Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Technicolor aanvulling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 14:20

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Ik heb een Ziggo abonnement en daarmee kwam uiteindelijk hun Technicolor modem.
Echter volstaat deze net niet qua Wifi bereik in het huis waar wij nu 2 jaar wonen.
In de woonkamer en onze slaapkamer is echt NET NIET voldoende, komt op een meter of 2 aan.

Ik ben echt niet thuis genoeg in 'netwerken' en wil graag weten wat de beste oplossing is.
Wil liever geen extra acces point maar bij voorkeur een switch/router naar de modem zodat er vanaf dezelfde positie wordt uitgezonden (wifi) maar dan dus een krachtiger signaal.

Wat is een goed apparaat?

Ik wil dus het wifi signaal van de Ziggo modem uitzetten en alle wifi verkeer via dat andere apparaat.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Alle reacties

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Heb je zelf al eens gezocht wat je voor "apparaat" wil hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42

Aganim

I have a cunning plan..

Wil liever geen extra acces point maar bij voorkeur een switch/router naar de modem zodat er vanaf dezelfde positie wordt uitgezonden (wifi) maar dan dus een krachtiger signaal.
Je moet er wel rekening mee houden dat een laptop of telefoon alleen de sterkte van het binnenkomende signaal toont. Je apparaat moet ook nog eens terugzenden naar je modem/router/AP, een krachtigere zender beneden hoeft niet te betekenen dat je in je slaapkamer ineens wel fatsoenlijke verbinding hebt. Als je in een huis met (bijvoorbeeld) zware betonwapening woont dan kan het zomaar zijn dat je simpelweg niet sterk genoeg kunt terugstralen om een fatsoenlijke verbinding te houden. Daar gaat de sterkste zender niets aan doen en kan wel van belang zijn voor de keuze qua apparatuur.

Als je de mogelijkheid hebt zou mijn advies zijn om een UTP kabel naar boven (ik ga er vanuit dat de slaapkamer boven is?) te trekken en daar een access point neer te zetten. Instellen met dezelfde netwerknaam en wachtwoord, bij voorkeur in een ander wifikanaal dan de Technicolor, en dan schakelen je apparaten automatisch over naar het sterkste netwerk. Als de woonkamer en slaapkamer onder elkaar liggen kan het zo zijn dat je dan op beide plaatsen genoeg dekking hebt.

Als dat geen optie is, dan is het wellicht handig om even kort de situatie te schetsen zodat medetweakers een iets gerichter advies kunnen geven. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Aganim op 26-03-2018 19:41 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sowieso heeft harder zenden geen enkel nut... je laptop, telefoon, tablet, <vul in> etc gaat daarmee niet ineens harder terug roepen...

404 Signature not found

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoeveel meter praten we nu exact over?

Coax komt meestal binnen in de woonkamer. Als je daar al geen bereik hebt....

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DJMaze schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:56:
Hoeveel meter praten we nu exact over?

Coax komt meestal binnen in de woonkamer. Als je daar al geen bereik hebt....
woonkamer? ik gok in het geval van de TS eerder op de Meterkast;)

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

joskuiper schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:18:
[...]

Ik wil dus het wifi signaal van de Ziggo modem uitzetten en alle wifi verkeer via dat andere apparaat.
Het probleem is niet het apparaat, het probleem is je huis, specifieker de bouwmaterialen ervan die WiFi dempen. Een ander apparaat op zelfde plek als de Technicolor modemrouter (welke? Ziggo heeft er meerdere geleverd...) gaat waarschijnlijk vergelijkbaar presteren. Misschien dat je net wel dekking kunt realiseren met een beetje geluk, maar net dekking is nog steeds traag en instabiel dus moet je niet willen.

Waar je vanaf moet stappen is het idee dat je een hele huis altijd goed kunt dekken met een enkele AP, ongeacht kwaliteiten ervan. Dat is - zeker bij relatieve nieuwbouw - juist zelden haalbaar. Oplossing is dan ook een tweede AP aan de andere kant van je huis waar dekking het slechtst is. Als je zorgt dat de meest fundamentele instellingen (SSID, wachtwoord, security en encryption) exact hetzelfde zijn zullen je apparaten automatisch van de ene naar de andere AP overstappen.

Een deugdelijke AP is goedkoper en doelmatiger dan onnodig een router naast je bestaande modemrouter te hangen. Ziggo biedt een prima apparat aan voor EUR 60. Voor dat bedrag heb je geen router die het beter doet dan de modemrouter, laat staan dat het dekking biedt overal in huis :o

Oslik blyat! Oslik!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:08
Ik kan je uit ervaring adviseren eerst eens te bellen naar Ziggo en ze de situatie voor te leggen. Zeker voordat je de beurs trekt om zelf apperatuur aan te schaffen.
Pagina: 1