Rc auto stuurt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1056075

Topicstarter
Rc auto stuurt niet meer

Hallo allemaal,

Laatst reed ik door de tuin en ben ik over een tak heen gereden. Sindsdien stuurt mijn Rc auto niet meer. Alles doet het en hij rijd ook gewoon vooruit en achteruit maar hij stuurt niet meer. Zou iemand mij kunnen helpen?

Het gaat om een lrp s10 blast tx

Beste antwoord (via Anoniem: 1056075 op 27-03-2018 16:40)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Komt er wel geluid uit? Als je iets hards raakt en hij stuurt niet meer kan het een kapot tandwiel zijn en hoor je de motor wel draaien als je probeer te sturen..

De 1e test die je moet doen is de regelaar en de stuurservo van connector in de ontvanger verwisselen.

Zet de auto wel even op een blok voordat je hem aan zet. Stuurt de servo nog steeds niet via de gasbediening op de zender is de servo kapot. Niet noeilijk doen, voor 2 tientjes heb je al een nieuwe servo
https://www.amazon.de/133...Wasserdicht/dp/B00B8NP008

Hoeft die niet waterdicht te zijn voldoet een standaard Futaba S148 of zelfs een S3003 prima. Ik zag dat de as van de LRP servo 25tands was, net als futaba en vele anderen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
En wat heb je zelf al gevonden en onderzocht? Zie je schade? Wat hoor en zie je als je probeert te sturen?

Meer informatie helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
meeste RC auto's kan je bijna volledig uit elkaar halen en eventuele onderdelen vervangen waarnaar nodig.
Mogelijk iets met de stuur servo of de verbindingen. Lastig te zeggen zonder verder onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@corporalnl @Viper® ik heb zelf de stuurservo uit elkaar gehaald maar daar zie ik niks wat kapot is. Heb ook al geprobeerd alles te resetten maar hij stuurt nog steeds niet

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Komt er wel geluid uit? Als je iets hards raakt en hij stuurt niet meer kan het een kapot tandwiel zijn en hoor je de motor wel draaien als je probeer te sturen..

De 1e test die je moet doen is de regelaar en de stuurservo van connector in de ontvanger verwisselen.

Zet de auto wel even op een blok voordat je hem aan zet. Stuurt de servo nog steeds niet via de gasbediening op de zender is de servo kapot. Niet noeilijk doen, voor 2 tientjes heb je al een nieuwe servo
https://www.amazon.de/133...Wasserdicht/dp/B00B8NP008

Hoeft die niet waterdicht te zijn voldoet een standaard Futaba S148 of zelfs een S3003 prima. Ik zag dat de as van de LRP servo 25tands was, net als futaba en vele anderen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 20:48

SA007

Moderator Tweaking
@Anoniem: 1056075 Ik denk dat net als bij andere de glazen bol flink stuk is.

Beschrijf eens het probleem beter, wat heb je al uitgesloten aan problemen etc.
Dit kan zoveel dingen zijn dat je echt met flink meer informatie moet komen.

Paar voorbeelden:
- Zitten alle stekkers er zeker weten nog in?
- Hoor je herrie, komt er rook uit?
- Is er niks afgebroken?
- Is niet de batterij leeg?
----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb al een nieuwe gehaald. het bleek dus dat de servo niet sterk genoeg was. dit komt doordat ik al allerlei aanpassingen heb gedaan en deze was nog standaard. dankjewel iedereen voor zijn hulp

@memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electroman_4you
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04-2021
Ook kijken dat alles juist afgesteld staat. Als de servo verder wil draaien dan hij eigenlijk kan, gaat er vroeg of laat iets kapot. Of de servo verbrand of er breekt iets. Als er een servo-saver op de auto staat kan je deze best ook een nakijken. Een zwaardere servo alleen is niet steeds de juiste oplossing.
Pagina: 1