Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:03
Ik ben aan het knutselen met retropie images an wou een 32gb image op een 32gb kingston class 10 micro sd kaart zetten. Nu keer ik gelijk de melding dat er onvoldoende ruimte was, maar heb de image file er toch op gezet. Nu werkt het hele verhaal niet. Mijn vraag is welk micro SD kaart merk kan ik vertrouwen op het formaat van de verpakking. Tips zijn van harte welkom.

ik gebruik:
kingston 32gb micro sd class 10, raspberry pi 3 en respberry pi zero w

Om uit te sluiten dat de image misschien corrupt was heb ik de 32gb image gebakken op een 64GB kaart wat vervolgens gewoon werkte.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:41
Opslag wordt vaak niet in het juiste veelvoud van bytes weergegeven, maar in stappen van 1000 ipv 1024. Dus 32 GB is in dat geval 32*10^9 bytes ipv 32*1024^3 bytes. Effectief is 32GB dan maar 29,8GB in het echt.

Lees de kleine lettertjes van opslag (SSDs, smartphones etc) er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
En dat heeft weer te maken met mebibytes.
Wikipedia: Mebibyte

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 26-03-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Spawn,

Kom morgen even langs voor een bakje koffie en dan fixen we je SDtjes gelijk even met de correcte IMG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_eitjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb een vraag, ik wil graag een 128gb micro sd kaart gaan gebruiken en omdat ik al een fake 32gb gekocht heb in china (getest met h2testw) heb ik besloten om nu een kaart in nl te kopen, dus ik heb gisteren een samsung 128gb gekocht bij bol en vraag me nu af, moet ik deze kaart testen met h2testw, of kan ik deze gewoon vertrouwen en meteen formateren en gebruiken? Het testen duurt natuurlijk erg lang en ik neem aan dat deze betrouwbaar is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
appeltje_eitjes schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:15:
Ik heb een vraag, ik wil graag een 128gb micro sd kaart gaan gebruiken en omdat ik al een fake 32gb gekocht heb in china (getest met h2testw) heb ik besloten om nu een kaart in nl te kopen, dus ik heb gisteren een samsung 128gb gekocht bij bol en vraag me nu af, moet ik deze kaart testen met h2testw, of kan ik deze gewoon vertrouwen en meteen formateren en gebruiken? Het testen duurt natuurlijk erg lang en ik neem aan dat deze betrouwbaar is ???
Het ligt er maar aan welke verkoper natuurlijk
Op Bol is er alleen controle op het eigen product, als jij via een externe verkoper aanschaft, moet je kijken hoe betrouwbaar die is.

90% van de externe verkopers zijn gewoon prima te vertrouwen, maar je kan natuurlijk 'pech' hebben
Dan is het zaak om zo snel mogelijk te reageren ( richting Bol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:57
appeltje_eitjes schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:15:
Over het algemeen kun je het prima vertrouwen. Maar aan de andere kant: Better safe than sorry, dan nog maar een extra dag wachten.

Helaas zie je dat er bij Bol.com plaza een hoop neppe dingen verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:26

Rannasha

Does not compute.

loeberce schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:09:
Opslag wordt vaak niet in het juiste veelvoud van bytes weergegeven, maar in stappen van 1000 ipv 1024. Dus 32 GB is in dat geval 32*10^9 bytes ipv 32*1024^3 bytes. Effectief is 32GB dan maar 29,8GB in het echt.
32 * 109 is *wel* de juiste manier om 32 GB uit te drukken. De SI-prefixes kilo-, Mega-, Giga-, enz... staan al lange tijd voor machten van 10, lang voordat computertechnologie een ding was.

De conventie "1 kB = 1024 bytes" is iets dat ooit door softwareproducenten is ingevoerd omdat rekenen met machten van 2 sneller is (je kunt bitshifts gebruiken i.p.v. vermenigvuldiging of deling). Het is de softwareproducenten, voor Microsoft, aan te rekenen dat ze nog steeds deze incorrecte definitie toe passen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_eitjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
FreshMaker schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:30:
[...]

Het ligt er maar aan welke verkoper natuurlijk
Op Bol is er alleen controle op het eigen product, als jij via een externe verkoper aanschaft, moet je kijken hoe betrouwbaar die is.

90% van de externe verkopers zijn gewoon prima te vertrouwen, maar je kan natuurlijk 'pech' hebben
Dan is het zaak om zo snel mogelijk te reageren ( richting Bol )
Ja idd, daarom heb ik van bol zelf gekocht en niet van een externe verkoper.. Ik heb al eens dingen bij een externe verkoper gekocht die niet leverde en vertrokken was, gelukkig kreeg ik mijn geld van bol gewoon weer terug zonder problemen..
Pagina: 1