Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-04 22:17
Goeidag allemaal :)

Mijn HTPC (Core 2 Duo E7500 @ 2,93 Ghz, 6 GB 1033 mHz DDR3 RAM, 240 GB Samsung EVO 850 SSD en GTX 1030 LP) heeft problemen met het afspelen van 4K content. bij het afspelen van een grote .MKV file (1:38 uur, 45 GB) geeft 5KPlayer enkel audio en geen video. Bij VLC player en kodi is er een zichtbare en zeer vervelende stotter aanwezig.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Software player reeds geprobeerd:
- VLC
- Kodi
- 5KPlayer
(allen 64 bit)

De GTX 1030 LP heeft de laatste drivers geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik alle videoplayers daar waar mogelijk heb ik de hardware acceleration aangezet. 5Kplayer ziet zelfs dat het om een 1030 gaat. In VLC heb ik elke modi geprobeerd die er maar is. Als ik ga kijken hoe het systeem belast wordt tijdens het afspelen gebeurt er bijna niets met de CPU, RAM wordt voor 50% gebruikt en de GPU schommelt tussen 7% en 20%. De lees en schrijfsnelheden van de SSD heb ik gecontroleerd en zijn meer dan voldoende.

Vraag:

Waarom krijg ik de zware 4K file niet op 60 FPS op mijn QWHD monitor? Ik kan me niet voorstellen dat het wel gaat lukken op een 4K TV als het op 2560 x 1440 al niet lukt.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MKV zegt niks; welke codec hebben we het over (zowel audio als video)?

Daarnaast, heeft de 1030 niet maar 2GB eigen VRAM? Naar wat ik heb gelezen, hoeft dat bij lange na niet genoeg te zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
MAX3400 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:31:
MKV zegt niks; welke codec hebben we het over (zowel audio als video)?

Daarnaast, heeft de 1030 niet maar 2GB eigen VRAM? Naar wat ik heb gelezen, hoeft dat bij lange na niet genoeg te zijn.
2x opnieuw opstarten, laten zoeken naar upgrades voor zowel win 10 als VLC en nog een reboot hebben de truc gedaan..

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/T35AILT

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/T35AILT

8)7 8)7 8)7

Systeem wordt meer gebruikt dan ik in eerste instantie had gedacht, maar voor een nagenoeg gratis systeem van 9 jaar oud met enkel een nieuw videokaartje is dit niet slecht... :+

Toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook mooi hoe we kunnen zien dat het een heerlijke illegaal verspreide BD rip is :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
nelizmastr schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:38:
Ook mooi hoe we kunnen zien dat het een heerlijke illegaal verspreide BD rip is :+
Wat een boefje ben ik ook. Moraalridder.