gewoon erg tevreden met de y720 :)

Verwijderd

Topicstarter
wilbert11 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:44:

Hoi Wilbert, ik had deze nog niet gevonden, dit is inderdaad een stuk beter en echt complete laptop. Bedankt! ik ga deze bestellen.

• koentje3
  • Laatst online: 25-11 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Hoi Wilbert, ik had deze nog niet gevonden, dit is inderdaad een stuk beter en echt complete laptop. Bedankt! ik ga deze bestellen.
Misschien nog even inlezen op het verschil tussen de 1060 en de 1060 Max Q. In de dell zit de max Q.

• wilbert11
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Ik zit zelf ook te twijfelen om de Dell 7577 te bestellen of toch nog een paar maanden te wachten op een vernieuwde Dell XPS 15 met wellicht ook een GTX-1060.
Ik ben zelf niet zo'n gamer, maar ik wil wel een laptop met een beetje GPU power. Tot op heden moet je keuzes maken tussen dunne laptops met mindere GPUs (of die extreem heet worden) of de grotere/zwaardere laptops, met de betere GPU's , die wel goed kunnen koelen.

Hier nog een link met GTX-160 versus GTX-1060 Max-Q. In principe begrenzen ze de kloksnelheid om o.a. oververhitting te voorkomen. Verschil in performance is niet heel groot.

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 21:03
koentje3 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Misschien nog even inlezen op het verschil tussen de 1060 en de 1060 Max Q. In de dell zit de max Q.
Waar haal jij vandaan dat de Dell een 1060 Max-Q zou hebben? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden op hun website.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen bestel niks bij Dell! https://www.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Mensen krijgen hun laptop niet binnen, super slechte service enz!

Wat moet ik nu?

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-10 21:58
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:16:
Beste mensen bestel niks bij Dell! https://www.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Wat moet ik nu?
Zelf heb ik al ruim 15 jaar ervaring met DELL(eerste eigen computer kwam uit 2003.. dimension 2400 O+ ) en herken me niet helemaal in de slechte reviews, tuurlijk zal er wel eens mis gaan en ik weet ook uitgaande van Amerikaanse vrienden dat de DELL support in de USA een stuk beter is dan die hier in Nederland, echter heb ik mijzelf afgelopen jaar nog verwent met een nieuwe Inspiron 15 5000 laptop die na 3/4 werkdagen bezorgd werd, tuurlijk is dit niet zo snel als wat we tegenwoordig gewent zijn maar dat is voor mijn geen enkel probleem. :)

Heel veel DELL desktops en laptops gehad en heb een aantal problemen gehad in die 15 jaar:

2 maal een kapot scherm display, 1x in de garantietermijn, 1x ver buiten de garantietermijn, 1 scherm werd kosteloos gerepareerd en bij de andere een gloednieuw scherm gekregen(2014). Ook dit jaar nog een van onze laptops teruggestuurd wegens kapot scherm(ingebrande pixels) binnen de 2 jaar ook kosteloos vergoed, altijd netjes te woord gestaan door DELL.

In mijn ervaring vind ik DELL dus een zeer prettig bedrijf en zal mijn volgende desktop ergens in '21/'22 weer een DELL worden(dan een All-In-One :9~ )

Zal dus wel een kwestie van persoonlijke ervaringen zijn maar ik heb altijd zeer goede bedoelingen met DELL gehad

Dus ik zeg: Kopen dat ding!

Verwijderd

Topicstarter
Brekers schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Zelf heb ik al ruim 15 jaar ervaring met DELL(eerste eigen computer kwam uit 2003.. dimension 2400 O+ ) en herken me niet helemaal in de slechte reviews, tuurlijk zal er wel eens mis gaan en ik weet ook uitgaande van Amerikaanse vrienden dat de DELL support in de USA een stuk beter is dan die hier in Nederland, echter heb ik mijzelf afgelopen jaar nog verwent met een nieuwe Inspiron 15 5000 laptop die na 3/4 werkdagen bezorgd werd, tuurlijk is dit niet zo snel als wat we tegenwoordig gewent zijn maar dat is voor mijn geen enkel probleem. :)

Heel veel DELL desktops en laptops gehad en heb een aantal problemen gehad in die 15 jaar:

2 maal een kapot scherm display, 1x in de garantietermijn, 1x ver buiten de garantietermijn, 1 scherm werd kosteloos gerepareerd en bij de andere een gloednieuw scherm gekregen(2014). Ook dit jaar nog een van onze laptops teruggestuurd wegens kapot scherm(ingebrande pixels) binnen de 2 jaar ook kosteloos vergoed, altijd netjes te woord gestaan door DELL.

In mijn ervaring vind ik DELL dus een zeer prettig bedrijf en zal mijn volgende desktop ergens in '21/'22 weer een DELL worden(dan een All-In-One :9~ )

Zal dus wel een kwestie van persoonlijke ervaringen zijn maar ik heb altijd zeer goede bedoelingen met DELL gehad

Wel apart dat zoveel mensen dan een slechte recensie geven ook veel recent vanuit maart, februari.

Ik zit te denken in mijn laptop ergens te kopen waar de service goed is zoals: bol.com Mediamarkt Coolblue. Zodat ik zeker geen problemen krijg met garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Brekers schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Ik zou heel graag de Dell bestellen, waar moet de laptop heen gestuurd worden als er problemen zijn. Is dit in het buitenland?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:16:

Wat moet ik nu?
De meeste bestellingen van Dell gaan goed, echter als er wat mis gaat, dan gaat het goed mis. Ik heb veel gelezen, ook op tweakers, dat betalingen niet binnenkomen, of te laat door een fout van hun. De KCC medewerkers zijn veelal te stupide om dat soort zaken op te lossen en krijg je je geld pas na een aantal weken pas terug.

Ik zou misschien een Clevo kunnen aanbevelen. die kun je zelf naar believen inrichten en invullen.

Deze site is aan te bevelen ivm de goede prijs kwaliteit
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Verwijderd

Topicstarter
spijkerhoofd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:42:
[...]

De meeste bestellingen van Dell gaan goed, echter als er wat mis gaat, dan gaat het goed mis. Ik heb veel gelezen, ook op tweakers, dat betalingen niet binnenkomen, of te laat door een fout van hun. De KCC medewerkers zijn veelal te stupide om dat soort zaken op te lossen en krijg je je geld pas na een aantal weken pas terug.

Ik zou misschien een Clevo kunnen aanbevelen. die kun je zelf naar believen inrichten en invullen.

Deze site is aan te bevelen ivm de goede prijs kwaliteit
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
Hoe zit het met de behuizing en de cooling? Moet ik alle onderdelen zelf plaatsen of komt deze laptop kant en klaar aan?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:55
De behuizing heb ik niet op gelet omdat je geen informatie gegeven hebt over de eisen daaraan(ga je veel mee reizen of komt je laptop het huis niet uit. Er zijn aluminium varianten maar ik weet niet welke. Voor de koeling heb ik geen idee maar wellicht zijn er reviews te vinden op het internet.

Op de laatste vraag kan ik bevestigen dat de firma de laptop assembleert en eventueel de OS erop zet.

Verwijderd

Topicstarter
spijkerhoofd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:13:
De behuizing heb ik niet op gelet omdat je geen informatie gegeven hebt over de eisen daaraan(ga je veel mee reizen of komt je laptop het huis niet uit. Er zijn aluminium varianten maar ik weet niet welke. Voor de koeling heb ik geen idee maar wellicht zijn er reviews te vinden op het internet.

Op de laatste vraag kan ik bevestigen dat de firma de laptop assembleert en eventueel de OS erop zet.
Oke ik zie wel dat ik voor ongeveer 1300 gelijke specs heb als de Dell. Ik vertrouw Dell niet goed genoeg. En het is overigens grotendeels niet mijn eigen geld wat er aan de laptop uit gegeven word.

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
De Y520 met gtx1060 is vandaag slechts 999 op Ibood. Neerlandsch model.

• wilbert11
Ik ga vanavond de Dell 7577 bestellen. Ik zie nu ook dat de variant met UHD scherm en 512GB SSD voor consumenten erop staat voor 1449 euro. Iets minder accuduur maar wel een fijn scherm die ik meestal zal gebruiken voor web browsen, word, excel, photoshop. En als ik zin heb kan ik er ook een spel in FHD op spelen (of via gamestream naar m'n Shield TV).

BTW iemand toevallig nog een kortingscode voor een extra 10% korting?

[ Voor 9% gewijzigd door wilbert11 op 28-03-2018 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
wilbert11 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:56:
Ik ga vanavond de Dell 7577 bestellen. Ik zie nu ook dat de variant met UHD scherm en 512GB SSD voor consumenten erop staat voor 1449 euro. Iets minder accuduur maar wel een fijn scherm die ik meestal zal gebruiken voor web browsen, word, excel, photoshop. En als ik zin heb kan ik er ook een spel in FHD op spelen (of via gamestream naar m'n Shield TV).

BTW iemand toevallig nog een kortingscode voor een extra 10% korting?
Wilbert kijk even op iBood voor 1000 euro die Lenovo. Heb m besteld.

• wilbert11
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:24:
[...]

Wilbert kijk even op iBood voor 1000 euro die Lenovo. Heb m besteld.
Ik heb die lenovo gezien, maar die heeft een aantal nadelen.

Kleinere SSD 128 versus 512.
Kleinere accu 45 WH versus 56 WH
FHD versus UHD
Geen thunderbolt 3 bij de Y520.

Voordelen van de Lenovo zijn iets minder zwaar 2,4kg t.o.v. 2,8kg (Dat komt ook door de kleinere accu).
Het FHD scherm is beter dan het FHD scherm van de Dell. (Het UHD scherm van Dell vind ik wel weer een stuk beter dan de FHD van Lenovo).

Verder is 999 euro natuurlijk een goede deal. Bedankt wel dat het ibood is en die zijn niet altijd goed met garantie etc, maar er zijn ook mensen ontevreden over Dell.

• Knul
  • Laatst online: 21:49
Bij Dell niets kopen omdat de klantenservice slecht is, maar wel bij iBood. Auch.

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Knul schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:58:
Bij Dell niets kopen omdat de klantenservice slecht is, maar wel bij iBood. Auch.
Gewoon fabrieksgarantie via Lenovo is goed genoeg, toch?

• wilbert11
Ik heb de Dell 7577 met UHD scherm besteld ;-) Scheelde toch 250 euro tov de Dell standaard prijs.
Pagina: 1