Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik heb een Phillips 32PFK4100/12. Deze is helaas gevallen.
Er zit nu een barst in het scherm en het lcd scherm is ook kapot. Welke onderdelen heb ik nodig om het te kunnen repareren?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Lars

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52

Croga

The Unreasonable Man

Dat is moeilijk te zeggen Lars.

Er is een kans aanwezig dat ook het mainboard een scheur heeft. In dat geval heb je.... errrrr.... een nieuwe TV nodig (of eigenlijk; alle onderdelen die zo'n beetje ook een nieuwe TV maken).

Wat jij nodig hebt is een reparateur. Maar in dit geval gaat dat het geld niet waard zijn dus koop voor een paar tientjes op marktplaats een tweedehands TV, is goedkoper dan deze te repareren.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een TV van een paar jaar oud met een dagwaarde van minder dan 200 euro zou ik niet gaan repareren. Als je al aan de onderdelen kan komen weet je niet zeker of er niet meer kapot is dan het scherm zelf, en de kosten voor de onderdelen zullen zo hoog liggen dan het de moeite niet waard is.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-01 12:54
Ga er maar gerust van uit dat het paneel vervangen duurder is als de hele tv vervangen.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb 2 jaar bij een philipswinkel TD gewerkt in mijn studententijd. Alleen al onderzoekskosten waren 175 gulden, was rond 2001, dus nog wel de ouderwetse dikke beeldbuizen.

Dus nee niet interessant om te repareren, zit er bij philips geen gaat in de voet dat je hem vast kunt schroeven, bij LG iig wel. Niet dat het dat volledig tegen zal houden, maar maakt t wel wat moeilijker.

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ben je opzoek naar onderdelen om de tv zelf te gaan repareren? Of begrijp ik dat verkeerd?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Barst in scherm betekent
1. een nieuw of tweedehands TV
of
2. donor-tv kopen en zelf de lcd scherm overzetten.

Aangezien de meeste tv van deze type tussen nul en 3 jaar oud (2 jaar garantie), zal tweedehands aanbod qua donor-tv's klein zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 26-03-2018 22:33 ]

Trein?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic gaat natuurlijk nergens toe leiden. Door onze glazen bol kunnen wij namelijk niet precies zien wat het toestel mankeert. Op het forum verwachten we eigen inzet en deze is in dit topic ver te zoeken. Check Het algemeen beleid #topicplaatsen eens hoe een goed topic er uit ziet. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of het überhaupt zinnig is om geld te steken in een tv van enkele jaren oud.
Dit doen we niet op het forum. Check ook Het algemeen beleid #groeten nog even.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.