W10 installeren, zelf of door fabrikant?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2024
Mijn vraag
Ik ga via BTO een laptop kopen, en nou was oorspronkelijk mijn plan om gewoon via internet een usb'tje van W10 pro te kopen. Maar daar bij BTO staat nog een verkooppraatje (of niet) dat het verstandiger is om het bij BTO te doen om drivers te installeren en het optimaliseren van W10, is dat dan echt zo, want ik vind 80 euro behoorlijk veel geld voor een beetje optimalisatie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop: X•BOOK 17CL71

Beste antwoord (via Rolftk op 26-03-2018 21:53)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zelf doen!

Alle drivers staan op de site van BTO; je haalt meer performance uit een eigen/kale installatie dan hun "tweaks".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zelf doen!

Alle drivers staan op de site van BTO; je haalt meer performance uit een eigen/kale installatie dan hun "tweaks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
MAX3400 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:26:
Zelf doen!

Moet ik dan een OEM versie hebben, of gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rolftk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:46:
[...]

Moet ik dan een OEM versie hebben, of gewoon normaal?
Als je geen licentie van BTO koopt, kan je zelf zowel een OEM als Retail licentie van Windows aanschaffen waar/hoe jij dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor de goede orde: Volgens de licentievoorwaarden van Microsoft mag je hier geen OEM versie voor gebruiken (gaat echter wel gewoon werken), maar moet je een volledige/normale versie hebben. Die mag je echter wel meenemen als je een nieuwe computer koopt (wat weer niet kan met een OEM versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
TommyboyNL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:12:
Voor de goede orde: Volgens de licentievoorwaarden van Microsoft mag je hier geen OEM versie voor gebruiken (gaat echter wel gewoon werken), maar moet je een volledige/normale versie hebben. Die mag je echter wel meenemen als je een nieuwe computer koopt (wat weer niet kan met een OEM versie).
Op de website van Microsoft kun je ook gewoon Windows downloaden en op een usbtje zetten. Heb ik dan gewoon een normale Retail versie? En waarom kost Windows 10 op webshops geld, terwijl je hem daar gratis zou kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Omdat je er een licentienummer bij nodig hebt, anders wordt hij niet geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
roches schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:18:
Omdat je er een licentienummer bij nodig hebt, anders wordt hij niet geactiveerd!
Klinkt logisch; Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Rolftk schreef op Monday 26 March 2018 @ 22:20:
[...]

Klinkt logisch; Bedankt!
Ik zou gewoon even in de pricewatch kijken naar een (betrouwbare) shop waar je Windows 10 kunt kopen. Kijk uit met de sites die hem voor 20-50 euro aanbieden, vaak zijn dat licenties die na een tijdje kunnen stoppen met werken.
Pagina: 1