1 desktop/cpu meerderen gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Noomster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Om maar meteen met de deur in huis te vallen,
Is het mogelijk met 1 computer/cpu met 2 of meerdere personen op het zelfde moment te computeren?
Dit uiteraard met meerderen schermen toetsenborden en muizen etc.

Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen omdat mijn dochtertje ook wel van een spelletje houd en er nog een tweede dochtertje is die er ook mee wil beginnen.

De volgende componenten moeten er zoiezo in komen en dat zijn de i7 8700k en de gtx 1080ti, als ik voor 1 pc ga met meerdere schermen etc dan verkoop ik mijn huidige systeem en zou ik er nog een tweede gpu bij kunnen zetten als dat nodig is.

Ik verw8 niet dat ik met meerderen tegerlijk gta 5 kan spelen maar missschien de een een zware game en de ander een wat lichtere game.

Zwaarste spellen die hier gespeeld worden, rainbow six siege, gta 5, call of duty, coaster planet en sims 4.

Wat zijn de mogelijkheden als het uberhaupt mogelijk is en wat is er voor nodig. Kan er dan meerderen games op het zelfde moment bespeeld worden?

Dank alvast voor de genen die me kunnen helpen!

Mvg Ben

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nope.

Je zoekt een GPU-accelerated terminal server omgeving. Of een GPU-accelerated virtual machine omgeving.

In beide scenario's kan dat goed tot zeeer goed in de papieren lopen qua licenties, installatie en onderhoud.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43
als je een beetje van knutselen houd zou je zoiets kunnen proberen : YouTube: 2 Gaming Rigs, 1 Tower - Virtualized Gaming Build Log

Vraag me alleen wel af hoe stabiel dit zal zijn. maar wellicht leuk om te proberen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eerlijk gezegd de reden om het überhaupt in 1 kast te willen, behalve out of the box (pun intended) denken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

br00ky schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:38:
Ik mis eerlijk gezegd de reden om het überhaupt in 1 kast te willen, behalve out of the box (pun intended) denken.
Bezuinigen op kosten? Tenminste, als je 1 zware PC kan kopen voor grofweg 2K en er zouden 3 mensen tegelijk op kunnen internetten, gamen, NetFlixen etc, is dat best effectief voor 670€ p.p.

Dat het voor thuis best een technische uitdaging is, zal vast later wel beantwoord worden door @Noomster

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat @nickertNL al zegt. De video '2 gamers, 1 cpu', of nog extremer (en als je 30K+ wil uitgeven) '7 gamers, 1 cpu' van LinusTechTips.

Met een leuke i7 (of krachtiger? of een 2de hands dualCPU serverboard?), 2 videokaarten, voldoende RAM en wat storage om tussen de VM's te delen, kan je prima een machine maken die een groot deel van de games op de markt kan draaien.

En ja, dat is dan goedkoper dan twee hele machines aanschaffen, wat @MAX3400 al zegt.
Al zal op dit moment het budget toch wel vrij hard aangevreten worden door videokaarten en RAM.
Maar je deelt wel een kast, voeding en storage. En als je slim weet te shoppen voor een oplossing die genoeg CPU cores geeft voor jouw doel, dan kan dat best wel eens heel interessant zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Noomster
Link met filmpje als ik tijd heb even goed in verdiepen, ziet er interessant uit.

Wat ook een voordeel is, dat je ruimte bespaard.

Onze desktop staat op de eetkamer tafel waar we nooit aan eten, dit is met 1 pc wel te doen maar met 2 naast elkaar zit je al met ruimte gebrek waardoor je het scherm etc moet opschuiven waardoor je aan de andere kant van de tafel eindigt.

De kasten onder de tafel is niet te doen doordat mijn vriendin werkt als gastouder en er heel de dag door kinderen langs kruipen.. en daar naast ziet het er niet zo mooi uit, al zouden 2 dezelfde kasten in spiegelbeeld er wel strak uit zien.

Er zullen voordelen en nadelen aan zitten.

• Noomster
Het plan is voor de 1920x 12 core te gaan ipv een intel, deze zijn een stuk duurder en wil daarom de stap naar amd wel nemen.
Kom alleen erg veel problemen tegen met de threadripper in een vm setup met het geheugen en andere dingen om het stabiel te laten draaien..

Nu weet ik dat niet iedereen daar last van heeft maar ben vast een beetje aan t troubleshooten voor het geval dat :)

Zijn er mensen op het forum die een threadripper gebruiken in een unraid vm?

Ook is me niet duidelijk geworden of ik beter voor dual of quad geheugen kan gaan of single..
Als ik voor 32gb ga kan ik 2 sticks 16gb nemen maar als het beter is ook 4x8gb?! Of 2 sets van 2x8gb..

Er is geen haast bij dus kan alles rustig uitzoeken dat scheelt wel enorm.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom ga je in 's hemels naam voor unraid, als ESX gratis is?

• Noomster
Omdat ik er tot nu toe niet van af wist dus bedankt voor de tip!

Gelijk een review over gevonden in het nl.
https://www.pugetsystems....-VMWare-Gaming-Setup-564/
Wel een die wat outdated is dus hoop dat de passthrough van de gtx kaarten nu wel beter werkt en zo ook de overall performance.

Van t weekend even rustig door lezen en zoeken naar wat recentere topics en reviews..
Pagina: 1