Muziek streamen naar mijn terras

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik laat op dit moment een overkapping achter in mijn tuin plaatsen en wil daar graag muziek kunnen streamen vanaf een youtube kanaal (cafe music bgm channel) danwel mijn nas.
Ik las in een wired artikel uit 2015 dat Dayton audio io655b speakers goede betaalbare buitenspeakers zijn en ik vind ze er ook mooi uit zien.
Nu ben ik een ontzettende audio noob dus vergeef me als mijn vragen totaal de plank mis slaan.
Ik begrijp dat ik audio kabels van de speakers naar een versterker moet leggen maar klein en vorstbestendig heb ik die niet gezien. Moet ik een gat in mijn buitenmuur maken om de audiokabels naar binnen te brengen en daar op een versterker aansluiten of is er een elegantere manier om dit op te lossen?
Er is stroom en uitstekende wifi op het terras. Ik wil heel graag geen draagbare installatie maar echt vaste speakers ophangen en met een telefoon of ipad een nummer aanzetten.
Bijvoorkeur probeer ik een merkspecifieke app voor de bediening te vermijden zodat ik niet over een paar jaar tegen problemen aanloop. Ik heb geen specifiek budget want ik weet niet wat een beetje normale oplossing kost maar ik ben in iedergeval geen audiofiel die 500 euro per speaker uitgeeft. Ik wil ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij.

Iemand hier ervaring met een mooie oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je hebt een NAS met muziek er op staan, buiten een stroomvoorziening en wifi. Is het dan niet eenvoudiger om een speaker van Sonos, Bluesound of Heos bijvoorbeeld op een muurbeugel te monteren? Je hebt een overkapping dus de speaker hangt droog en je bent dan direct klaar.

Geen idee hoe je woont maar niet iedereen zal blij zijn met buren die buiten speakers gaan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:56
Ik zou speakers buiten ophangen, binnen op een versterker aansluiten (al dan niet bestaande met extra kanaal). En verder een chromecast audio voor het streamen:
productreview: Google Chromecast Audio Zwart review door deathmonkey
Die kun je weer op je versterker aansluiten.

Of zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...erkabel/9200000045939299/
Ik weet alleen niet of je die versterker ook buiten kan laten, ik denk het eigenlijk niet.
Ik heb verder geen ervaring met deze set.

Zoek is op Active buiten speakers. Dan zit de versterker ingebouwd.

[ Voor 3% gewijzigd door g00gle op 27-03-2018 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 12:05
Een setje Sonos play:1 speakers is heel aardig. Ze zijn spatwaterdicht dus onder een overkapping zou dat echt geen probleem moeten zijn. Geluidskwaliteit is echt dikke prima voor het formaat. Ook hebben ze een schroefdraad aansluiting aan de achterkant dus ophangen is goed te doen. Ze hebben wel een specifieke app voor de bediening, maar Sonos staat er juist bekend om dat ze hun gear heel erg lang ondersteunen. Bijkomend voordeel is dat je als je je Sonos systeem uitbreid naar binnen, je dezelfde muziek in sync kan spelen op je terras, woonkamer, keuken. Erg handig als je een feestje hebt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
chromecast audio ondersteund helaas geen stream vanaf youtube waarmee voor mij de chromecast audio zinloos is. 95% van onze muziek komt via youtube en 5% van mp3tjes op mijn nas.
Ik ben heel huiverig voor een gesloten app zoals van sonos.
Ik heb nu al teveel apps meegemaakt die niet meer werken, verdwijnen of mij dwingen een nieuwe iphone te kopen. Sowieso, met lang bedoel ik 15 jaar en met een open standaard weet ik zeker dat dat geen probleem is. Ik zal ook eens naar de concurrenten van sonos kijken. Bedankt voor de informatie heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 12:05
In het geval van Sonos zit die support prima in elkaar. Zelfs de oude gen1 Play5 speaker uit 2009 en de Play3 uit 2012 krijgen nog firmware updates en zijn volledig gesupport door de Sonos apps en windows/osx software.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:49
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:46:
chromecast audio ondersteund helaas geen stream vanaf youtube waarmee voor mij de chromecast audio zinloos is. 95% van onze muziek komt via youtube en 5% van mp3tjes op mijn nas.
Ik ben heel huiverig voor een gesloten app zoals van sonos.
Ik heb nu al teveel apps meegemaakt die niet meer werken, verdwijnen of mij dwingen een nieuwe iphone te kopen. Sowieso, met lang bedoel ik 15 jaar en met een open standaard weet ik zeker dat dat geen probleem is. Ik zal ook eens naar de concurrenten van sonos kijken. Bedankt voor de informatie heren.
Waaorm geef je dan geen tientje per maand uit aan Spotify? Heb je alles wat je zoekt aan muziek en ook geen last van reclame's bij Youtube. Als je kosten wil maken aan een buitenterras met speakers kan dat er toch ook nog wel vanaf?

Verder, inderdaad Sonos. Regelt dit prima en kun je uitbreiden naar wens.

En ik ben blij dat ik niet naast je woon. Vind het godsgruwelijk irritant om in de zomer maar constant jouw eigen muzieksmaak te pushen naar al je buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Brammos85 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:44:
[...]

En ik ben blij dat ik niet naast je woon. Vind het godsgruwelijk irritant om in de zomer maar constant jouw eigen muzieksmaak te pushen naar al je buren
Wellicht wonen zijn dichtstbijzijnde buren 800 meter verderop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Het gaat niet om geld. Ik luister altijd naar een jazz achtig youtube kanaal en een franse kerel die covers maakt van oude gamemuziek en tekenfilms, de kinderen vinden altijd van alles via youtube en streamen dat nu naar de tv.
Mijn achterburen hebben de gewoonte om in de zomer tot laat pop muziek aan te hebben maar het is ook weer niet zo luid dat de kinderen er niet van kunnen slapen.
De kinderen in de buurt (inclusief de mijne) zijn luider in de zomer buiten dan de muziek straks onder mijn overkapping gaat zijn, het is bedoelt als rustig achtergrond geluid, geen disco.
Iedereen geeft elkaar hier de ruimte om te genieten op z’n eigen manier en als iemand het te bont maakt wordt hij of zij daar op aangesproken.

Ik heb gisteravond pi musicbox gevonden en heb nog een pi liggen dus daar ga ik even mee spelen als streamer. Ik ben nog aan het rond googlen naar een kleine buitenversterker.
Pagina: 1