Toon posts:

Switchen naar C#

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Wellicht zijn hier programmeurs aanwezig die mij zouden kunnen adviseren. Ik codeer al lang in PHP (sinds 2006) en werk hedendaags met het Laravel-framework. Ben in 2017 helaas het slachtoffer geworden van een zware burn-out en heb nadien enkele maanden niet meer geprogrammeerd.

Nu het beter met me gaat heb ik de ambitie alles weer op te pakken en te switchen naar C#, gezien ik het een prachtige taal vind en het toepassingsgebied een stuk groter is.

Binnenkort ga ik op gesprek bij een bedrijf om een opdracht te bespreken, maar heb de grote wens om hier een C#-applicatie van te maken. Gaat om een gegevensbestand die verwerkt moet worden naar een database, en ze willen graag een native applicatie om de gegevens in te zien. Ik zie dus kansen!

Zijn er mensen die al wat ervaring hebben met het switchen van PHP naar C#? Wat zou bijvoorbeeld een geschikte (praktische!) cursus zijn voor mij? Zijn plus-minus vier weken realistisch om mijzelf om te scholen naar een .NET ontwikkelaar?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ontwikkel in C, C++ en Delphi.
C# ook wel eens aan geklust maar dat blijf ik gewoon lastig vinden op OS X en GNU/Linux.

Aangezien je uit de PHP wereld komt begrijp je gelukkig iets van objecten en JavaScript.
C# is stricter en PHP 7.2 lijkt er op.

Vergeet niet dat je ook moet investeren in een goede IDE om je software te ontwikkelen.

4 weken vind ik persoonlijk niet realistisch. Er is zoveel meer.
Is het jou gelukt om Laravel + Symfony + Zend samen binnen 4 weken te leren?

Een simpel "gooi data in de database" moet wel lukken in 4 weken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:51:
Ik ontwikkel in C, C++ en Delphi.
C# ook wel eens aan geklust maar dat blijf ik gewoon lastig vinden op OS X en GNU/Linux.

Aangezien je uit de PHP wereld komt begrijp je gelukkig iets van objecten en JavaScript.
C# is stricter en PHP 7.2 lijkt er op.

Vergeet niet dat je ook moet investeren in een goede IDE om je software te ontwikkelen.

4 weken vind ik persoonlijk niet realistisch. Er is zoveel meer.
Is het jou gelukt om Laravel + Symfony + Zend samen binnen 4 weken te leren?

Een simpel "gooi data in de database" moet wel lukken in 4 weken.
Hey.

Ik heb begrepen dat ontwikkelen op andere platforms tegenwoordig goed te doen is met Visual Studio en Xamarin, icm .NET Core.

En ja, ik ben goed bekend met concepten als OOP. :)
Ik heb derhalve lang met een eigen framework gewerkt. Ik ben sinds twee jaar over op Laravel.

Maar daarom had ik ook het idee dat ik met behulp van een goede, praktische cursus mijzelf binnen een paar weken op basisniveau zou kunnen tillen. Ik heb alleen de indruk dat cursussen voor ervaren programmeurs schaars zijn. Alles wat ik tegen kom is enorm gefocust op beginners; maar zo kom ik natuurlijk niet verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik zou zeggen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
// Welcome to the Interactive C# Tutorial.

using System;

public class Tutorials
{
    public static void Main()
    {
        Console.WriteLine("http://learncs.org/");
        Console.WriteLine("http://www.programmr.com/zone/csharp");
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:08:
Ik zou zeggen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
// Welcome to the Interactive C# Tutorial.

using System;

public class Tutorials
{
    public static void Main()
    {
        Console.WriteLine("http://learncs.org/");
        Console.WriteLine("http://www.programmr.com/zone/csharp");
    }
}
Denk je? :P

Ik heb inmiddels deze gevonden: YouTube: introduction of library management system

Lijkt me een goede start. Belangrijk is voor mij dat ik eerst leer werken met databases icm. C#. Later kan ik altijd nog verder gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:30:
[...]
Lijkt me een goede start. Belangrijk is voor mij dat ik eerst leer werken met databases icm. C#. Later kan ik altijd nog verder gaan kijken.
Er zijn verschillende manieren om met databases te werken in .Net. Je kunt SqlConnection, SqlCommand etc en de interfaces die zij implementeren gebruiken. Je kan met strongly typed DataSet's werken. Of met een ORM als Entity Framework of Nhibernate.

Of een micro ORM gebruiken als Dapper.

De eerste vraag is eigenlijk "om wat voor database gaat het?"

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
Ik denk dat het eerst wel belangrijk is om goed door te hebben hoe de taal in elkaar steekt. Straks ga je nog getters en setters schrijven in plaats van properties gebruiken (om iets te noemen), maar weet je wel hoe je een ORM aanspreekt. Dat zou zonde zijn. Of gebruik maken van LiNQ maar niet weten wat extension methods zijn (leuk, want dan begrijp je ook niet waarom die using naar System.Linq een must is).

Begin toch bij de basis van die mooie taal, dat helpt ook bij het begrijpen van stukken code.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Knuppel en hoenderhok: nieuwe taal plus betaalde opdracht plus deadline van 4 weken equals nieuwe burnout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:04

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:32:
Knuppel en hoenderhok: nieuwe taal plus betaalde opdracht plus deadline van 4 weken equals nieuwe burnout.
Eensch. Zijn de acceptatie criteria duidelijk? Ga je het in je eentje doen? Anders kan het een gebed zonder eind worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:32:
Ik zie nergens dat de opdracht in 4 weken moet zijn opgelost. Zoals ik het lees begint de opdracht mogelijk over 4 weken en heeft hij dus 4 weken om c# + .Net te leren op basisniveau. Dat is op zich wel mogelijk, vooral als je al programmeerkennis hebt, maar om daarna een betaalde opdracht te doen? Misschien, maar dan moet je idd wel tijdens die opdracht uren inplannen om nog verder onderzoek te doen.

@Verwijderd Toch is een goed boek nog wel aan te raden. We hebben hier in het subforum nog wel een topic over boeken, daar staan een hoop goede boeken in om mee te beginnen. Als je al kan programmeren vlieg je waarschijnlijk door de eerste paar hoofdstukken heen, maar dat maakt zo'n boek nog niet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

DJMaze schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:51:
...
...
Dat argument is een beetje achterhaald sinds Visual Studio Code. Toegegeven, het is geen Visual Studio 2017, maar je komt er een heel eind mee en de ontwikkeling gaat heel hard. Er is inmiddels ook een aardige community omheen ontstaan.

Daarnaast kun je natuurlijk ook nos altijd kiezen voor de Community Edition van Visual Studio. Die is ook gratis.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:26:
[...]

En ja, ik ben goed bekend met concepten als OOP. :)
Ik heb derhalve lang met een eigen framework gewerkt. Ik ben sinds twee jaar over op Laravel.
Hangt dat eerste statement samen met het tweede? Want Laravel is veel dingen, maar echt goed OO toepassen doet het in grote delen van het framework niet. Sure, alles staat in classes maar een veel te groot deel ervan zit je static aan te roepen. Als het merendeel van jouw OO-kennis "bevuild" is door Laravel zou je het nog wel eens lastig kunnen krijgen met het goed toepassen van OOP.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ElCondor schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:50:
[...]

Daarnaast kun je natuurlijk ook nos altijd kiezen voor de Community Edition van Visual Studio. Die is ook gratis.
Vooral dit ^^ Die doet tegenwoordig niet zo heel veel meer onder voor Professional en de licentie is ook heel aardig. Je moet al heel goed boeren wil je Community niet meer mogen gebruiken voor je softwareontwikkeling. Tegen die tijd is de licentie ook peanuts.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 11:33
NMe schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Als het merendeel van jouw OO-kennis "bevuild" is door Laravel zou je het nog wel eens lastig kunnen krijgen met het goed toepassen van OOP.
Ik werk met Laravel en ben er verliefd op...
MAAR! als ik iets moet bouwen volgens de MVC regels snij ik mijzelf behoorlijk in de vingers.. zonder dat je het door hebt ga je toch proberen laravel dingen te doen.

C# is een mooie uitdaging maar dit leren in 4 weken lijkt mij onmogelijk.. Laravel deed ik al zo'n 2 maanden over om helemaal te begrijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

moese schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:28:
[...]

C# is een mooie uitdaging maar dit leren in 4 weken lijkt mij onmogelijk.. Laravel deed ik al zo'n 2 maanden over om helemaal te begrijpen..
Dat zijn eigenlijk ook wel twee verschillende dingen. C# als taal lijkt mij prima leerbaar in 4 weken, zeker als je al programmeerkennis hebt. Maar dan ken je vooral de syntax en weet je hoe je wat basisdingen moet doen. Om dan een complexe C# applicatie uit de grond te stampen, nee dat nog niet. Dan heb je óók goede kennis van verdere frameworks zoals WPF of ASP.net Core nodig. En vooral ervaring; vallen en opstaan :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:17

Rub3s

+3 , omdat het kan

Cloud schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Dat zijn eigenlijk ook wel twee verschillende dingen. C# als taal lijkt mij prima leerbaar in 4 weken, zeker als je al programmeerkennis hebt. Maar dan ken je vooral de syntax en weet je hoe je wat basisdingen moet doen. Om dan een complexe C# applicatie uit de grond te stampen, nee dat nog niet. Dan heb je óók goede kennis van verdere frameworks zoals WPF of ASP.net Core nodig. En vooral ervaring; vallen en opstaan :)
Voor Web Development heb je denk ik eerder wat kennis van Razor nodig. Zelf zou ik ook nog eerder gaan voor Asp.net MVC i.p.v. Core. Maargoed, dat is voor discussie vatbaar :)

Ik had niet goed gelezen, ging dus over een native programma.

[ Voor 4% gewijzigd door Rub3s op 27-03-2018 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moese schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:28:
[...]

Ik werk met Laravel en ben er verliefd op...
MAAR! als ik iets moet bouwen volgens de MVC regels snij ik mijzelf behoorlijk in de vingers.. zonder dat je het door hebt ga je toch proberen laravel dingen te doen.
offtopic:
En dat is waarom ik persoonlijk een pesthekel heb aan Laravel. :P Veel te veel dingen static in de global scope. Laravel is niet zo zeer een veelzijdig framework maar een verzameling functionaliteit waar je even snel een website mee in elkaar zet, en tegenwoordig zijn webapplicaties vaak zo veel meer dan een website. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Rub3s schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Voor Web Development heb je denk ik eerder wat kennis van Razor nodig. Zelf zou ik ook nog eerder gaan voor Asp.net MVC i.p.v. Core. Maargoed, dat is voor discussie vatbaar :)
Ik ben het met je eens, wordt wpf nog überhaupt gebruikt? ;) Ik denk dat het een prima keuze is, c# is een fijne taal plus op internet is hier veel over te vinden dat ik denk dat het geen probleem voor je gaat worden aangezien je al programmeer ervaring hebt. Ik zou zeggen doen ik ben van mening dat programmeurs om de x aantal jaar over moeten stappen naar een andere taal om zo niet vast te roesten in oude principes. Plus nieuwe dingen leren houdt de geest jong! Dus bij deze DOEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oerdond3r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 11:56
NMe schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:25:
[...]

offtopic:
En dat is waarom ik persoonlijk een pesthekel heb aan Laravel. :P Veel te veel dingen static in de global scope. Laravel is niet zo zeer een veelzijdig framework maar een verzameling functionaliteit waar je even snel een website mee in elkaar zet, en tegenwoordig zijn webapplicaties vaak zo veel meer dan een website. ;)
Dat Laravel niet volledig OOP is, maakt het nog geen slecht framework. Het hele principe van Inversion of Control dat erin toegepast wordt is een principe dat ik ook veelvuldig in andere moderne talen/frameworks terugvind. Zo krijgt .Net Core ( de volgende generatie van .NET) standaard IoC ingebakken ipv als externe dependency.

Die 'globals' waar jij het over hebt staan netjes gedefinieerd als 'Aliasses' in je app.php. Dus globals wil ik zeker niet noemen.

Ik vind me dus zeker niet thuis in jouw kritiek. Verdere onderbouwing zou fijn zijn.

Laravel is ontzettend feature rijk, vooral hoe ze Jobs en Queues afhandelen zorgt ervoor dat ik bijna van mijn stoel glij zo af en toe :+

Maar ontopic:
Zelf als Laravel-fanboy ( hoe kan het ook anders ), heb ik sinds een aantal maanden geleden moeten overstappen op .Net met C# voor een project op werk. Dit met maar een paar dagen zelfgekozen cursus achter de rug, was dit best een grote overstap. C# is veel stricter. En vooral static's toepassen in classes en dynamic typing zijn principes waar ik een paar keer hard op vastgelopen ben voordat ik doorhad hoe het werkte in tegenstelling tot hoe dat in PHP gedaan wordt. Deze kennis heb ik bemachtigd simpelweg door veel Googelen :+ .

Een goede voorbereiding en wat zelf knutselen voordat je aan zo'n project gaat beginnen is zeker een aanrader. Dit advies is van iemand die dat niet gedaan heeft :P

Verder moest ik ook wennen aan de build tijden van .NET. Even snel wat aanpassen en op F5 drukken is er niet meer bij. Dat ding moet na elke keer wat aanpassen opnieuw gebuild worden. En bij je eerste request moet er ook nog van alles en wat aan debugging shizzle ingeladen worden voordat je aan de slag kan.

Je kan wel tot op zekere hoogte live code aanpassen terwijl je debugged. Daar maak ik dan ook wanneer mogelijk gebruik van. :)

Nu ik een paar maanden verder ben en beter begrijp hoe dingen werken vind ik C# wel een lekkere taal om in te devven :+ . Het .NET zelf vind ik persoonlijk best wel log en traag, zonder een echt goede performance winst, maar daarvoor kan .NET Core hopelijk een oplossing bieden. Iets waarvoor we in dit project hopelijk binnenkort naar over te stappen

Van templating heb ik weinig kaas gegeten, omdat we een JSON API bouwen voor een Angular 2 frontend, dus daar kan ik niet veel meer over vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Oerdond3r op 27-03-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

KiriLLu schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Ik ben het met je eens, wordt wpf nog überhaupt gebruikt? ;)
[...]
Het lijkt mij, puur historisch gezien, vrij logisch dat dat nog steeds gebruikt wordt :) Er zullen wel wat bedrijven zijn die direct naar UWP/WinRT geswitched zijn maar het lijkt me niet zo vanzelfsprekend tenzij je er als bedrijf ook rechtstreeks baat bij hebt. Als je je als bedrijf écht richt op Windows desktop applicaties en niet de behoefte hebt om de Windows Store in te gaan, is WPF nog steeds een heel goede keuze. Alles beter dan WinForms :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Oerdond3r schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:50:
Ik vind me dus zeker niet thuis in jouw kritiek. Verdere onderbouwing zou fijn zijn.
offtopic:
Da's hier aardig offtopic dus ik zal me wat beperken in mijn reactie. Als je er elders over door wil praten zie ik wel een topic of een DM verschijnen. ;) Maar mijn afkeer komt vooral van facades, routing zonder scopes en vooral ook Eloquent als preferred ORM. Dependency injection is vrijwel altijd fijner dan facades (en DI werkt in bijvoorbeeld Symfony vele malen fijner dan het in Laravel doet), routing zonder scopes maakt applicaties met meerdere "onderdelen" minder intuïtief te programmeren en Eloquent is ronduit slecht vergeleken met iets als Doctrine, alleen al om het feit dat je entities ("models" in Eloquent) kan gebruiken waarvan je nergens in je code hebt staan hoe ze eruit zien. Hetzelfde geldt voor Blade vs. Twig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:05
Cloud schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Het lijkt mij, puur historisch gezien, vrij logisch dat dat nog steeds gebruikt wordt :) Er zullen wel wat bedrijven zijn die direct naar UWP/WinRT geswitched zijn maar het lijkt me niet zo vanzelfsprekend tenzij je er als bedrijf ook rechtstreeks baat bij hebt. Als je je als bedrijf écht richt op Windows desktop applicaties en niet de behoefte hebt om de Windows Store in te gaan, is WPF nog steeds een heel goede keuze. Alles beter dan WinForms :+
Precies dat dus, ben met een appje in wpf bezig aangezien ik niet zo'n behoefte heb om een windows native appje te maken, alhoewel ik me afvraag in hoeverre er andere meer p[latform onafhankelijke opties zijn (zoals xamarin maar dan voor de desktop). Overigens is visual studio zelf ook gebouwd met WPF voor zover ik weet.

Wat betreft het switchen van PHP naar C(#/++/etc): PHP is redelijk stateless waardoor hergebruik van objecten vaak veel minder uitmaakt aangezien ze toch bij iedere request opnieuw aangemaakt worden. Bij een C# applicatie kan je prima objecten binden en interactief gebruiken, dan wordt e.e.a. veel object georienteerder als in de meeste PHP applicaties.

[ Voor 21% gewijzigd door base_ op 27-03-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ik kan deze heel erg aanraden: http://rbwhitaker.wikidot.com/c-sharp-tutorials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Cloud schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:53:
[...]
Alles beter dan WinForms :+
Tsja, ik werk elke dag nog met WinForms. Wel met uitgebreide DevExpress controls, dus de applicatie ziet er vrij modern uit.

Punt is alleen dat wanneer je een applicatie hebt met honderden schermen en tig functionaliteit, dan schrijf je dat echt niet zomaar even over naar iets anders.

Onze VB6 naar .NET port heeft ruim 5 jaar geduurd en dan hebben we nog een andere applicatie als basis gebruikt die voor een deel dezelfde functionaliteit heeft.

Als we van scratch af een alles opnieuw zouden moeten bouwen duurt dat zomaar een jaar of 8. Dan is meegaan met de laatste hype per definitie al onhaalbaar ;) Tegen de tijd dat je er klaar mee bent, is het al hopeloos verouderd.

Dus ach, het zal wel. Geen klant die er moeilijk over doet dat het WinForms is.

Wel zou ik graag voor de next gen een web applicatie bouwen om er maar helemaal van af te zijn. Maar ja, dan moet er niet elke week een nieuw JavaScript framework uitkomen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

mulder

ik spuug op het trottoir

Zag dit trouwens voorbij komen bij Hanselman:
https://www.hanselman.com...urceNETUsingEtoForms.aspx
Geen ervaring mee

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Lethalis schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:58:
Tsja, ik werk elke dag nog met WinForms.
offtopic:
Ik gebruik elke dag nog CreateWindowEx() en DrawText() 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Tsja, ik werk elke dag nog met WinForms. Wel met uitgebreide DevExpress controls, dus de applicatie ziet er vrij modern uit.

Punt is alleen dat wanneer je een applicatie hebt met honderden schermen en tig functionaliteit, dan schrijf je dat echt niet zomaar even over naar iets anders.

Onze VB6 naar .NET port heeft ruim 5 jaar geduurd en dan hebben we nog een andere applicatie als basis gebruikt die voor een deel dezelfde functionaliteit heeft.

Als we van scratch af een alles opnieuw zouden moeten bouwen duurt dat zomaar een jaar of 8. Dan is meegaan met de laatste hype per definitie al onhaalbaar ;) Tegen de tijd dat je er klaar mee bent, is het al hopeloos verouderd.

Dus ach, het zal wel. Geen klant die er moeilijk over doet dat het WinForms is.

Wel zou ik graag voor de next gen een web applicatie bouwen om er maar helemaal van af te zijn. Maar ja, dan moet er niet elke week een nieuw JavaScript framework uitkomen _O-
Ben het met je eens hoor :) Een rewrite puur om van presentation layer te switchen zou ik ook niet snel doen. Zo erg is WinForms nu ook weer niet, daarom stond er ook een :+ bij. Maar voor nieuwe projecten zou ik het zelf niet meer in zetten. Ik heb zelf zo'n 5 jaar WinForms gedaan en hoewel ik erg hard moest wennen aan WPF zou ik niet meer terug willen.

Daarom verwacht ik ook niet dat bedrijven massaal hun UI hebben lopen rewriten van WPF naar UWP/WinRT bij die introductie. Als je het niet nodig hebt, waarom zou je dat dan doen. WPF is niet slecht per se, sommige dingen kunnen gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
[...]
Tsja, ik werk elke dag nog met WinForms.
Same. Snap de poeha niet zo eigenlijk. :O

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
De keuze van een programmeertaal hangt van een aantal dingen, zoals: op wat voor platform wil je een toepassing maken,
wat voor soort toepassing wil je maken,
wat voor build en deploy tools zijn er,
wat is het probleem dat je wilt oplossen,
moet het een efficiënte taal zijn kwa performance en memory
en hoe goed zijn de ontwikkeling en debug tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-08 19:17
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:19:
Hallo allemaal!

Wellicht zijn hier programmeurs aanwezig die mij zouden kunnen adviseren. Ik codeer al lang in PHP (sinds 2006) en werk hedendaags met het Laravel-framework. Ben in 2017 helaas het slachtoffer geworden van een zware burn-out en heb nadien enkele maanden niet meer geprogrammeerd.

Nu het beter met me gaat heb ik de ambitie alles weer op te pakken en te switchen naar C#, gezien ik het een prachtige taal vind en het toepassingsgebied een stuk groter is.
Andere stijl IMO, als je PHP gewend bent werkt code-reload-rinse-repeat goed, .NET is meer compile/debuggen via VS; omschakeling van het ene naar andere gedrag kost veel geduld.

Een taal leren kun je in kort tijdsbestek, met basic syntax als OOP, modules, loopjes en lambda kom je een eind.

De quirks (met name in PHP), best practices en handige libraries leer je meestal gaandeweg doordat je tegen issues of vragen aanloopt. Kost tijd en geduld.

Hoe dan ook, met recent een zware burnout achter de kiezen is dit de meest stomme zet die je kunt maken, dit is geen carriereswitch naar schapenherder maar een tooling switch waarbij je extra hooi op je vork neemt vanwege learning curve.

Succes,

Xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Xander2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:51:
[...]
Hoe dan ook, met recent een zware burnout achter de kiezen is dit de meest stomme zet die je kunt maken, dit is geen carriereswitch naar schapenherder maar een tooling switch waarbij je extra hooi op je vork neemt vanwege learning curve. [...]
Dat ligt heel erg aan wat de reden van de burnout is uiteraard. Daarnaast kan een carriereswitch ook best nadelig uitpakken in zo'n geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander2
Caelorum schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:34:
[...]

Dat ligt heel erg aan wat de reden van de burnout is uiteraard. Daarnaast kan een carriereswitch ook best nadelig uitpakken in zo'n geval...
Burnout is zeker werkgerelateerd en zeer zeker niet toolgerelateerd (tenzij je oude Cobol code moet onderhouden :P), voor de rest ben ik afhankelijk van de informatie in de vraagstelling en die strookt niet.

Ben het met je eens dat carriereswitch nadelig kan uitpakken, doelde ik ook niet op.
Ik doelde op het feit dat hij gaat herintreden (wat genoeg uitdagingen heeft) en daarbij zichzelf het vuur aan de schenen wil leggen met een nieuwe toolchain.

Lijkt me een prima recept voor de volgende burnout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:30:
[...]

Denk je? :P

Ik heb inmiddels deze gevonden: YouTube: introduction of library management system

Eerste screenshot dat ik zie bij een willekeurige video bevat een SQL injectie. Zou deze serie dus negeren, en gewoon op bijvoorbeeld PluralSight.com cursussen volgen als je videos wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Vandaag heb ik besloten om gewoon... te beginnen. Ik heb ooit Conway's Game of Life voorbij zien komen en het leek mij leuk om dit na te maken met C#.

Ik begon met een nieuw WinForms project, maar die is al snel door de digitale shredder gegaan. Wanneer je voor de console gaat, ga je nooit meer terug. :)

Als ik er klaar mee ben wil ik beginnen met deze cursus: https://www.udemy.com/csharp-advanced/

En vervolgens wil ik eens kijken hoe ik met .NET Core API's kan schrijven.

Daarna wil ik graag leren hoe ik universele applicaties kan schrijven met Xamarin.

Ik zal over een maand vast nog lang niet alles weten maar hoop tegen die tijd wel een stuk verder te zijn. :9~ :9~

Wat denken jullie? Als jullie nog meer advies hebben voor mij of wat dan ook, dan hoor ik het graag!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xander2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:46:
[...]

Burnout is zeker werkgerelateerd en zeer zeker niet toolgerelateerd (tenzij je oude Cobol code moet onderhouden :P), voor de rest ben ik afhankelijk van de informatie in de vraagstelling en die strookt niet.

Ben het met je eens dat carriereswitch nadelig kan uitpakken, doelde ik ook niet op.
Ik doelde op het feit dat hij gaat herintreden (wat genoeg uitdagingen heeft) en daarbij zichzelf het vuur aan de schenen wil leggen met een nieuwe toolchain.

Lijkt me een prima recept voor de volgende burnout.
Ik begrijp je reactie. Met mezelf heb ik afgesproken om geen onmogelijke dingen te doen. Zolang het leuk blijft en ik geen nieuwe klachten bemerk ga ik gewoon lekker mijn gang. Als het even niet meer gaat doe ik een stapje terug en ga ik sporten ofzo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Ik weet niet hoe bekend je bent met Discord? Maar misschien is het een idee deze discord server een bezoekje te brengen: https://discord.gg/FTqNnyS
Het is de discord van de /r/csharp subreddit en is gericht op vragen van elk niveau omtrent de taal etc.
Zelf heb ik veel geleerd in de discord en hang er regelmatig rond *zelfs van lurken kan ik veel leren daar*

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik hang er ook af en toe rond en er is inderdaad een leuke sfeer daar. In de beginnerquestions komen echt dingen voorbij van elk niveau en wordt goed op ingegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ryada schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:47:
Ik weet niet hoe bekend je bent met Discord? Maar misschien is het een idee deze discord server een bezoekje te brengen: https://discord.gg/FTqNnyS
Het is de discord van de /r/csharp subreddit en is gericht op vragen van elk niveau omtrent de taal etc.
Zelf heb ik veel geleerd in de discord en hang er regelmatig rond *zelfs van lurken kan ik veel leren daar*
Ik had überhaupt nog nooit gehoord van Discord :D

Ik heb me net aangemeld en zit nu in de groep daar. Ziet er op het eerste gezicht gezellig uit. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Xander2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:46:
[...]
Burnout kan door van alles en nog wat komen.

Voor mij persoonlijk kan ik iig concluderen dat grote veranderingen (huis kopen, papa worden, etc) een veel groter risico opleveren dan mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander2
Verwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:45:
[...]

Ik begrijp je reactie. Met mezelf heb ik afgesproken om geen onmogelijke dingen te doen. Zolang het leuk blijft en ik geen nieuwe klachten bemerk ga ik gewoon lekker mijn gang. Als het even niet meer gaat doe ik een stapje terug en ga ik sporten ofzo. :)
Mooi! Ambitie is goed!
Sowieso belangrijk om naast je werk andere hobbies en passies te hebben, al begrijp ik dat velen net als ik van hun hobby hun werk hebben gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Xander2 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:34:
[...]

Mooi! Ambitie is goed!
Sowieso belangrijk om naast je werk andere hobbies en passies te hebben, al begrijp ik dat velen net als ik van hun hobby hun werk hebben gemaakt :)
Die discussie hebben we ook weleens op mijn werk. Veel collega's (ik ook) kruipen s avonds weer achter hun computer.

De ene om te gamen, de volgende om domotica te programmeren, of simpelweg te browsen en op fora als deze te zitten.

In de zomermaanden heb ik er minder last van, want dan ben ik meer buiten... Maar als het rotweer is neig ik er ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:03
Caelorum schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:34:
[...]

In de tijd dat ik nog wel eens PHP deed kreeg ik soms ook bijna spontaan een burnout van de code die ik onder ogen kreeg. :P
Nu ik op een C# project zit is dat overigens niet altijd heel veel beter.

Het is in mijn ogen wel zo dat er een duidelijk verschil zit tussen het soort projecten en het soort organisaties waar beide talen worden gebruikt dus qua 'omgeving' kan een dergelijke switch ook wel uitmaken.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een vraagje omtrent wat C#-syntax die ik niet helemaal begrijp.

Ik ben bezig met de ASP.NET Core tutorial op de Microsoft-website. Er staat daar een stuk voorbeeldcode waarvan ik nog helemaal begrijp wat het precies doet. Ik wil pas verder met de tutorial als ik echt zeker weet dat ik het voorbeeld snap.

Het gaat hierom: https://docs.microsoft.com/en-us/aspnet/core/tutorials/first-web-api?view=aspnetcore-2.0#create-the-project

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
using Microsoft.EntityFrameworkCore;

namespace TodoApi.Models
{
    public class TodoContext : DbContext
    {
        public TodoContext(DbContextOptions<TodoContext> options)
            : base(options)
        {
        }

public DbSet<TodoItem> TodoItems { get; set; }

}
}

Wat doen de parameters in de constructor precies? Zou iemand mij dit stapje voor stapje willen uitleggen zodat ik dit leer begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:15:
Hey, ik heb een vraagje omtrent wat C#-syntax die ik niet helemaal begrijp.

Ik ben bezig met de ASP.NET Core tutorial op de Microsoft-website. Er staat daar een stuk voorbeeldcode waarvan ik nog helemaal begrijp wat het precies doet. Ik wil pas verder met de tutorial als ik echt zeker weet dat ik het voorbeeld snap.

Het gaat hierom: https://docs.microsoft.com/en-us/aspnet/core/tutorials/first-web-api?view=aspnetcore-2.0#create-the-project

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
using Microsoft.EntityFrameworkCore;

namespace TodoApi.Models
{
    public class TodoContext : DbContext
    {
        public TodoContext(DbContextOptions<TodoContext> options)
            : base(options)
        {
        }

public DbSet<TodoItem> TodoItems { get; set; }

}
}

Wat doen de parameters in de constructor precies? Zou iemand mij dit stapje voor stapje willen uitleggen zodat ik dit leer begrijpen?
De klasse TodoContext is een afgeleide van de klasse DbContext. De constructor van TodoContext roept enkel de constructor van de parent-klasse (DbContext) aan en geeft de parameter daar aan door (dit gebeurt dmv het stukje "base(options)"). De TodoContext constructor doet verder niets extra dat specifiek is voor deze klasse.

Wat de constructor van DbContext precies met die parameter doet, kun je hieruit niet afleiden. Daarvoor moet je de broncode van DbContext bekijken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rannasha schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:22:
[...]

De klasse TodoContext is een afgeleide van de klasse DbContext. De constructor van TodoContext roept enkel de constructor van de parent-klasse (DbContext) aan en geeft de parameter daar aan door (dit gebeurt dmv het stukje "base(options)"). De TodoContext constructor doet verder niets extra dat specifiek is voor deze klasse.

Wat de constructor van DbContext precies met die parameter doet, kun je hieruit niet afleiden. Daarvoor moet je de broncode van DbContext bekijken.
Oké, maar wat doet dit stukje dan?

DbContextOptions<TodoContext> options

Wat doet dit precies? Wat gebeurt hier in de constructor met de options variabele die ik doorgeef aan de base class? Ik kan met een ruwe hypothese komen (in PHP aan het denken hier) maar die slaat nog kant nog wal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is wat @Rannasha zegt, dat kun je hier niet uit afleiden. Dat moet je dus in de documentatie van het framework opzoeken en gelukkig is de Microsoft documentatie over het algemeen uitstekend.

Dus bij deze (gezocht op [google=asp.net core DbContextOptions]):

Het eerste resultaat: https://docs.microsoft.co...figuring-dbcontextoptions

Daar kun je veel meer lezen dan dat wij ooit kunnen copy pasten naar forum posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cloud schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:36:
Dat is wat @Rannasha zegt, dat kun je hier niet uit afleiden. Dat moet je dus in de documentatie van het framework opzoeken en gelukkig is de Microsoft documentatie over het algemeen uitstekend.

Dus bij deze (gezocht op [google=asp.net core DbContextOptions]):

Het eerste resultaat: https://docs.microsoft.co...figuring-dbcontextoptions

Daar kun je veel meer lezen dan dat wij ooit kunnen copy pasten naar forum posts :)
Ah, tnx. Ik ben in de documentatie ook een beetje nieuw dus had even een zetje nodig denk ik. Ik zat net namelijk hier:
https://docs.microsoft.co...workcore.dbcontextoptions

Ik ga de pagina even goed doorlezen vanmiddag. Als ik als nieuweling lees ik:

Instantieer rechtstreeks een nieuw object van een abstact class genaamd DbContextOptions en maak dit tot type TodoContext. :')

Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:32:
[...]

Oké, maar wat doet dit stukje dan?

DbContextOptions<TodoContext> options

Wat doet dit precies? Wat gebeurt hier in de constructor met de options variabele die ik doorgeef aan de base class? Ik kan met een ruwe hypothese komen (in PHP aan het denken hier) maar die slaat nog kant nog wal.
Dat is de definitie van de parameter. De naam van het ding is "options", het type is "DbContextOptions<TodoContext>".

In tegenstelling tot PHP, is C# een sterk getypeerde taal, wat betekent dat iedere variabele een type moet hebben.

In dit geval gaat het om een zogenaamde generieke klasse. Een generieke klasse is een klasse die operaties uitvoert op data die van ieder type kan zijn. De bekendste voorbeelden in C# zijn de generieke verzamelingen, zoals List<> (List<int> is een klasse die een lijst van integers voorstelt, terwijl List<string> dezelfde operaties biedt, maar dan voor een lijst van strings).

In dit geval lijkt het erop dat deze parameter van een klasse is die opties voor de DbContext bevat. Maar nogmaals, zonder te weten hoe de DbContext klasse werkt, valt er niet heel veel te zeggen over wat deze parameter precies doet. Hiervoor hoef je niet per se in de broncode van die klasse te kijken, maar iets als documentatie is ook goed (want een van de belangrijke eigenschappen van OOP is dat je niet hoeft te weten wat er onder de motorkap van een klasse gebeurt om hem te kunnen gebruiken).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben inmiddels een paar dagen bezig geweest met tutorials en heb een hoop bijgeleerd.

Echter, ik loop nu tegen het probleem aan dat ik migraties niet kan inschakelen. Ik krijg een foutmelding. Ook expliciet zijn met parameters, zoals gezegd wordt op internet, helpt niet.

Dit is zoals het project eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z6z7sHZ.png

Hier raak ik de database aan, zodat hij aangemaakt wordt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QvYDwlR.png

De database wordt inderdaad netjes aangemaakt zoals ik dat bedoeld heb.

Broncode van ApplicationContext:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
namespace TodoList.DataAccess
{
    public class ApplicationContext : System.Data.Entity.DbContext
    {
        // Define tables
        public DbSet<User> Users { get; set; }
        public DbSet<Task> Tasks { get; set; }

/// <summary>
        /// Constructs the ApplicationContext class which derives from DbContext.
        /// </summary>
        public ApplicationContext()
            :base("Name=TodoListDatabase")
        {
        }

/// <summary>
        /// Apply the configuration of data access mappers to the Context.
        /// </summary>
        /// <param name="modelBuilder"></param>
        protected override void OnModelCreating(DbModelBuilder modelBuilder)
        {
            base.OnModelCreating(modelBuilder);
            modelBuilder.Configurations.Add(new TaskMap());
            modelBuilder.Configurations.Add(new UserMap());
        }
    }
}

Zodra ik in de Package Console Manager "TodoList.DataAccess" aanklik als default project, en de opdracht Enable-Migrations uitvoer, krijg ik echter een hoop bloed op mijn scherm:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
PM> Enable-Migrations

Exception calling "SetData" with "2" argument(s): "Type 'Microsoft.VisualStudio.ProjectSystem.VS.Implementation.Package.Automation.OAProject' in assembly 'Microsoft.VisualStudio.ProjectSystem.VS.Implementation, Version=15.0.0.0, Culture=neutral, Pub
licKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' is not marked as serializable."
At C:\Users\local_user\source\repos\TodoList\packages\EntityFramework.6.2.0\tools\EntityFramework.psm1:720 char:20
+     $domain.SetData <<<< ('project', $project)
    + CategoryInfo          : NotSpecified: (:) [], MethodInvocationException
    + FullyQualifiedErrorId : DotNetMethodException

Exception calling "SetData" with "2" argument(s): "Type 'Microsoft.VisualStudio.ProjectSystem.VS.Implementation.Package.Automation.OAProject' in assembly 'Microsoft.VisualStudio.ProjectSystem.VS.Implementation, Version=15.0.0.0, Culture=neutral, Pub
At C:\Users\local_user\source\repos\TodoList\packages\EntityFramework.6.2.0\tools\EntityFramework.psm1:721 char:20
+     $domain.SetData <<<< ('contextProject', $contextProject)

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
   at System.Data.Entity.Migrations.Extensions.ProjectExtensions.GetPropertyValue[T](Project project, String propertyName)
   at System.Data.Entity.Migrations.MigrationsDomainCommand.GetFacade(String configurationTypeName, Boolean useContextWorkingDirectory)
   at System.Data.Entity.Migrations.EnableMigrationsCommand.FindContextToEnable(String contextTypeName)
   at System.Data.Entity.Migrations.EnableMigrationsCommand.<>c__DisplayClass2.<.ctor>b__0()
   at System.Data.Entity.Migrations.MigrationsDomainCommand.Execute(Action command)
Object reference not set to an instance of an object.

Oké, zoals jij wilt, Visual Studio. Ik zal wat explicieter zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
PM> Enable-Migrations -ContextTypeName ApplicationContext -StartUpProjectName TodoList.ConsoleUI -ContextProjectName .\TodoList.DataAccess -Verbose
Using StartUp project 'TodoList.ConsoleUI'.
Using NuGet project 'TodoList.DataAccess'.
Get-Project : Project '.\TodoList.DataAccess' is not found.
At C:\Users\local_user\source\repos\TodoList\packages\EntityFramework.6.2.0\tools\EntityFramework.psm1:952 char:27
+     $project = Get-Project <<<<  $name
    + CategoryInfo          : ObjectNotFound: (.\TodoList.DataAccess:String) [Get-Project], ItemNotFoundException
    + FullyQualifiedErrorId : NuGetProjectNotFound,NuGet.PackageManagement.PowerShellCmdlets.GetProjectCommand

Exception calling "BuildProject" with "3" argument(s): "The parameter is incorrect. (Exception from HRESULT: 0x80070057 (E_INVALIDARG))"
At C:\Users\local_user\source\repos\TodoList\packages\EntityFramework.6.2.0\tools\EntityFramework.psm1:979 char:45
+     $DTE.Solution.SolutionBuild.BuildProject <<<< ($configuration, $project.UniqueName, $true)
    + FullyQualifiedErrorId : ComMethodTargetInvocation

At C:\Users\local_user\source\repos\TodoList\packages\EntityFramework.6.2.0\tools\EntityFramework.psm1:720 char:20
+     $domain.SetData <<<< ('project', $project)

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
   at System.Data.Entity.Migrations.Extensions.ProjectExtensions.GetPropertyValue[T](Project project, String propertyName)
   at System.Data.Entity.Migrations.MigrationsDomainCommand.GetFacade(String configurationTypeName, Boolean useContextWorkingDirectory)
   at System.Data.Entity.Migrations.EnableMigrationsCommand.FindContextToEnable(String contextTypeName)
   at System.Data.Entity.Migrations.EnableMigrationsCommand.<>c__DisplayClass2.<.ctor>b__0()
   at System.Data.Entity.Migrations.MigrationsDomainCommand.Execute(Action command)
Object reference not set to an instance of an object.

Ook met het opgeven van parameters (wat normaliter niet hoeft als je een default project aankruist, volgens sommigen) haalt niets uit.

Is er iemand die ziet wat hier verkeerd gaat? Ik kom niet verder.

Wie mij kan helpen krijgt een koekje! 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 11:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Er is op dit moment blijkbaar iets stuk..... Zij zo te zien wel work arounds voor maar mag je zelf uitzoeken ;)

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brakkie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:21:
Er is op dit moment blijkbaar iets stuk..... Zij zo te zien wel work arounds voor maar mag je zelf uitzoeken ;)

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Zo leer je het meest ;)

Ik denk de oplossing al te hebben. :)
Pagina: 1