Verplaatsen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Hi,

ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:

In de root van D:\ staat een map: My Data
Daarin weer een volgende map met de naam: Personal_files en daarin staan dan weer My Documents, Favorites, enz.

Nu zou alléén in de map D:\My Data\Personal_files\My Documents data mogen komen te staan. Echter, er zijn heel wat users die hun data in de root van D:\ zetten en/of in D:\My Data

Probleem is dat die data dus alleen lokaal staat en niet gebackupped wordt.

Nu wil ik het voor de mensen die het op de verkeerde plek hebben gezet zo makkelijk mogelijk maken door een (batch ?) file aan te klikken waardoor de data op de verkeerde plekken wordt geMOVEd naar de submap My Documents. Alleen weet ik dus niet hoe je mbv een wildcard alles verplaatst, behalve de directory D:\My Data en D:\My Data\Personal_files zelf.

Een simpele move.bat kan zoiets bevatten:

Move D:\* D:\My Data\Personal_files\My Documents\
pause

Maar dit gaat natuurlijk nooit zo werken. Hoe sluit ik de map D:\My Data uit van de move? Met zoiets?

FOR /R "D:\" %%G IN (???) DO move "%%G" D:\My Data\Personal_files\My Documents\

of xcopy? Robocopy?

Mocht iemand dit een achterhaald concept vinden (batch) en een betere oplossing weten, dan is dat natuurlijk ook zeer welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-03-2018 18:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Beste antwoord (via M.v.Veelen op 26-03-2018 20:19)

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:07
Ik denk dat je met zo'n script alleen meer zaken op je schouders neemt dan nodig. Bestanden die niet meegenomen mogen worden, dubbele bestanden die overschreven kunnen worden.

Een goede werkinstructie die gaat over waar men hun bestanden kwijt kunnen gaat veel verder. Met de sidenote dat als hun data niet op de juiste plek staat, dat hiervan geen backup wordt gemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21
Rechten aanpassen zodat er enkel nog in de folder die je wil geschreven mag worden en de rest via een cmd wegkopieeren? Of alt. Handmatig eenmalig Kopieeren?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik wil dit dus bij de gebruiker neerleggen. Zelf kan ik heel goed met een paar simpele handelingen dit voor elkaar krijgen, maar het gaat om honderden en straks duizenden gebruikers die dit zelf moeten kunnen. Zo simpel mogelijk, gewoon een move.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
M.v.Veelen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:39:
maar het gaat om honderden en straks duizenden gebruikers
Dan moet je al helemaal stoppen met symptoombestrijding en 't oplossen met rechten / GPO's en dat soort zaken die er voor bedoeld zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 26-03-2018 18:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zomaar een move doen is dom. je mist sowieso de verborgen bestanden. Als er een bestand dubbel staan, dan borkt een batch script eruit want je kan niet aangeven of ie overschreven moet worden, ok klapt ie er uit als een bestand geopend is..

En als het om duizenden gebruikers gaat, vraag het de systeembeheerder, want dit is vragen om problemen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over wat voor eco-systeem hebben we het eigenlijk? Windows XP werkstations of vDisk-oplossingen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
De symptoombestrijding is in zo verre een eenmalige actie: de data wordt verplaatst voordat men kan migreren. Na de migratie is de kans op wegschrijven op een verkeerde locatie al geblokkeerd. Dat de mogelijkheid heeft bestaan om het op een verkeerde plek neer te zetten is al niet goed, maar dat is nu eenmaal en daar hebben we mee te dealen.

En een systeembeheerder dit laten doen kan lastige vraagstukken oproepen, want dit is persoonlijke data. En je wilt niet dat een systeembeheerder "weet" wat die data precies inhoudt. Reden te meer om de gebruikers zélf hun eigen data te laten verplaatsen.

Het gaat om W7 gebruikers op laptops die een C: en een D: partitie hebben. Deze gaan naar een W10 omgeving (zonder D: partitie) met OneDrive. Bij de overstap wordt een migratie uitgevoerd waar de data uiteindelijk weer wordt gemoved naar de OneDrive omgeving.

Edit: oh, en hidden files zijn geen issue. Die zijn er niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-03-2018 18:52 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of jij ziet ze niet. Ik zou toch ff op cmd attrib doen om dat zeker te weten ;)
C:\Users\RaZ>attrib
A   H   I            C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT
A  SH                C:\Users\RaZ\ntuser.dat.LOG1
A  SH                C:\Users\RaZ\ntuser.dat.LOG2
A  SH                C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT{529cf878-c1fd-11e7-8efe-30e1719aa341}.TM.blf
A  SH                C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT{529cf878-c1fd-11e7-8efe-30e1719aa341}.TMContainer00000000000000000001.regtrans-ms
A  SH                C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT{529cf878-c1fd-11e7-8efe-30e1719aa341}.TMContainer00000000000000000002.regtrans-ms
   SH                C:\Users\RaZ\ntuser.ini
A                    C:\Users\RaZ\PostIt.txt

[ Voor 79% gewijzigd door RaZ op 26-03-2018 18:57 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
RaZ schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:56:
Of jij ziet ze niet. Ik zou toch ff op cmd attrib doen om dat zeker te weten ;)
C:\Users\RaZ>attrib
A   H   I            C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT
A  SH                C:\Users\RaZ\ntuser.dat.LOG1
A  SH                C:\Users\RaZ\ntuser.dat.LOG2
A  SH                C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT{529cf878-c1fd-11e7-8efe-30e1719aa341}.TM.blf
A  SH                C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT{529cf878-c1fd-11e7-8efe-30e1719aa341}.TMContainer00000000000000000001.regtrans-ms
A  SH                C:\Users\RaZ\NTUSER.DAT{529cf878-c1fd-11e7-8efe-30e1719aa341}.TMContainer00000000000000000002.regtrans-ms
   SH                C:\Users\RaZ\ntuser.ini
A                    C:\Users\RaZ\PostIt.txt
Laat ik het dan anders zeggen: die files wil je niet meenemen. De gebruiker weet niet dat ze er zijn en zal ze ook niet missen.

Maar laten we niet een discussie voeren over hoe het eigenlijk had gemoeten, we gaan de goede kant op, maar ik wil een quick-and-dirty oplossing voor dit 'probleem' zodat de gebruikers het zelf kunnen rechtzetten.

Liefst dan ook met een oplossing dat als iemand niets in de root van D:\ heeft gezet, of ook niet in D:\My Data, dat het script dan niet stopt maar netjes aangeeft dat alles OK is. Ik ben nog aan het zoeken hoor, maar misschien weet iemand dit heel simpel af te vangen in een scriptje.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

M.v.Veelen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:49:
En een systeembeheerder dit laten doen kan lastige vraagstukken oproepen, want dit is persoonlijke data. En je wilt niet dat een systeembeheerder "weet" wat die data precies inhoudt. Reden te meer om de gebruikers zélf hun eigen data te laten verplaatsen...
Wacht, dus jij als niet-techneut komt hier met een vraag om data te proberen verplaatsen voor honderden/duizenden users zonder enige aanwijsbare vorm van kennis of inzicht maar het aan een systeembeheerder overlaten om het centraal in te richten, is teveel gevraagd?

Je vergeet hierbij 2 dingen (die je ook niet benoemt als zodanig): jij hebt nog minder in die data op D:\ te zoeken, niet in de laatste plaats omdat er geen backup is en je je dus verantwoordelijk probeert te maken voor bakken met data. En systeembeheerders hebben een geheimhoudingsverklaring en, eerlijk gezegd, boeit het ze over het algemeen geen **** wat men opslaat zolang het maar op een goede manier gebeurt.

Besides, "persoonlijke data" bestaat niet op een bedrijfsnetwerk. Dan hebben er flink wat mensen zitten slapen. Persoonlijke data op een bedrijfsnetwerk is userspecifieke meuk voor bepaalde applicaties etc; niet foto's van tante Bep of een verzameling MP3's voor een rustige vrijdagmiddag.

Ben het met een aantal mensen hier eens: laat het over aan mensen die ervoor geleerd (zouden moeten) hebben, namelijk de afdeling ICT en ga niet zelf klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Pffff, wat zijn we goed met het wijzen van vingers hier zeg?

Ik zoek ook niets in de userdata, daarom wil ik het de mensen zelf laten oplossen door die data te moven. En ja, privé data kom je ook tegen. Het is dan niet aan mij, maar aan de user om dat op te schonen en niet meer op een bedrijfsnetwerk te zetten. Denk je dat dit elders niet voorkomt? Elke dag zie ik wel mp3's of andere zaken voorbij komen waar ik m'n vraagtekens bij kan zetten. Ik kan daar niets van zeggen. De mensen hebben zelf een overweging gemaakt om de data er neer te zetten en ik ben daar niet verantwoordelijk voor. Ik kan het alleen maar zeer jammer vinden dat sommigen denken dat het normaal is om het bedrijfsnetwerk daarmee te belasten.

Uiteindelijk probeer ik de mensen te helpen (en natuurlijk ook mezelf), maar om dan hier zo terechtgewezen te worden vind ik niet echt nodig. Of je helpt, of je helpt niet. Oordelen vellen zonder de gehele context te kennen is niet nodig, reageer dan aub. niet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Doe gewoon
move d:\*.* "nieuwe dir"

Wel met quotes anders gaat het niet.

Maar als al die "honderden" gebruikers toch alles rechten hebben op d:\ kan je flink nat gaan, maar ey, wat ze niet missen, missen ze toch niet, ook niet als er wel hidden files zijn.

En niet lopen piepen als het fout gaat he. Want dit is gewoon tegen de wind in pissen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

M.v.Veelen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:09:
Pffff, wat zijn we goed met het wijzen van vingers hier zeg?
ik wijs niet; ik doe een aantal aannames op basis van de gegeven informatie door jou. Maar je ontkent het ook niet dat je "eigenlijk" er ook niets te zoeken zou hebben anders dan dat je probeert te helpen.

Want wat is het volgende? Men zet zometeen die data op OneDrive en dan? Wie controleert dat allemaal en helpt mensen hun "data" terug te krijgen als Microsoft met hun DRM-checks even 90GB aan MP3's van OneDrive verwijdert?

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
gewoon in eerste instantie doen om "bekende" file extentie's dus *.docx *.doc *.pdf ect..
Liefst met een soort logfile die er weggeschreven wordt op de oude locatie met bv als naam "uw verplaatste bestand.txt"
zodat je geen programma's ect gaat moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
RaZ schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:14:
Doe gewoon

Wel met quotes anders gaat het niet.

Maar als al die "honderden" gebruikers toch alles rechten hebben op d:\ kan je flink nat gaan, maar ey, wat ze niet missen, missen ze toch niet, ook niet als er wel hidden files zijn.

En niet lopen piepen als het fout gaat he. Want dit is gewoon tegen de wind in pissen.
Met

omzeil je toch niet de map D:\My Data ?

Alle data die buiten de map D:\My Data staat, moet juist naar de map D:\My Data\Personal_files\My Documents worden verplaatst. Daarnaast ook alle data die eventueel staat in D:\My Data, ook die data moet naar D:\My Data\Personal_files\My Documents

Ik heb wel gezien hoe je bepaalde bestanden kunt uitsluiten, maar niet hoe je een directory uitsluit. Ik denk dat daar de crux zit.

Ohja, en er staan echt geen programma's of andere hidden files waar we rekening mee hoeven te houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-03-2018 19:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit moved alleen alles in D:\ geen subdirs. Wat ze niet missen, missen ze toch niet ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 22:31

Grvy

Bot

En een systeembeheerder dit laten doen kan lastige vraagstukken oproepen, want dit is persoonlijke data. En je wilt niet dat een systeembeheerder "weet" wat die data precies inhoudt. Reden te meer om de gebruikers zélf hun eigen data te laten verplaatsen.
En een professional zijn werk laten doen is... :? 8)7 8)7

Kom op zeg; laat dit aan de systeembeheerder(s) over. Het gaat hier om data.
Dat wil je niet zelf aan elkaar knutselen met .bat files. Ik kan mijn tuin ook zelf beheren, maar een tuinman toch echt een stuk beter.

En wat betreft wat voor data men heeft, tjah zodra het op een bedrijfsnetwerk staat is het niet meer privé. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 14:51
Even alle bedenkingen hierboven daargelaten; dit moet toch echt wel te googlen zijn?

Even een eerste poging voor je gedaan: https://stackoverflow.com...attern-from-a-dos-command. Hoeveel meer heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ThoNohT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:27:
Even alle bedenkingen hierboven daargelaten; dit moet toch echt wel te googlen zijn?

Even een eerste poging voor je gedaan: https://stackoverflow.com...attern-from-a-dos-command. Hoeveel meer heb je nodig?
Bedankt voor het reageren op de vraag en niet een oeverloze discussie aan te blijven wakkeren ondanks mijn verzoeken om daarmee te stoppen :)

Ik heb dergelijke voorzetjes wel gevolgd, maar het werkte nog niet zoals gewenst. Ik ga er wel even mee stoeien op een testmachine, kijken wat ik ervan kan bakken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:07
Ik denk dat je met zo'n script alleen meer zaken op je schouders neemt dan nodig. Bestanden die niet meegenomen mogen worden, dubbele bestanden die overschreven kunnen worden.

Een goede werkinstructie die gaat over waar men hun bestanden kwijt kunnen gaat veel verder. Met de sidenote dat als hun data niet op de juiste plek staat, dat hiervan geen backup wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 22:31

Grvy

Bot

M.v.Veelen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Bedankt voor het reageren op de vraag en niet een oeverloze discussie aan te blijven wakkeren ondanks mijn verzoeken om daarmee te stoppen :)

Ik heb dergelijke voorzetjes wel gevolgd, maar het werkte nog niet zoals gewenst. Ik ga er wel even mee stoeien op een testmachine, kijken wat ik ervan kan bakken.
Die discussie is wel degelijk relevant want je gaat je veel meer op je schouders nemen dan je voorziet.
Maargoed, your funeral. 8)7 We zien je wel terug met de vraag "Wat is het beste data restore programma".

Maar you do you, jij kan vast wat een professional ook kan. :9

Tweakers is niet alleen een "u vraagt, wij antwoorden" maar we denken mee. En er zijn sommige hier die meedenken in de trend van "Huur een pro in" want dat is het beste wat je kunt doen. :D

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jij vindt dat een zieke ook niet naar de dokter moet gaan omdat die ziekte privé is en de dokter dan moet weten wat voor ziekte ze hebben?
Daarnaast: Denk je nu serieus dat die systeembeheerder dit met de hand gaat doen? Die gaat dit ook automatiseren maar wel met veel meer kennis van de beschikbare tools en van de voor- en nadelen van elke methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
ItMeAedri schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:35:

Dit is wat de status op het moment ook is. Alleen wil ik een stap verder gaan en mensen helpen, ook al hebben ze de verkeerde keuzes gemaakt door (soms verkeerde) data op de verkeerde plek te plaatsen. Niet meer en niet minder.

Dat anderen graag hun punt willen maken: prima. Jij iig bedankt voor je input.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1